• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Hoppas7910
    Mymlann skrev 2015-12-09 16:47:44 följande:

Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!

Känner med dig och beklagar så hemskt mycket!

Hoppas det snart blir din/er tur!

Kram!
  • Line9

Idag fick jag tag i min hälsocentral för att boka en läkartid för att ev bli sjukskriven. Men sjuksköterskan i telefon sa att man inte kan bli sjukskriven i vecka 7 pga illamående. Det skulle inte försäkringskassan godta? Är det sant?

• Moorii
    Line9 skrev 2015-12-10 09:34:09 följande:

Idag fick jag tag i min hälsocentral för att boka en läkartid för att ev bli sjukskriven. Men sjuksköterskan i telefon sa att man inte kan bli sjukskriven i vecka 7 pga illamående. Det skulle inte försäkringskassan godta? Är det sant?

Det beror nog på. Vet att om man har den sjukdomen då man är sängliggande pga illamående och kräkningar hela graviditeten så blir man sjukskriven. I annat fall är det nog från fall till fall och beroende på vem du pratar med. Tror tyvärr också det kan bli svårt :/ men skadar ju inte att försöka såklart!
  • idaadi
    Moorii skrev 2015-12-10 09:47:29 följande:
    Det beror nog på. Vet att om man har den sjukdomen då man är sängliggande pga illamående och kräkningar hela graviditeten så blir man sjukskriven. I annat fall är det nog från fall till fall och beroende på vem du pratar med. Tror tyvärr också det kan bli svårt :/ men skadar ju inte att försöka såklart!
    Jag har varit sjukskriven sen vecka 7 pga illamående och kräkningar. Vissa dagar har jag inte ens kunnat öppna ögonen. Nu vecka 11 är jag fortfarande illamående men det är hanterbart. Ska få vara hemma till jul och har fått pengar från f-kassan utan problem.
  • Moorii
    idaadi skrev 2015-12-10 09:52:35 följande:

Jag har varit sjukskriven sen vecka 7 pga illamående och kräkningar. Vissa dagar har jag inte ens kunnat öppna ögonen. Nu vecka 11 är jag fortfarande illamående men det är hanterbart. Ska få vara hemma till jul och har fått pengar från f-kassan utan problem.

Tråkigt att du mått så dåligt, men vad bra att de tog det på allvar. Då finns det hopp ändå. Skönt att du mår bättre nu!
  • idaadi
    Moorii skrev 2015-12-10 10:05:47 följande:
    Tråkigt att du mått så dåligt, men vad bra att de tog det på allvar. Då finns det hopp ändå. Skönt att du mår bättre nu!
    Ja hopp finns! Hoppas du får hjälp. Har du svårt att hantera de kan du väl ta i lite på symptomen så får du nog hjälp.
  • Line9
    Moorii skrev 2015-12-10 09:47:29 följande:
    Okej tack för svar :) jag hoppas på det bästa.
  • MålaMittHjärta

Usch har den senaste tiden fått extrem huvudvärk och känner massa snörvel så antagligen en början till förkylning... Orkar inte, hade kasst immunförsvar med min förra graviditet och har mycket i skolan så kommer så olägligt :/ 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Anonym (Ettan)

Jag har funderat på det här med mat och då framför allt middagar. Jag har lite svårt att komma på vad vi ska äta. Saker jag tidigare tyckt vart gott är inte det längre. när det inte är gott så är det ännu svårare att pilla i sig så man inte får blodsockerfall med yrsel och illamående som följd (plus uselt humör som min stackars man får stå ut med...) Så jag skulle vilja ha lite tips. 

Vissa saker har ifs blivit väldigt mycket godare också. Som apelsiner ex, men det kan man ju inte leva enbart på :P

• Enlitentill
    Anonym (Ettan) skrev 2015-12-10 17:30:53 följande:

Jag har funderat på det här med mat och då framför allt middagar. Jag har lite svårt att komma på vad vi ska äta. Saker jag tidigare tyckt vart gott är inte det längre. när det inte är gott så är det ännu svårare att pilla i sig så man inte får blodsockerfall med yrsel och illamående som följd (plus uselt humör som min stackars man får stå ut med...) Så jag skulle vilja ha lite tips. 

Vissa saker har ifs blivit väldigt mycket godare också. Som apelsiner ex, men det kan man ju inte leva enbart på :P

Snabbnudlar är min räddning. Jag måste ha något salt och matigt när illamåendet blir för jobxbigt men fixar inte att laga mat då jag mår så. Kolhydraterna verkar funka en stund.:)
Svar på tråden BF juli 2016