• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Y o L o

Jag jobbar heltid :( men inte min man nu :) dottern blir 2 i februari så får lite mindre än 2.5 år emellan. Men som du säger, jag får mer tid hemma. Känns jättebra. Sen kan jag nog tänka mig jobba deltid ett par år.

Tack för dina lugnande ord :)

Enamorada skrev 2015-11-10 17:04:38 följande:

Oj haha jag kommer knappt ihåg hur det var att ha bara ett barn Minstingen är ju tre nu. Det skiljer 2 1/2 år emellan dem. Men visst, det är klart att vi kunde ägna lite mer tid till äldsta innan andra barnet kom, han var väldigt intresserad av bokstäver och vi hade ju massa tid att drilla honom Osv. Min man jobbar borta emellanåt och visst har det funnits stunder då jag känt mig otillräcklig men allra mest har såklart både vi och storebror känt oerhörd glädje över lillebror. De har stort utbyte av varandra, leker och lär av varandra Sen bråkar de självklart rätt mycket emellanåt men det hör väl syskonskapet till men det är fint att se hur de bryr sig om varandra och ställer upp för varandra om någon annan är dum eller så. Nu vet jag inte hur gammal din dotter är och om du jobbar eller är föräldraledig men låt säga att du jobbar, då får du ju faktiskt mer tid tillsammans med sin dotter när du är föräldraledig med bebis än om du skulle ha jobbat Det kommer att gå galant ska du se!

• Lillemy1980

Hoppar in här, plussade i dag och står beräknad till 11 juli. Enligt min gyn skall jag nu börja med 10 mg prednisolon samt fragminsprutor för att förhindra missfall... Är bokad på ul hos han den 7/12

• Luttiis
    En del av oss skrev 2015-11-10 09:13:58 följande:

[quote=75983992][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-10 08:57:55 följande:[/quote-nick]

Hihi ja så kan det gå, själva graviditeten ser jag framemot, att få bära min lilla bebis å så, just för,osanningen är jag rädd för, är rädd för att bebis eller jag ska dö, risken är ju inte så stor dock men tanken sitter där i bakhuvudet, hoppas det försvinner under graviditeten!

[/

Du kommer nog längta så mycket efter barnet på slutet att du kommer se fram emot att föda, tror du inte? Har hört många av mina vänner beskriva det så och jag tror faktiskt verkligen det är så.

Ja jag tror också det :)
  • Pluttan86
    Lillemy1980 skrev 2015-11-10 19:11:46 följande:

Hoppar in här, plussade i dag och står beräknad till 11 juli. Enligt min gyn skall jag nu börja med 10 mg prednisolon samt fragminsprutor för att förhindra missfall... Är bokad på ul hos han den 7/12

Varför fragmin o kortison? Nyfiken:)

Grattis till plusset!! <3
  • Lillemy1980

Gyn skrev prednisolon för att hämma immunförsvaret mitt så jag inte stöter bort fostret och fragmin för att öka blodflödet och förhindra proppar i moderkakan... Varför vet jag inte för har inte haft problemet med det förr, men nu är jag mycket äldre än sist jag fick barn också då

• Änglavakt89

Jag tar 2 fragmin sprutor dagligen vid graviditet samt tom 6 mån efter pga tidigare lungemboli :/

• Y o L o

Oj låter jobbigt. Tar du dem i låren då? Har du konstanta blåmärken eller är det bara något en ovan får? Fick ta sprutor två veckor efter KS, hela låren var blåa. :/

Änglavakt89 skrev 2015-11-10 21:04:49 följande:

Jag tar 2 fragmin sprutor dagligen vid graviditet samt tom 6 mån efter pga tidigare lungemboli :/

• Rosen5824

Oj alla dessa förlossningar får en att tänka. Jag vet att tiden för min mamma att få ut mig gick på bara 4 tim, och jag var först. Min bror kom ut på 1 tim.
    Tar till mig det ni skriver om att stå på sig om sina önskemål och om det är något man inte kan ta. Har som sagt inte tänkt så långt som förlossning än Flört

Idag var jag förbi min gamla chef på mitt gamla jobb, där jag också vikarierar som lärarvikarie medan jag läser färdigt till högstadier lärare. Anledningen till att jag pratade med henne var för att som student kan jag få föräldrapenning av min gamla lön ist för studie inkomsten (som är ganska låg). Att få prata med henna var så kul! 
    Det är inte många vi har berättat för, utom en präst vi känner, min pt, en fotograf så är det nu henne också. 

Jag sa till min chef att jag behöver att arbetarintyg om vad jag tjänat och i vilken omfattning jag jobbat. Och hon bara " Jag kan lägga ihop ett och ett" och gav mig ett stort leende! Skrattande Blev så glad! Men sa att jag bara är i vecka 8 så ingen får veta än Flört

• En del av oss

[quote=75985149][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-10 14:17:21 följande:[/quote-nick]

EDAn är ju i första hand för den blivande mammans skull, men rätt ofta leder det till en lite mer långdragen förlossning. Jag resonerade såhär; hellre dubbelt så lång förlossning med uthärdlig smärta än halverad med outhärdlig. Men det är såklart upp till var och en! Men man ska komma ihåg att EDAn även kan vara den som gör att förlossningen fortskrider, då den ger kroppen en chans att vila samtidigt som förlossningen/öppningsskedet fortskrider. Man kan även få chans att samla kraft till utdrivningsskedet om man har intensiva värkar under en längre tid.

Barnet i sig brukar sällan påverkas negativt av EDAn, isåfall sekundärt av att förlossningen blir mer utdragen vilket i vissa fall kan trötta ut barnet.

[/

Jag är av annan uppfattning, speciellt efter att ha läst vad EDA gör i kroppen och hur barnet kan påverkas, bli värksvag, få värkdropp och så blir det akut helt plötsligt. Jag önskar en icke-medicinsk förlossning och jag tror att med rött tönk, motivation och stöd så fixar man det.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
Svar på tråden BF juni/juli