• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Pafor22
    Väntande skrev 2015-12-11 19:08:57 följande:
    Det var väl ändå lite hårt!? Hon skrev att hennes bm sagt att det var ett gott tecken och undrade om fler hört det påståendet.

Jag tror alla är medvetna om att alla graviditeter ser olika ut, vissa mår illa och vissa inte bland annat. Jag har blött under denna graviditet, vilket har varit otroligt skönt att skriva om här och få stöd och kommentarer om. Jag tycker snarare att vi i gruppen ska vara öppna för varandras olika graviditeter och det som kommer med det, att öppet kunna ställa frågor som någon annan kanske känner igen sig i.

Till moja: min bm sa likadant om illamåendet, men under min första graviditet så minns jag inget om att jag mådde illa. Jag har dock hört att man skulle må extra illa vid tvillingraviditet eller om man väntar en flicka. Det sistnämnda är nog en myt :P
    Skulle inte kalla det hårt :)
  • Bjoork
    Karniia skrev 2015-11-11 16:51:46 följande:
    Nej det gör det inte, men det är därför det är så svårt att lägga till folk.

Pm:a mig din mailadress

och grattis!
    Kan du lägga till mig Karniia i gruppen? Var med innan men skulle gärna vilja vara med igen! Har skickat PM
  • MålaMittHjärta

Men varför skulle man ha "större chans" om man mår illa, finns ju väldigt många gravsymtom. Jag har aldrig hört det & inte sett någon vetenskaplig forskning i ämnet så tar det som en nypa salt :) Finns så mycket "hittepå" och gamla skrönor så ibland vet man inte VAD man ska tro :)

Här går det frammåt illamåendet börjar avta lite eller ja det är lite från dag till dag men så skönt att man inte mår illa 24/7. Imorgon går jag in i v 12 (11-0 ) och längtar ihjäl mig till ul på måndag, snälla snälla låt oss få se en bebis där inne :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • gravid1

Känner att jag börjar bli mer och mer orolig :( jag går in i vecka 10 imorgon och det är snart 4 dagar sen mitt illamåebde helt försvann, jag är knappt ens trött längre...

För knappt en vecka sedan så mådde jag rikitigt dåligt med illamående ömma bröst och trötthet.

känner mig lite löjlig då vi var på ultraljud fyra dagar sedan och fick se ett litet tickande hjärta.

Men nu är ju symptomen borta och jag är så orolig att något kan ha gått fel :(

Finns det fler här som helt plötsligt i v.9 mår finfint? Vill gärna gå på ultraljud igen men vet att det inte är möjligt att gå så ofta bara för att man är orolig...

Men hur vet man att man fortfarande är gravid :(

• moja
    gravid1 skrev 2015-12-12 11:52:06 följande:

Känner att jag börjar bli mer och mer orolig :( jag går in i vecka 10 imorgon och det är snart 4 dagar sen mitt illamåebde helt försvann, jag är knappt ens trött längre...

För knappt en vecka sedan så mådde jag rikitigt dåligt med illamående ömma bröst och trötthet.

känner mig lite löjlig då vi var på ultraljud fyra dagar sedan och fick se ett litet tickande hjärta.

Finns det fler här som helt plötsligt i v.9 mår finfint? Vill gärna gå på ultraljud igen men vet att det inte är möjligt att gå så ofta bara för att man är orolig...

Nu är jag vet jag inte speciellt mycket om graviditeter eftersom det är min första, men är det inte så att graviditetssymptomen kan försvinna eller ändra under grav.?

Hoppas att allt är bra med dej! :)
  • EmmelieHSTD

Idag är det dop för min systers lilla, vilket betyder att hela min familj kommer vara samlad. Kommer ju inte alls bli svårt att inte säga något
    Gick in i vecka 8 igår (7+1 idag), så vi får hålla oss liiiiite till innan vi berättar!

Här är för övrigt också illamåendet som regerar. Men nu har jag nästan börjat få kläm på hur jag ska hantera det.. Måste småäta nästan hela tiden. Är dock typ inte sugen på någonting, har nästan snarare avsmak för allt! Hur är det för er andra, är ni sugna på något speciellt?

Ha en go helg allihopa! :)

• Pingvin

Tack! Är faktiskt gravid igen! Månaden efter missfallet,hoppas den vill stanna nu då!!

springa skrev 2015-11-14 13:07:07 följande:

Beklagar!

Vet hur tung det är. All kärlek och styrka till er!Jag hade också en blödning i förrigår.

Var vattnig och ljust blod. Slutade rätt fort. Trodde verkligen det var kört men tog nytt test igår morse vilket hade ökat i antal veckor och har fortfarande grav symptom så antar det gått bra ändå. Ska på vul den 24e.

Sjukt jobbigt att blöda under grav ..

• MålaMittHjärta

Finns ju något som kallas spökveckor, då kan symtomen försvinna ett tag för att en komma tillbaka. 
  • MålaMittHjärta
    EmmelieHSTD skrev 2015-12-12 13:19:05 följande:

Idag är det dop för min systers lilla, vilket betyder att hela min familj kommer vara samlad. Kommer ju inte alls bli svårt att inte säga något
    Gick in i vecka 8 igår (7+1 idag), så vi får hålla oss liiiiite till innan vi berättar!

Här är för övrigt också illamåendet som regerar. Men nu har jag nästan börjat få kläm på hur jag ska hantera det.. Måste småäta nästan hela tiden. Är dock typ inte sugen på någonting, har nästan snarare avsmak för allt! Hur är det för er andra, är ni sugna på något speciellt?

Ha en go helg allihopa! :)

Jag är en periodare först var det mycket tortilachips och salta chips & lakrits (salt) och clementiner! Nu är det mer gröna äpplen såna sura som jag i vanliga fall avskyr, clementiner och babybell ost. 
  • Väntande

För de som lider av illamående så brukar det försvinna för de flesta vid v12-14, och inte komma tillbaka något mer. Jag tror att du bara kommit över din period att vara illamående! Njut av det :) hört att smärtan/ömheten i brösten också brukar avta. Jag hoppas på båda snart :P
Svar på tråden BF juli 2016