• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Miniflicka93
    Tomtemor skrev 2015-12-24 22:37:09 följande:

Fick bästa julklappen imorse! Tog fram min clearblue doppler och fick för första gången höra bebis lilla hjärta slå! :)

Nej men vad mysigt! Vilken vecka är du i? :)
  • skiz
    Sessie skrev 2015-12-24 05:45:37 följande:

Hej allihopa!

God jul på er!

Länge sedan jag var aktiv här nu. Har haft ett extremt illamående och en väldig trötthet. Mitt jänvärde är inte överdrivet lågt men ändå lågt..och dessutom brukar man inte få börja så tidigt med järn.. Är i v.12 nu, snart v.13

Tiden rullar på ialf och det är ju skönt!

Någon mer som har bf 8 juli? :D

Samma bf datum här :)
  • Niyoh81

Idag var vi å kollade på bebis. Flyttades från 6 juli till 2 juli. Va så mysigt å se. Mina söner och min mans dotter följde med

• MålaMittHjärta
    Niyoh81 skrev 2015-12-28 16:17:27 följande:

Idag var vi å kollade på bebis. Flyttades från 6 juli till 2 juli. Va så mysigt å se. Mina söner och min mans dotter följde med

Då har vi samma bf datum :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Tomtemor
    Miniflicka93 skrev 2015-12-27 14:50:11 följande:
    Nej men vad mysigt! Vilken vecka är du i? :)
    13 (12+1) idag.
    Skulle försöka lyssna idag också men då hittade jag inte det.. Håller tummarna för att "han" bara gömde sig :)

Skriver han för vi tror att det är en lillebror :)
  • MmaddeH

Hej!

Har också bf i juli! :) tror jag i alla fall.

Är satt till 1 Juli, men gjorde ett vul för ett par veckor sedan och när dom mätte bebisen så sa dom att jag verkade vara gången 2 dagar längre än jag trodde.

Men så sa dom att man inte kan datera exakt så tidigt (var i vecka 12) lite som att jag inte skulle räkna med det.

Ser att flera har blivit flyttade efter ett tidigt ul. Hur mycket kan man lita på det tror ni? Vad har dom sagt till er? :)

Klart att det inte är någon biggie med 2 dagar hit eller dit men vore ändå kul att veta om det är beräknat till juni eller juli. Storasyster fyller slutet på juni. :)

• Saltvatten
    Tomtemor skrev 2015-12-28 19:58:06 följande:
    13 (12+1) idag.
    Skulle försöka lyssna idag också men då hittade jag inte det.. Håller tummarna för att "han" bara gömde sig :)

Skriver han för vi tror att det är en lillebror :)
    Om det CB:s du har så tänk på att de rekommenderar den först från v 16. Detta är antagligen eftersom det är svårt att hitta hjärtljuden så pass tidigt med den (den är ju inte riktigt lika tekniskt avancerad som de som de använder på mvc).

Så var inte orolig om du nu inte hör hjärtljuden med den.
  • Royalle
    MmaddeH skrev 2015-12-29 09:45:57 följande:

Hej!

Är satt till 1 Juli, men gjorde ett vul för ett par veckor sedan och när dom mätte bebisen så sa dom att jag verkade vara gången 2 dagar längre än jag trodde.

Men så sa dom att man inte kan datera exakt så tidigt (var i vecka 12) lite som att jag inte skulle räkna med det.

Ser att flera har blivit flyttade efter ett tidigt ul. Hur mycket kan man lita på det tror ni? Vad har dom sagt till er? :)

Klart att det inte är någon biggie med 2 dagar hit eller dit men vore ändå kul att veta om det är beräknat till juni eller juli. Storasyster fyller slutet på juni. :)

Mig satte de fram två ggr min förra graviditet. Det stämde bra det sista datumet, hon kom dan efter.
  • Moorii
    MmaddeH skrev 2015-12-29 09:45:57 följande:

Hej!

Jag gjorde ultraljud i vecka nio, då hade jag själv räknat ut att jag borde vara i 8+0 och bm daterade mig till 8+2, vilket är fullt möjligt, men jag brukar sällan ha en cykel på 28 dagar och det skulle betyda att jag hade det den månaden. Men som sagt, man kommer säkert bli flyttad mer än en gång :) ska in på datering igen men hos en läkare (fråga mig inte varför, jag har en förvirrad bm) den 8/1, så får se först och främst om bebis lever och sen om jag blir flyttad. Vill bara att tiden ska gå nu!
Svar på tråden BF juli 2016