• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Niyoh81
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-13 21:04:41 följande:

Låter med en sen inskrivning! 

Jag fick hälsosamtal i v 9 och ska på inskrivning på fredag är i v 12 (11+ 5). Men man får ju välja vilken mvc man vill genom hälsovalet (om det inte är fult ) Provar en ny mvc som är mindre denna gången då jag inte kände mig hemma på förra mvc när jag väntade sonen. 

Har bf 2 juli, så du kanske ska ringa igen och kanske är det någon annan mer mötesgående person i telefonen?

Har aldrig varit med om detta tidigare. Har alltid gjort min inskrivning runt v.10 och fått lyssna på hjärtat.

Hon gick igenom hälsosamtalet men samtidigt tog hon en massa prover som man tydligen tar när man gör inskrivningen.

Både jag och min man blev paff när vi fick veta att de inte var inskrivning.

Ska ringa på måndag å höra om hon gjorde rätt.
  • Anonym (Nr 6)

Väntar på att BM ska ringa så man får tiden till KUB??

Bra med en barnmorska som "gör det man ber om " ????

• Mymlann

Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.

• Moorii
    Mymlann skrev 2015-12-14 09:46:19 följande:

Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.

Men oj! Grattis!! Helt otroligt ju har de kommit med någon förklaring till varför de konstaterade ma och det inte var det? Himla tur du ville vara på säkra sidan. Välkommen tillbaka :D
  • Mymlann

det är tredje ultraljudet och första var det för tidigt för hjärtaktivitet, men på det andra förra veckan så borde hjärtat synts (i 6+4 korr.) men det är tydligen inte alltid lätt att se så tidigt? den läkaren var dock säker på att det inte fanns något där, så jag håller med, himla tur att vi dubbelkollade, annars hade jag tagit tabletten som stannar av allt idag.

• Hoppas7910

Gud vad härligt att höra!

Grattis :)

• Väntande
    Mymlann skrev 2015-12-14 10:59:22 följande:

det är tredje ultraljudet och första var det för tidigt för hjärtaktivitet, men på det andra förra veckan så borde hjärtat synts (i 6+4 korr.) men det är tydligen inte alltid lätt att se så tidigt? den läkaren var dock säker på att det inte fanns något där, så jag håller med, himla tur att vi dubbelkollade, annars hade jag tagit tabletten som stannar av allt idag.

Det låter ju faktiskt helt jävla sinnessjukt att dom skickade hem dig med konstaterat ma och tabletter!!!! Jag är helt i schock! Det är ju extremt vanligt att man blir bakåtflyttad pga sen äl eller dylikt ... Mätte dom inte embryot också?? När jag hade mitt ma så konstaterades det i vecka 10-11 ungefär, då hade graviditeten avstannat i vecka 6-7 ungefär. Då ser man ju att HÄR finns det inte en chans att det är en pågående graviditet.

Man blir ju upprörd å rent utav lite äcklad att det kanske händer där mamman hinner ta tabletterna!! Du hade ju lätt kunnat tagit dom å sen aldrig reflekterat över det igen som något "konstigt" eller hur man ska säga ...
  • Enlitentill

Men vilken tvärvändning. Vad underbart. Men jag säger som Väntande;vilken sjuk miss att göra från sjukvården. Vilken tur att du inte tog tabletterna. Det klart att det finns en stor risk att inte hjärtslagen syns så tidigt. Grattis igen
  • Mymlann

dom hittade inget embryo förra veckan, bara "rester" av gulsäcken. lite märkligt eftersom kotten idag var 1,14 cm med tickande hjärta jag har bestämt mig för att inte vara arg utan glad istället men man ska alltid alltid begära dubbelkontroll om man är osäker verkar vara en viktig lärdom av detta. läkare som är stressade och så här tidigt i graviditeten tror jag det är ganska vanligt att dom ser fel, synd bara att hon var så bestämd förra veckan. jag hann dricka en hel del alkohol i helgen för jag trodde ju att jag inte var gravid längre.

• Väntande

Mitt barn har gjort ett jättestort fint pepparkakshus här hemma ... Idag när jag vaknade, vi sover i bäddsoffa i vardagsrummet, så var hela rummet fyllt av pepparkaksdoft. Och gissa vad? Jag klarar tydligen inte av lukten för fem öre!! Har gömt huset tillfälligt ute i köket, men jag får hålla andan när jag ska gå in dit.

Och vad sjutton gör man nu liksom!? Jag kan ju inte kasta det, vore ju hemskt! Men jag kan ju inte gömma det heller ... Så himla tråkigt! Vet inte vad jag ska ta mig till, h*n är ju så sjukt stolt över mästerverket. Jag med såklart. Hur hade ni gjort!?

Svar på tråden BF juli 2016