Y o L o skrev 2015-11-10 15:34:04 följande:
Enamorada, skulle du vilja berätta lite om hur det är att gå från ett barn till två? Vad har varit svårt, vad har blivit bättre/mysigare kanske?
Jag funderar mycket, är rädd att inte kunna ge den första all tid som jag gör nu. Hon är ju mitt allt, ibland känns det taskigt att skaffa ett syskon. Samtidigt hoppas jag ju att hon kommer ha glädje av sitt syskon hela livet sen.
Oj haha jag kommer knappt ihåg hur det var att ha bara ett barn

Minstingen är ju tre nu. Det skiljer 2 1/2 år emellan dem. Men visst, det är klart att vi kunde ägna lite mer tid till äldsta innan andra barnet kom, han var väldigt intresserad av bokstäver och vi hade ju massa tid att drilla honom

Osv. Min man jobbar borta emellanåt och visst har det funnits stunder då jag känt mig otillräcklig men allra mest har såklart både vi och storebror känt oerhörd glädje över lillebror. De har stort utbyte av varandra, leker och lär av varandra

Sen bråkar de självklart rätt mycket emellanåt men det hör väl syskonskapet till

men det är fint att se hur de bryr sig om varandra och ställer upp för varandra om någon annan är dum eller så. Nu vet jag inte hur gammal din dotter är och om du jobbar eller är föräldraledig men låt säga att du jobbar, då får du ju faktiskt mer tid tillsammans med sin dotter när du är föräldraledig med bebis än om du skulle ha jobbat

Det kommer att gå galant ska du se!