• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Niyoh81

Våran lilla plutt från igår <3 13+2 idag å nästa ul är i mitten av feb.
  • Väntande
    Niyoh81 skrev 2015-12-29 12:22:16 följande:

Våran lilla plutt från igår <3 13+2 idag å nästa ul är i mitten av feb.

Vilken stor bebis!! Jag blir så jävla förvirrad, på mitt vul i vecka 9+6 så var fostret 3 cm, vilket stämmer med min app och allt såg super ut :P och skulle vara ca 5cm nu i vecka 11+5 ... Jag undrar bara för att jag satt å googlade förut idag, man blir ju nyfiken på hur stora dom är. Men då är din stor som en 16-veckors?? Eller mätte dom benen också? Eller växer alla olika? Eller är jag koko? Hahaha!
  • Blomma123123
    Väntande skrev 2015-12-29 18:37:09 följande:

Vilken stor bebis!! Jag blir så jävla förvirrad, på mitt vul i vecka 9+6 så var fostret 3 cm, vilket stämmer med min app och allt såg super ut :P och skulle vara ca 5cm nu i vecka 11+5 ... Jag undrar bara för att jag satt å googlade förut idag, man blir ju nyfiken på hur stora dom är. Men då är din stor som en 16-veckors?? Eller mätte dom benen också? Eller växer alla olika? Eller är jag koko? Hahaha!

Var ser du storleken på bebisen? Om du menar 11cm som står där uppe så tror jag det står för hur långt det är mellan bebisen och apparaten :)
  • Väntande
    Blomma123123 skrev 2015-12-29 21:22:00 följande:
    Var ser du storleken på bebisen? Om du menar 11cm som står där uppe så tror jag det står för hur långt det är mellan bebisen och apparaten :)
    Ahhhh! Ja det förklarar ju en del! Hahaha! Jag hittade en gammal broschyr som jag fick med första barnet för 10 år sedan, å där stod det att fostret skulle vara 9cm i vecka 12 å jag har vart fundersam över det fast jag rent logiskt, och efter massa läsning, fattat att dom måste menat med benen lr nå som de kanske mätte förr ... Tänker mycket på hur stort fostret är, räknar ned dagarna till det börjar synas.

Ni som har bf i början på juli, har ni börjat få någon antydan till mage? Jag känner mig bara "ur form" :')
  • MammaTillBäbis
    Väntande skrev 2015-12-30 07:26:43 följande:

Ahhhh! Ja det förklarar ju en del! Hahaha! Jag hittade en gammal broschyr som jag fick med första barnet för 10 år sedan, å där stod det att fostret skulle vara 9cm i vecka 12 å jag har vart fundersam över det fast jag rent logiskt, och efter massa läsning, fattat att dom måste menat med benen lr nå som de kanske mätte förr ... Tänker mycket på hur stort fostret är, räknar ned dagarna till det börjar synas.

Ni som har bf i början på juli, har ni börjat få någon antydan till mage? Jag känner mig bara "ur form" :')

Här har du en med bf 7 juli och en mage lika stor som v.30 i förra graviditeten. Det går inte att dölja längre. :(
  • Moorii
    Väntande skrev 2015-12-30 07:26:43 följande:

Jag är 11+4 idag och jag är mest bara svullen :P tänker att det kanske tar några veckor till, men nog börjar man bli otålig ;)
  • Anonym (Hodejj)

Hej!

La precis märket till denna tråd... Finns en annan men denna verkar va mer folk...

Är i v 11 nu drygt iaf enligt appen...

Har mått riktigt dåligt dom första veckorna, inte så mkt illamående men väldigt väldigt väääääldigt trött och nästa deppig. Bara åt som en elefant. Men från v 10 nästan o framåt känns ally bättre. Orkar träna igen o äta sunt. Skönt!

Men så klart blir man ju rädd oxå att symtomen avtar så pass tidigt...?? Man erbjuds ju inget ul eller något alls förrän om två månader så undrar hur man ska veta att något ens lever där inne? Får liksom inga svar får bm bara "ja så kan de va"...

Jaha? Jaja hur som lång presentation här :)

För övrigt mitt enda besvär nu är näsblod som forsar ner, normalt eller?

• Väntande

Jag har gått med en liten bula å bah åh vad gulligt å skit ... Den försvann helt plötsligt i början på denna vecka å nu är jag bara fetare än vanlig! Hahahahaha! Fattade ju att jag var svullen eller något men jag kände mig iaf lite gravid, nu känner jag mig bara fet å äcklig. Hjälper ju inte med att folk är så jävla snygg-gravida! Minns det tydligt som något jobbigt från min första graviditet, men jag tänker ju mer osjälviskt nu å kan tänka att jaja jag bär ju på ett barn liksom! Tills man trillar över den gamla klasskompisen på fb som ser ut som en fotomodell å kan ha sina vanliga supertighta jeans i typ vecka 30, å en annan *harkel* har gått i tights sedan vecka 8 för att byxorna fastnar nedanför låren. Näää jag är int bitter :')

Hodejj: har läst att slemhinnorna kan vara mkt skörare, så det kanske inte är så ovanligt att blöda näsblod? För övrigt upplever nog många att illamåendet avtar en bit in, om man ens har det från första början. NJUT säger jag bara!!! Jag har sedan 4 veckor (!!!) mått illa dygnet runt, från att jag vaknat till att jag lagt mig. Jag mådde bra förra måndagen å sen nu i två dagar, av alla veckor. Det är fruktansvärt! Jag har knappt vart utanför lägenheten, har svårt att umgås med mitt barn och min sambo har skött allting själv här hemma i princip. Trodde det var över efter att ha mått bra nu i 2 dagar, men fick tillbaka det idag :(

• MmaddeH

Tack för svar allihop!

Då tar jag datumet med en nypa salt denna gången :)

Efter att ha pratat med bm så har jag kommit fram till att jag inte kan lita på bf-datum så mycket ändå då jag har risk för prematurfödsel.

Men hoppas för allt i världen att liten stannar inne hela vägen precis som storasyster gjorde. :)

• Moorii

Väntande: snygg-gravid är det nog inte många som är i "svullnadsperioden" skulle jag tro ;) jag ser ut att vara halvvägs in i graviditeten kvällstid, vilket är mest jobbigt, då jag längtar som bara den efter den riktiga bebismagen!

Var också säker på att mitt illamående var över, den försvann helt under hela förra veckan, men.. Lagom till jag skulle jobba i helgen så kom det tillbaka, ordentligt. Verkar som det kan vara lite lurigt!

Svar på tråden BF juli 2016