• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Anonym (Ettan)

Ja vist blir man konstig! Frukt är min räddning i många lägen och då ffa apelsiner <3

Korvstroganoff, potatisgratäng och kyckling har fungerat bra hittills också. Tacos utan bröd slank ner det med. :) får prova fler rätter och se vad som duger för den här hormonbomben till kropp ;)

• Niyoh81

Hej.

Igår gick ja in i v.11. Mår piss och troligtvis har ja fått magkatarr.

Idag träffade vi bm för första gången. Trodde de var inskrivning men tydligen var de bara en infomöte. Fick inte tid för inskrivning förrän i slutet av Jan. Kommer vara i v.17 då.

Kändes som ett meningslöst möte när vi båda var tvugna ta ledigt. Har aldrig varit med om ett så sen inskrivning. Tidigare grav har ja gjort inskrivning i v.8-9.

Fick inte ens lyssna på hjärtat. Sa att de var för tidigit men min förra bm gjorde de i v.10.

Har vårt första ul 28:e december.

• BeckaRebecka
    Niyoh81 skrev 2015-12-11 12:56:27 följande:

Hej.

Igår gick ja in i v.11. Mår piss och troligtvis har ja fått magkatarr.

Idag träffade vi bm för första gången. Trodde de var inskrivning men tydligen var de bara en infomöte. Fick inte tid för inskrivning förrän i slutet av Jan. Kommer vara i v.17 då.

Kändes som ett meningslöst möte när vi båda var tvugna ta ledigt. Har aldrig varit med om ett så sen inskrivning. Tidigare grav har ja gjort inskrivning i v.8-9.

Fick inte ens lyssna på hjärtat. Sa att de var för tidigit men min förra bm gjorde de i v.10.

Har vårt första ul 28:e december.

Va konstigt som sagt är jag i v.7 imorgon är det fulla 7 veckor.
    Har fått veta att hjärtat på pyret var bra. Var på hälsomöte igår och fick inskrivning direkt, Den 14 januari då vi är i vecka 12 min sambo var inte tvungen att vara med på de mötet men var tvungen att vara med på inskrivningen.
    Kommer göra första UL om ca 6 veckor sa dom när jag pratade med dom i Tisdags

BF 30 Juli
  • moja

Alltså detta illamående :O trodde nästan jag skulle kräkas i matbutiken idag :( men vi var på inskrivning i onsdas, och då sa vår bm åt min man (medan jag var och tog urinprov) att det är goda tecken att jag mår illa och har så ömma bröst, för det tyder på att barnet mår bra..att det är normalt.....

Så jag borde väl vara tacksam för mina kräkreflexer varje gång jag öppnar kylskåpet ;)

Någon som hört något liknsnde påstående?

• Moorii
    moja skrev 2015-12-11 13:38:10 följande:

Alltså detta illamående :O trodde nästan jag skulle kräkas i matbutiken idag :( men vi var på inskrivning i onsdas, och då sa vår bm åt min man (medan jag var och tog urinprov) att det är goda tecken att jag mår illa och har så ömma bröst, för det tyder på att barnet mår bra..att det är normalt.....

Så jag borde väl vara tacksam för mina kräkreflexer varje gång jag öppnar kylskåpet ;)

Jo, jag har hört att illamående ska vara tecken på en hälsosam graviditet, även om en mindre del av alla gravida inte får det. Jag blev gravid i juni och mådde inte illa alls, visade sig vara ett fördröjt missfall. Nu är jag gravid igen och mår illa och kräks emellanåt, och i måndags såg vi ett levande foster på ultraljud :) så för min del verkar det ju stämma, så jag är glad över illamåendet :)
  • moja
    Moorii skrev 2015-12-11 13:50:11 följande:

Jo, jag har hört att illamående ska vara tecken på en hälsosam graviditet, även om en mindre del av alla gravida inte får det. Jag blev gravid i juni och mådde inte illa alls, visade sig vara ett fördröjt missfall. Nu är jag gravid igen och mår illa och kräks emellanåt, och i måndags såg vi ett levande foster på ultraljud :) så för min del verkar det ju stämma, så jag är glad över illamåendet :)

Men det låter ju bra :D blir ju lite lättare att stå ut med illamåendet då :)
  • Pafor22
    moja skrev 2015-12-11 13:38:10 följande:

Förlåt, men det är ju inte så trevligt att skriva att det är ett gott tecken på att bebisen mår bra för att brösten ömmar och man mår illa..
    Graviditetstecken är HELT individuella! En del mår jättedåligt och en del inte.. Så enkelt är det.
    Det här är väl en grupp för att peppa varandra och Inte för att skapa oro hos dom som kanske inte mår illa eller har ömma bröst!
    Man kanske bara kan tänka på vad och hur man skriver det för att jag tror att många känner onödig oro för dessa inlägg.

Självklart hoppas jag att allas graviditeter håller och blir härliga små bebisar :)
  • kråkflickan

Hej. Hoppar gärna in i denna grupp om det är ok . Marie heter jag är 32 år och väntar vårat andra barn i juli . Har haft problem med illamående och varit jätte trött men tycker den senaste veckan att det blivit bättre, skippar kaffe o choklad och dricker massa citronvatten

Va på inskrivning igår , eftersom min förra grav var en risk kommer dom ha extra koll även denna vilket känns bra ???? Fick se lilla pyret , armarna vifta och hjärtat slog. Bf 9/7 .

• Väntande
    Pafor22 skrev 2015-12-11 17:45:31 följande:
    Förlåt, men det är ju inte så trevligt att skriva att det är ett gott tecken på att bebisen mår bra för att brösten ömmar och man mår illa..
    Graviditetstecken är HELT individuella! En del mår jättedåligt och en del inte.. Så enkelt är det.
    Det här är väl en grupp för att peppa varandra och Inte för att skapa oro hos dom som kanske inte mår illa eller har ömma bröst!
    Man kanske bara kan tänka på vad och hur man skriver det för att jag tror att många känner onödig oro för dessa inlägg.

Självklart hoppas jag att allas graviditeter håller och blir härliga små bebisar :)
    Det var väl ändå lite hårt!? Hon skrev att hennes bm sagt att det var ett gott tecken och undrade om fler hört det påståendet.

Jag tror alla är medvetna om att alla graviditeter ser olika ut, vissa mår illa och vissa inte bland annat. Jag har blött under denna graviditet, vilket har varit otroligt skönt att skriva om här och få stöd och kommentarer om. Jag tycker snarare att vi i gruppen ska vara öppna för varandras olika graviditeter och det som kommer med det, att öppet kunna ställa frågor som någon annan kanske känner igen sig i.

Till moja: min bm sa likadant om illamåendet, men under min första graviditet så minns jag inget om att jag mådde illa. Jag har dock hört att man skulle må extra illa vid tvillingraviditet eller om man väntar en flicka. Det sistnämnda är nog en myt :P
  • moja
    Pafor22 skrev 2015-12-11 17:45:31 följande:

Men jag skrev ju bara vad vår bm sa till oss, och fick det bekräftat av en annan här i gruppen.

Illamående och ömma bröst är bara två av många graviditetstecken, lika som det kan vara ett graviditetstecken att inte alls må dåligt utan känna sig i topp form.... Jag tolkar det som att alla graviditetssymtom är bra och tyder på en hälsosam graviditet...

Hoppas att ingen blev orolig av mitt inlägg, ville bara skriva vad min bm sa om mina symtom för det kanske känns lättare för någon att utstå de symtom de har om de fått höra det.... För mig hjälper det lite i alla fall! :)

Ha det bra, Gud med er alla!
Svar på tråden BF juli 2016