Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:26:07 följande:
Det finns väl inget som säger att hon inte kan ha en dialog med sina bonusbarns pappa gällande hur hon upplever detta?
Nej, det finns inget som säger det. Men problemet är att dialogen skulle ha förts
innan beslut tagits.
Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:26:07 följande:
Sen undrar jag varför bonusbarnens pappa och hans ex måste få inkomstbortfall på grund av förlorade arbetstider när hon ändå är hemma och är föräldraledig?
Det svaret finns här:
Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 14:16:43 följande:
Hej allihopa.
Kan tänka mig att påhoppen kommer hagla, men jag är beredd.
Snart vankas de skollov, då jag är mammaledig så blir ju barnen hemma med mig såklart, fritids är ju uppsagt. Jag har några barn, jag har ganska nyss fått en till så hormonerna är i rullning.. Jag känner mig otillräcklig för allt å alla, dåligt samvete att man inte hinner alla barn just nu på de sättet man vill, är helt slut efter vakna nätter m.m.. Ja ni kanske förstår.
Här:
Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 14:33:30 följande:
Nej alla barnen är i yngre skolåldern så de är ingen som kan ta hand om "sig själv".. Jag är inte tillfrågad öht, bara tagen för given som hennes eller deras barnvakt. Dom har ju ändå rätt till dagis och skola, som de flesta barn med arbetande föräldrar är på just på loven. Jag känner mig bara så utnyttjad och slutkörd för tillfället.. Blir så ledsen
Här:
Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 20:31:46 följande:
Jag har haft alla hemma flera veckor somrarna när min sambo inte haft semester, men just nu ser de ganska annorlunda ut, just med en liten och allt de hör till... Man är helt slut just nu iaf
Och här:
Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 21:04:44 följande:
Dom har precis lika regler och allting lika när dom är här! Den veckan dom är här behandlas dom precis som mina egna. Jag vabbar för dom, har dom studiedag eller planeringsdag är dom med mig om jag är ledig, jag har tom haft dom sjuka hos mig när mamman inte velat vabba om jag varit ledig. Eftersom jag nu blir så gott som låst hemma och inte kan göran de roliga jag tänkt, så ja då är jag skithemsk, men mer mot mina egna!
Det är inte TS ansvar att lösa barnomsorg och det är definitivt inte hennes ansvar att lösa barnomsorg utan att bli tillfrågad. Jag förstår ärligt talat inte hur man är tänker om man tycker det är ok att bestämma sådana saker utan att tillfråga personen som får ta konsekvenserna.