• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

Jag är livrädd för kejsarsnitt och vil undvika det till varje pris, men vad der är det för risker med en naturlig vaginal förlossning som det hymlas om som någon här påstod?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Luttiis

Jag är rädd för at föda barn överhuvudtaget haha, dumt å bli gravid då va! Är livrädd för att det ska hända mig eller bebis något under förlossningen!

• DLR

Har ni, som har barn sedan tidigare ångrat något? Eller snarare tänkt att, det ska jag göra annorlunda den här gången.

Jag hade BF den 20/11 men hade tid för igångsättning den 10/11 pga en svår graviditet. Addera sedan tankegången att "Förstföderskor går alltid över tiden...".

Jag skulle packa BB väskan någon dag innan jag skulle åka in, utan stress, till förlossningen för igångsättning. Tänkte jag...

Men, min son ville bestämma själv. Vattnet gick den 4/11, värkarna kom snabbt efter, åkte in, och han föddes dagen efter. Hade så gärna velat ha min musik, hans nalle jag haft/sovit med sedan jag var på RUL och min kamera samt mobil laddare. Som skulle ha packats i BB väskan. Denna ggn blir det att ha den klar i vecka 29-30 redan. Just in case! haha ;)

• Y o L o

Det var jag med. Sa i 34 år att jag ALDRIG skulle ha barn, var livrädd för att föda, tyckte det verkade äckligt att vara gravid, liksom att ha en alien boende i magen. Sen antar jag att det var den biologiska klockan som började ticka :)

Efter dottern sa jag "inga flera barn". Gav bort alla kläder o saker. Sen helt plötsligt kommer suget efter en till o helt plötsligt är jag gravid :)

Så det kan gå!

Luttiis skrev 2015-11-10 08:38:04 följande:

Jag är rädd för at föda barn överhuvudtaget haha, dumt å bli gravid då va! Är livrädd för att det ska hända mig eller bebis något under förlossningen!

• ebe91
    DLR skrev 2015-11-10 08:43:47 följande:

Har ni, som har barn sedan tidigare ångrat något? Eller snarare tänkt att, det ska jag göra annorlunda den här gången.

Jag hade BF den 20/11 men hade tid för igångsättning den 10/11 pga en svår graviditet. Addera sedan tankegången att "Förstföderskor går alltid över tiden...".

Jag skulle packa BB väskan någon dag innan jag skulle åka in, utan stress, till förlossningen för igångsättning. Tänkte jag...

Men, min son ville bestämma själv. Vattnet gick den 4/11, värkarna kom snabbt efter, åkte in, och han föddes dagen efter. Hade så gärna velat ha min musik, hans nalle jag haft/sovit med sedan jag var på RUL och min kamera samt mobil laddare. Som skulle ha packats i BB väskan. Denna ggn blir det att ha den klar i vecka 29-30 redan. Just in case! haha ;)

Vi har inte en enda bild från förlossningen, nu i efterhand känns det tråkigt men just då vet jag att jag tänkte att det inte fanns tid. Jag har en stor minneslucka från sista 2-3 timmarna, sambon har fått återberätta allt. Det var en väldigt tuff förlossning, och just nu är jag rätt revanschsugen. Jag hade inga speciella planer eller tankar kring förlossningen, nu med andra vet jag mer hur jag vill ha det och vad jag absolut inte vill.

Den här gången kommer jag även stanna hemma lite längre, för nu vet jag ju vad som händer. Hann vara på förlossningen 16 timmar innan han var ute. Men samtidigt hade jag väldigt kraftiga och regelbundna värkar direkt det starta, hade han bara inte legat fel i födelsekanalen hade det gått mycket snabbare.
  • Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-10 08:50:14 följande:

Det var jag med. Sa i 34 år att jag ALDRIG skulle ha barn, var livrädd för att föda, tyckte det verkade äckligt att vara gravid, liksom att ha en alien boende i magen. Sen antar jag att det var den biologiska klockan som började ticka :)

Efter dottern sa jag "inga flera barn". Gav bort alla kläder o saker. Sen helt plötsligt kommer suget efter en till o helt plötsligt är jag gravid :)

Så det kan gå!

Hihi ja så kan det gå, själva graviditeten ser jag framemot, att få bära min lilla bebis å så, just för,osanningen är jag rädd för, är rädd för att bebis eller jag ska dö, risken är ju inte så stor dock men tanken sitter där i bakhuvudet, hoppas det försvinner under graviditeten!
  • Y o L o

Det jag tänkte säga var att det med tiden förhoppningsvis känns bättre för dig. Finns även hjälp att få via Mvc. Jag började tänka "har alla andra klarat det så nog fan ska jag klara det".. Och ju närmare fl kom ju mindre tänkte jag på hur läskigt det var och mer på att jag ville träffa den som låg i magen. Jag bytte fokus helt enkelt.

Luttiis skrev 2015-11-10 08:38:04 följande:

• Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-10 09:00:10 följande:

Det jag tänkte säga var att det med tiden förhoppningsvis känns bättre för dig. Finns även hjälp att få via Mvc. Jag började tänka "har alla andra klarat det så nog fan ska jag klara det".. Och ju närmare fl kom ju mindre tänkte jag på hur läskigt det var och mer på att jag ville träffa den som låg i magen. Jag bytte fokus helt enkelt.

Ja jag hoppas det, nu känns det bara så overkligt fortfarande hihi. Tack för kloka råd!
  • En del av oss

[quote=75983931][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-10 08:38:04 följande:[/quote-nick]

[/

Jag är också rädd, inte så mycket för smärtan men för alla medicinska smärtlindringar, appratur och värkstimulerande dropp, sugklocka, yttre press och klipp. Jag hoppas kunna fixa det utan någon smärtlindring som EDA med risk att bli värksvag och riskera värkstimulerande. Är rädd för hur det påverkar barnet och att barnet ska bli stressat och påverkas negativt och bli medtaget eller inte klara sig.

• En del av oss

[quote=75983992][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-10 08:57:55 följande:[/quote-nick]

Hihi ja så kan det gå, själva graviditeten ser jag framemot, att få bära min lilla bebis å så, just för,osanningen är jag rädd för, är rädd för att bebis eller jag ska dö, risken är ju inte så stor dock men tanken sitter där i bakhuvudet, hoppas det försvinner under graviditeten!

[/

Du kommer nog längta så mycket efter barnet på slutet att du kommer se fram emot att föda, tror du inte? Har hört många av mina vänner beskriva det så och jag tror faktiskt verkligen det är så.

Svar på tråden BF juni/juli