• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (Mycket vill ha mer...)

Bättre att åka dit man får komma sen så får man göra som alla andra människor i Sverige kämpa för att försörja sig.... Flyktingboende eller bo hos mamma o pappa så får ju alla stå i kö för eget boende skillnaden är att flyktingarna får att på silversked...Sen beror ju på hur kräsen man är, men tak över huvudet och mat i magen får dom och då förstår inte jag varför man gnäller och gör så alla andra flyktingar får dåligt rykte för att idioter på en buss vägrar kliva av...

• Anonym (blåvitt)
    Thomas Bodström sa idag att han tror inte miljöpartiet blir långvarigt i riksdagen. Thomas Bodström har även fått förfrågan tidigare att vara kandidat till partiledare inom Socialdemokraterna.

Miljöpartiet ut ur regeringen är i största grad i rätt riktning, och sedan att strypa samarbetet med V då kan Sverige börja med en politik som är hållbar. Dock står jag fast vi att S Löfven bör bytas ut,  han har misslyckats fatalt.
  • Nerfherder
    Anonym (blåvitt) skrev 2015-11-08 16:38:14 följande:

Thomas Bodström sa idag att han tror inte miljöpartiet blir långvarigt i riksdagen. Thomas Bodström har även fått förfrågan tidigare att vara kandidat till partiledare inom Socialdemokraterna.

Miljöpartiet ut ur regeringen är i största grad i rätt riktning, och sedan att strypa samarbetet med V då kan Sverige börja med en politik som är hållbar. Dock står jag fast vi att S Löfven bör bytas ut,  han har misslyckats fatalt.

Intressant, men fel tråd.
  • Rataxes
    Anonym (blåvitt) skrev 2015-11-08 16:38:14 följande:

Det låter hoppfullt. Ut med grönmögelkommunisterna ur regeringen, en vettig partiledare för S (Bodström kan omöjligen vara sämre än groggnäsan) sedan samarbete med M och FP resten av mandatperioden.
    Ödslar sällan tid på anonyma nick.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (blåvitt) skrev 2015-11-08 16:37:26 följande:

Många fler vill köra, de får bra betalt av migrationsverket, bussbolagen kan säkerligen ha bussarna där i flera år. Inget slitage men ruggigt bra förtjänst. 

Ah, så dom får inte bara betalt för själva körningen. Då förstår jag
  • Nerfherder
    Anonym (Jag) skrev 2015-11-08 18:25:51 följande:

Ah, så dom får inte bara betalt för själva körningen. Då förstår jag

Nu har ju bussen åkt
  • apburen
    Rataxes skrev 2015-11-08 17:41:26 följande:
    Det låter hoppfullt. Ut med grönmögelkommunisterna ur regeringen, en vettig partiledare för S (Bodström kan omöjligen vara sämre än groggnäsan) sedan samarbete med M och FP resten av mandatperioden.
    Låter som det näst bästa alternativet, men då MÅSTE lövet bytas ut för med honom som kapten på regeringsskutan känns ett öde som Titanics inte direkt avlägset. Minus
  • Anonym (Trötter)
    Rataxes skrev 2015-11-08 11:48:15 följande:
    Att vilja avskaffa välfärdsstaten är inte lika med att önska sig tillbaka till medeltiden.
    Rataxes skrev 2015-11-08 12:40:18 följande:
    Varför skulle svenskar vara mindre kapabla till att själva ta ansvar för sin välfärd än invånarna i de nämnda länderna?
    Jag vet inte om avskaffa välfärdsstaten är synonymt med att vår välfärd raderas.

Jag antar att allt beror på takten som avvecklingen sker i. Du kan ju prova att låta bli att använda rinnande vatten i några månader för att se hur det är att vara utan välfärd.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-11-08 13:52:59 följande:
    Äntligen. Dags att låta medborgarna ta lite eget ansvar.
    Hur ska det gå till? Svenskar är ju det sovande folket.
    Give ´em Hell!
  • Anonym (visst)
    Anonym (Trötter) skrev 2015-11-08 21:09:33 följande:
    Rataxes skrev 2015-11-08 12:40:18 följande:
    Varför skulle svenskar vara mindre kapabla till att själva ta ansvar för sin välfärd än invånarna i de nämnda länderna?
    Jag vet inte om avskaffa välfärdsstaten är synonymt med att vår välfärd raderas.

Jag antar att allt beror på takten som avvecklingen sker i. Du kan ju prova att låta bli att använda rinnande vatten i några månader för att se hur det är att vara utan välfärd.
    Hur är det du skrev om rinnande vatten relevant i sammanhanget?
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar