• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Maka94

För en liten stund sedan, i v11(10+1) hörde vi våran lilla bebis hjärta slå för första gången. Vi är rörda till tårar här hemma, vårt älskade lilla frö! Hoppas så att h"n stannar i magen :)

• MammaTillBäbis
    Maka94 skrev 2015-12-13 17:56:19 följande:

För en liten stund sedan, i v11(10+1) hörde vi våran lilla bebis hjärta slå för första gången. Vi är rörda till tårar här hemma, vårt älskade lilla frö! Hoppas så att h"n stannar i magen :)

Nyfiken. Lyssnade ni hemma? Med doppler eller? Jag vill också höra. ;)
  • MammaTillBäbis
    EmmelieHSTD skrev 2015-12-13 17:54:22 följande:

Nu är det nog kört för vår del :(

Får lite rosa-aktigt på pappret till och från sedan igår när jag går på toa. Har inte haft något ont än så länge men känner på mig att detta kommer gå åt skogen. Magkänslan säger det..

Det tog så lång tid för oss att komma över vårt utomkveds i våras och nu vet jag inte hur vi ska klara av detta också, rent psykiskt..

Känns som att det inte är meningen att vi ska få barn :,(

Hoppas såklart på det bästa, trots att man knappt vågar..

Usch. Vi hoppas det är falskt alarm. Blir så ledsen när haglar detta. Håller tummarna för er.
  • Hoppas7910
    EmmelieHSTD skrev 2015-12-13 17:54:22 följande:

Nu är det nog kört för vår del :(

Får lite rosa-aktigt på pappret till och från sedan igår när jag går på toa. Har inte haft något ont än så länge men känner på mig att detta kommer gå åt skogen. Magkänslan säger det..

Det tog så lång tid för oss att komma över vårt utomkveds i våras och nu vet jag inte hur vi ska klara av detta också, rent psykiskt..

Känns som att det inte är meningen att vi ska få barn :,(

Hoppas såklart på det bästa, trots att man knappt vågar..

Tappa inte hoppet ännu! Många som har lite rosaaktiga flytningar som inte är farliga.

Försök ta det lugnt bara även om jag vet att det är jättesvårt.

Håller tummarna för dig!
  • Maka94
    MammaTillBäbis skrev 2015-12-13 18:26:49 följande:

Nyfiken. Lyssnade ni hemma? Med doppler eller? Jag vill också höra. ;)

Ja vi lyssnade hemma:) hade turen att vinna en Clearblue ultraljudsmonitor som kom hem i brevlådan för ett tag sedan. Har testat nån gång då och då men inte lyckats höra något, men så idag så dunkade det så fint:)
  • Millavanilla

Igår blödde jag i en timma. Sen slutade det. Hade inte ont och det kom inga klumpar. Idag är det borta och jag mår som vanligt. Dvs illamående och trött. Ska försöka få kolla upp i veckan vad som hände. Kolla så att det står rätt till därinne. Är 100 på att det inte är bra i alla fall.

• Niyoh81

Är de där som är så konstig. Första BM ja pratade med sa att ja skulle på inskrivning.

Läste i boken som ha fick att info möte var mellan v.6-9 och inskrivning var mellan v.9-12.

Allt känns väldigt konstig att jag måste vänta tills v.17.

Sen så tyckte hon att ja skulle skriva in mig i en annan stad med.

Har BF 6 juli.

BeckaRebecka skrev 2015-12-11 13:17:41 följande:

Va konstigt som sagt är jag i v.7 imorgon är det fulla 7 veckor.

Har fått veta att hjärtat på pyret var bra. Var på hälsomöte igår och fick inskrivning direkt, Den 14 januari då vi är i vecka 12 min sambo var inte tvungen att vara med på de mötet men var tvungen att vara med på inskrivningen.

Kommer göra första UL om ca 6 veckor sa dom när jag pratade med dom i Tisdags

BF 30 Juli

• idaadi
    Millavanilla skrev 2015-12-13 20:14:50 följande:

Igår blödde jag i en timma. Sen slutade det. Hade inte ont och det kom inga klumpar. Idag är det borta och jag mår som vanligt. Dvs illamående och trött. Ska försöka få kolla upp i veckan vad som hände. Kolla så att det står rätt till därinne. Är 100 på att det inte är bra i alla fall.

Jag har också blött idag! Ser att vi är fler också. Jag försöker intala mig att något kärl brustit och det är därför. Det är ju lättare att blöda nu när blodmängden i kroppen ökar. Håller det i sig imorgon kommer jag dock ringa gyn och se vad dom säger. Tills dess ska jag vara cool.
  • MålaMittHjärta
    Millavanilla skrev 2015-12-13 20:14:50 följande:

Jag började blöda 2-3 veckor efter jag plussat, kom en del färskt blod men slutade 2-3 timmar när vi kommit hem från ullared. Jag målade fan på vägen men veckan efter fick vi se ett tickande hjärta på vul.
    Antagligen nåt kärl som brustit men fick ändå totalt panik!

Håller tummarna att det bara är en ofarlig liten blödning!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Niyoh81 skrev 2015-12-13 20:38:14 följande:

Är de där som är så konstig. Första BM ja pratade med sa att ja skulle på inskrivning.

Läste i boken som ha fick att info möte var mellan v.6-9 och inskrivning var mellan v.9-12.

Allt känns väldigt konstig att jag måste vänta tills v.17.

Sen så tyckte hon att ja skulle skriva in mig i en annan stad med.

Har BF 6 juli.

Låter med en sen inskrivning! 
    Jag fick hälsosamtal i v 9 och ska på inskrivning på fredag är i v 12 (11+ 5). Men man får ju välja vilken mvc man vill genom hälsovalet (om det inte är fult ) Provar en ny mvc som är mindre denna gången då jag inte kände mig hemma på förra mvc när jag väntade sonen. 

Har bf 2 juli, så du kanske ska ringa igen och kanske är det någon annan mer mötesgående person i telefonen?
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden BF juli 2016