• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Körsbärsblomma

Var på KUB igår och allt såg bra ut med liten risk. Så skönt att veta att den lille lever i magen. Blev flyttad från den 11juli till den 6e så det var lite skoj! Nu ska jag försöka njuta mer av att vara gravid och att slippa vara hemlig. Nu vet familjen och några vänner. Ska berätta för jobbet när jag börjar jobba igen. :)

• Blomma123123
    Unepetitfluer skrev 2015-12-28 19:03:22 följande:

Finns det tre fb-grupper eller hur är det? Jag vill gärna vara med i en :)

Pma MammaMia91 din mail så kan hon lägga till dig i den hemliga fb-gruppen.
  • Enlitentill

Här kommer och går illamående också. Känner mig lika pluffsig som ni andra beskriver. Men så äter jag ju galet ofta nu också för att dämpa illamåendet. På kvällen ser jag ut som jag gjorde i vecka 20 med första barnet. Tröttheten består och är jobbig. KUB- ul på tisdag. Både skrämmande och Spännande.

Körsbärsblomman: Härligt att ul gick bra. En milstolpe på något vis.

Gott nytt år på er. Många goa små bebisar väntar 2016. : )

• skogstjejen19
    Väntande skrev 2015-12-29 18:37:09 följande:

Vilken stor bebis!! Jag blir så jävla förvirrad, på mitt vul i vecka 9+6 så var fostret 3 cm, vilket stämmer med min app och allt såg super ut :P och skulle vara ca 5cm nu i vecka 11+5 ... Jag undrar bara för att jag satt å googlade förut idag, man blir ju nyfiken på hur stora dom är. Men då är din stor som en 16-veckors?? Eller mätte dom benen också? Eller växer alla olika? Eller är jag koko? Hahaha!

Vi väntar barn i slutet av juli

Men detta är bilderna från våran första magbarn

Övre bilden är vecka 8+3

Nedre är 9+5

Så det händer massor på bara några dagar.

Helt otroligt

• Anonym (Ettan)

Jag har fått en ul tid den 18/1. :) då är jag i v 12+6. Ska delta i en studie om tillväxtkurvan om jag inte blir utsorterad efter första ul. Det återstår att se när det här lilla pyret kan ha blivit till. :)

Ser fram emot ett spännande 2016.

Gott nytt år på er allihopa!

• MålaMittHjärta

God fortsättning på nya året, hoppas detta blir glädjens år :)

Då har vi outat graviditeten för några av våra gemensamma vänner, förväntade oss lite frågor när jag inte drack någon alkohol igår haha. 
    Var en 2 månaders bebis på festen med som var så sött och go (även om hon var lite ledsen emellanåt) och vår son var ganska intresserad av henne men vågade inte riktigt gå nära. 

Hade en mycket trevlig nyår och känns så skönt att man mår prima idag :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Oktober23

Jag var hos BM i veckan och hon konstaterade att jag var en vecka bakåt. Alltså 8+2 men (10+2, de två veckor som är inräknade). Hon kunde inte se något hjärtljud på bebisen och antog att graviditeten har stannat upp. SKITTRÅKIGT!

Hon sa att jag skulle komma tillbaka en vecka senare och verkligen kolla det igen eftersom man kanske skulle kunna se något veckan därpå.

Jag är redan nu inställd på att jag har fått ett missfall men hoppas innerligt på att de hittar hjärtljud nästa vecka.

Någon som har varit med om liknande, hur gick det för er? Tacksam för svar.

• MålaMittHjärta
    Oktober23 skrev 2016-01-01 11:26:47 följande:

Jag var hos BM i veckan och hon konstaterade att jag var en vecka bakåt. Alltså 8+2 men (10+2, de två veckor som är inräknade). Hon kunde inte se något hjärtljud på bebisen och antog att graviditeten har stannat upp. SKITTRÅKIGT!

Hon sa att jag skulle komma tillbaka en vecka senare och verkligen kolla det igen eftersom man kanske skulle kunna se något veckan därpå.

Jag är redan nu inställd på att jag har fått ett missfall men hoppas innerligt på att de hittar hjärtljud nästa vecka.

Någon som har varit med om liknande, hur gick det för er? Tacksam för svar.

Jag har varit med om detta, gjorde vul i v 8+4 (gjort ivf så de visste när bebisen var befruktad så veckorna stämde på mig) hon såg inget hjärta utan det var tomt.

Fick ny tid för vul 1,5 vecka efter hos kvinnokliniken och där såg de inget heller så fick konstaterat ma. Fick tid 4 dagar senare på sjukhuset för att ta bort det med tabletter.

Är nog en av de tuffaste saker jag gått igenom, höll på att gå in i väggen i somras. Var inte inställd på hur psykiskt jobbigt det skulle va, fick beskedet precis innan sista stora arbetet skulle in...  

Men som sagt hoppas verkligen inte det är ett MA!
    Skickar styrkekramar
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • moja

Ska på ultra 7/1... Känns som en evighet tills dess...är så orolig att något ska ha hänt med skatten, att vi inte ska få höra några hjärtljud...

• TessLiihten

Vilken bra start på det nya året eller inte!!!!!! Blir ingen bebis i sommar. Dom såg inget tickande hjärta idag. Ska på återbesök på måndag.

Så jag hoppar ur gruppen men lycka till till er andra!

Svar på tråden BF juli 2016