• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Väntande
    Anonym (Ettan) skrev 2015-12-10 17:30:53 följande:

Jag har funderat på det här med mat och då framför allt middagar. Jag har lite svårt att komma på vad vi ska äta. Saker jag tidigare tyckt vart gott är inte det längre. när det inte är gott så är det ännu svårare att pilla i sig så man inte får blodsockerfall med yrsel och illamående som följd (plus uselt humör som min stackars man får stå ut med...) Så jag skulle vilja ha lite tips. 

Vissa saker har ifs blivit väldigt mycket godare också. Som apelsiner ex, men det kan man ju inte leva enbart på :P

Jag har mycket problem med mat, jag känner mycket avsky för olika saker som ändras till och från. Vi är vegetarianer och äter vanligtvis mycket blandat och kryddigt, nu funkar det inte alls! Vi håller oss till så neutral och tråkig mat som möjligt, som köttbullar och pasta tex. Sen kan det va svårt för mig att äta det ändå, då har jag ett "skafferi" med sånt som alltid funkar, dvs olika sorters bröd å en massa olika godare pålägg - så då gör jag lite matiga mackor istället.

Jag levde på Coca Cola och knäckebröd ett tag, min bm sa att man MÅSTE se det som ett undantag och inte gräma sig över det. Man får igång aptiten senare!

Ett glas Cola botade illamåendet rakt av förut, nu funkar det inte alls. Men nu har jag listat ut att lite hackad ingefära i kokat vatten med honung och citron i funkar super! Får se hur länge det funkar :)
  • Hallonen

Jag har funderat på det här med mat och då framför allt middagar. Jag har lite svårt att komma på vad vi ska äta. Saker jag tidigare tyckt vart gott är inte det längre. när det inte är gott så är det ännu svårare att pilla i sig så man inte får blodsockerfall med yrsel och illamående som följd (plus uselt humör som min stackars man får stå ut med...) Så jag skulle vilja ha lite tips. 

Vissa saker har ifs blivit väldigt mycket godare också. Som apelsiner ex, men det kan man ju inte leva enbart på :P

Exakt samma problem här! Inget är lockande nästan.. Men apelsiner, jisses vad goda dom är helt plötsligt :D
  • Anonym (Carro)

Är sugen på ALLT, men när jag väl ska äta mår jag illa av allt, lyckas dock aldrig spy. Igår fyllde min dotter 7 år åhh vill ha sommar nu!

• förstagraviditeten

Hej!

Jag tänkte jag hoppar in här också

är 26 år och går nu in i vecka 9 pch först idag känner jag mig "normal" igen , orkar mkt mer och denna gg så har jag inte heller somnat innan sju på kvällen ;)

Ska på tidigt ultraljud imorgon, läst att många haft problem med att få det :( här i gbg var det inga problem tillochmed barnmorskan föreslog det. Är riktigt nervös nu!

• förstagraviditeten

Har även funderat mycket på när det är dags att berätta för övriga i familjen att man är gravid???

Jag och mannen kom överräns att vänta tills magen börjar synas klart tydligt, men åh vad svårt det är att inte få berätta

• Moorii
    förstagraviditeten skrev 2015-12-10 22:37:55 följande:

Har även funderat mycket på när det är dags att berätta för övriga i familjen att man är gravid???

Jag och mannen kom överräns att vänta tills magen börjar synas klart tydligt, men åh vad svårt det är att inte få berätta

Vi kommer berätta för mina föräldrar vid jul, då jag är i vecka 11-12, mycket för att jag träffar dom så himla sällan då vi bor så långt ifrån varandra, kan vara kul att berätta när vi ändå ska ses :)

Min mans familj kommer få veta det vid nyår, mest för att det kommer vara omöjligt ändå att hålla det hemligt, eftersom hans mamma vet att jag aaaldrig skulle tacka nej till ett glas vin ;)

Helst hade jag velat vänta till i januari då vi ska göra kub, så vi vet att fostret fortfarande lever osv, men nu fick det bli så här :) några vänner till mig vet redan om, och mannens bröder.
  • Moorii
    förstagraviditeten skrev 2015-12-10 22:27:47 följande:

Hej!

Jag tänkte jag hoppar in här också

är 26 år och går nu in i vecka 9 pch först idag känner jag mig "normal" igen , orkar mkt mer och denna gg så har jag inte heller somnat innan sju på kvällen ;)

Ska på tidigt ultraljud imorgon, läst att många haft problem med att få det :( här i gbg var det inga problem tillochmed barnmorskan föreslog det. Är riktigt nervös nu!

Vad skönt att du fått mer energi :) jag är i slutet på vecka nio och är fortfarande lika trött och mår lika illa.. Alla har inte lika tur helt enkelt ;)

Var går du för ultraljud? Vi bokade privat, då barnmorskor på mvc vanligtvis inte vill göra det så tidigt. Håller tummarna för att allt ser bra ut imorgon!
  • MålaMittHjärta
    Anonym (Carro) skrev 2015-12-10 20:18:31 följande:

Är sugen på ALLT, men när jag väl ska äta mår jag illa av allt, lyckas dock aldrig spy. Igår fyllde min dotter 7 år åhh vill ha sommar nu!

Det där känner jag igen, jag kan vara riktigt sugen på något tar några tuggor och känner hur det växer i munnen.. 
    Dock funkar frukt väldigt bra, det mår jag sällan illa av :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Royalle

Precis som med mina andra graviditeter klarar jag inte av griskött. Blodig nöt, älggryta, lamm och kyckling är inga problem. Bäst funkar fisk och grönsaker, framförallt sushi. Den trollar bort illamåendet också. Förmodligen pga ingefäran och sojan.

Annars dricker jag kolsyrad dryck mot illamåendet och äter konstant, gärna äpplen och annan frukt.

Jag kan inte alls få i mig söta kakor, bakelser, tårta eller vanligt sött godis. Lakrits ska det vara, och chips. Man är lite konstig när man är gravid...
  • BeckaRebecka
    förstagraviditeten skrev 2015-12-10 22:37:55 följande:

Jag och min sambo funderar oxå men vi är lite kluvna för mina svärföräldrar bor 13 meter ifrån oss och vi vill berätta men ändå inte för vi har gått för kort tid så ett missfall kan ju komma men det skulle vara bra då om dom visste för att dom då skulle förstå varför vi skulle vara lessna och besvikna men vi väntar nog tills v.12 i alla fall.
    Är i v 7 har gått hela fulla veckor på Lördag
Svar på tråden BF juli 2016