• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Enlitentill
    gravid1 skrev 2015-12-12 11:52:06 följande:

Känner att jag börjar bli mer och mer orolig :( jag går in i vecka 10 imorgon och det är snart 4 dagar sen mitt illamåebde helt försvann, jag är knappt ens trött längre...

För knappt en vecka sedan så mådde jag rikitigt dåligt med illamående ömma bröst och trötthet.

känner mig lite löjlig då vi var på ultraljud fyra dagar sedan och fick se ett litet tickande hjärta.

Men nu är ju symptomen borta och jag är så orolig att något kan ha gått fel :(

Finns det fler här som helt plötsligt i v.9 mår finfint? Vill gärna gå på ultraljud igen men vet att det inte är möjligt att gå så ofta bara för att man är orolig...

Men hur vet man att man fortfarande är gravid :(

Med mitt andra barn mådde jag illa mellan v 7 och 9 sedan inget mer. Med första i 36 veckor. Det är olika och för många ger illamåendet med sig runt v 10-12 och bröstömmandet likaså. Jag förstår din oro men det ÄR normalt att inte må skit också.
  • MammaTillBäbis

När man lider av graviditetsillamående är det inte så kul att ettåringar här hemma troligtvis blivit magsjuk, och kräkts i flera timmar nu. Tycker så synd om honom och är så svårt att jag bara kräks om han andas på mig. Trött är jag med. Låt det vara något annat och att det går över snabbt. Jag är egoistisk men så trött och vill sova.

• Moorii

Nu när vi ändå är inne på illamående.. Igår premiärkräktes jag på jobbet, skoj! Eller inte. Som tur var visste chefen om det och på något mirakulöst sätt hörde inte de 3 personer som var strax utanför. Tre veckor till, sen slipper man förhoppningsvis detta elände..

MammaTillBäbis skrev 2015-12-13 03:15:51 följande:

När man lider av graviditetsillamående är det inte så kul att ettåringar här hemma troligtvis blivit magsjuk, och kräkts i flera timmar nu. Tycker så synd om honom och är så svårt att jag bara kräks om han andas på mig. Trött är jag med. Låt det vara något annat och att det går över snabbt. Jag är egoistisk men så trött och vill sova.

Ånej, vad jobbigt :/ förstår verkligen att det inte är så mysigt att ha omkring sig när man själv mår pyton. Hoppas det blir bättre snart!
  • elevit

Hej allihopa! Hoppas det är ok att jag hoppar in?

Jag är gravid, BF juli 6. Tvillingar :) Första graviditeten.
    Bor just nu I sydney med min pojkvän men flyttar hem till Scotland i Februari. Jag bodde i stockholm till jag vara 23 år.
    Tänkte jag skulle gå med i en Svensk grupp då jag inte riktigt litar på allt tokigt som sägs utomlands ;)

Har mått väldigt illa det senatse veckorna, inte kräkts så mycket tack och lov men illamåendet ligger och pyr mest hela dagarna. Att äta går toppen, men har märkt att det ändrats en del i mina ätvanor, ny mat osv. Här säger dom att man absolut inte ska äta rå fisk, som sushi ex. Inte glass som varit smält och sedan fryst in igen och såklart inget rött kött. Rött kött kommer bli svårt att hålla mig ifrån, tidigare skulle jag aldrig äta en stek "well done" :/ haha ;)

Kom gärna med tips till mig som era svenska barnmorskor har sagt =)

Jag har haft två ultraljud hitills, allt ser fint ut och båda hjärtan slår friskt!

Kram

• Royalle
    elevit skrev 2015-12-13 09:26:45 följande:

Bor just nu I sydney med min pojkvän men flyttar hem till Scotland i Februari. Jag bodde i stockholm till jag vara 23 år.

Tänkte jag skulle gå med i en Svensk grupp då jag inte riktigt litar på allt tokigt som sägs utomlands ;)

Har mått väldigt illa det senatse veckorna, inte kräkts så mycket tack och lov men illamåendet ligger och pyr mest hela dagarna. Att äta går toppen, men har märkt att det ändrats en del i mina ätvanor, ny mat osv. Här säger dom att man absolut inte ska äta rå fisk, som sushi ex. Inte glass som varit smält och sedan fryst in igen och såklart inget rött kött. Rött kött kommer bli svårt att hålla mig ifrån, tidigare skulle jag aldrig äta en stek "well done" :/ haha ;)

Jag har haft två ultraljud hitills, allt ser fint ut och båda hjärtan slår friskt!

Kram

Jag äter sushi, men bara om jag vet att den är ok gjord. Oftast gör jag egen.

Jag tänker att det är olika i länderna eftersom det oftast beror på utsläpp och gifter och då gäller ju inte samma överallt. Här rekommenderar man att inte äta fisk från Östersjön eller insjöar pga kvicksilver. Inga restriktioner på kött vad jag vet. Sen bör man undvika kallrökt mat, mögelostar och opastöriserad mjölk.
  • springa
    Pingvin skrev 2015-12-12 13:24:42 följande:

Tack! Är faktiskt gravid igen! Månaden efter missfallet,hoppas den vill stanna nu då!!

Snabbt! Var samma under min förra grav, blev gravid månaden efter MF. Lycka till nu :D 
  • springa
    elevit skrev 2015-12-13 09:26:45 följande:

Kram

Välkommen :) Spännande med tvillingar :D 
  • Väntande

Råd mot att undvika sushi finns inte längre kvar i Sverige, för att restaurangerna inspekteras och följer "regeln" att fisken skall frysas innan. Däremot så kan det ju vara annorlunda utomlands. Jag tycker ändå att den vegetariska sushin är så pass god att man inte missar något :P

Visst går det bra att äta opastöriserade ostar om de värms till smältgrad? Som tex en blåmögelost på pizza? Listeriabakterier dör väl vid upphettning och frysning?

Sedan tycker jag att det är bra om man läser lite hur andra länder rekommenderar eller gör ... Måste bara tipsa om ett superbra instagramkonto som tar upp barnuppfostran från olika länder!! Vildabarn heter den. Så himla intressant och skönt att se hur man kan göra på flera eller olika sätt, mycket i barnuppfostran är ju kulturellt och endel tom trendinfluerat.

• leboomb

Hej hej!

Är ny här på sidan och väntar mitt första barn i juli. Spännande och följa er andra och se hur det går för alla.

Har varit på ett inskrivningsamtal men något UL va det inte tal om förens i februari men har nog tänkt att boka ett på privatklinik, man vill ju ändå veta att allt är som det ska därinne ?? Verkar som många haft problem med illamående, har klarat mig ganska bra men har istället fått smärtsamma tromboflebiter i båda underbenen samt ont i rygg som går ner i höfterna, känner sig som en skrupplig tant mest och det är inte helt enkelt att gå längre sträcker.Nån annan som har erfarenhet av detta??

• EmmelieHSTD

Nu är det nog kört för vår del :(
    Får lite rosa-aktigt på pappret till och från sedan igår när jag går på toa. Har inte haft något ont än så länge men känner på mig att detta kommer gå åt skogen. Magkänslan säger det..

Det tog så lång tid för oss att komma över vårt utomkveds i våras och nu vet jag inte hur vi ska klara av detta också, rent psykiskt..
    Känns som att det inte är meningen att vi ska få barn :,(
    Hoppas såklart på det bästa, trots att man knappt vågar..

Svar på tråden BF juli 2016