• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Celinn

Hej tänkte ta att presentera mig. Är i v 11, 10+2. Första graviditeten för mig och min sambo. Bf 17 Juli. Känner att allt är en smula overkligt. Men himla trött, illamående och växtvärk. Även en del andra symptom till och från.

• Väntande

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen! Vecka 10+5 idag! Känns som att det gått så fort efter vecka 8, det är kul och jag hoppas att magen dyker upp i januari så man inte bara känner sig pluffsig som nu :P

Är det någon mer som lider av konstant nästäppa? Det börjar bli riktigt jobbigt nu! Jag använder Nasoferm 2ggr per dag, åtminstone en gång vid läggdags - annars går det fan inte å sova! Börjar snart närma mig 10 dagar som är rekommendation på antalet dagar med Nasoferm, vet ärligt inte hur jag ska klara mig utan efter det ... Finns det andra alternativ som går att använda under en längre tid? Om ngn har koll. Eller kan man fortsätta med den ändå?

• Millavanilla

När jag var gravid med min dotter så hade jag nästäppa från mars till augusti. Blev akutsnittad och tom på operationsbordet fick jag nässpray. När hon kom ut så försvann det. Gick på nässpray konstant i ett halvår.

• Enlitentill
    Väntande skrev 2015-12-22 19:06:37 följande:

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen! Vecka 10+5 idag! Känns som att det gått så fort efter vecka 8, det är kul och jag hoppas att magen dyker upp i januari så man inte bara känner sig pluffsig som nu :P

Är det någon mer som lider av konstant nästäppa? Det börjar bli riktigt jobbigt nu! Jag använder Nasoferm 2ggr per dag, åtminstone en gång vid läggdags - annars går det fan inte å sova! Börjar snart närma mig 10 dagar som är rekommendation på antalet dagar med Nasoferm, vet ärligt inte hur jag ska klara mig utan efter det ... Finns det andra alternativ som går att använda under en längre tid? Om ngn har koll. Eller kan man fortsätta med den ändå?

Har samma problem och använder teppix varje dag vilket jag vet att man inte ska. Funkar inte annars då jag inte kan andas genom näsan. Men på apoteket sa de att den var okejstämplad ur graviditetshänseende iallafall. Finns bara på "vanliga " apoteket
  • Anonym (Ettan)
    Väntande skrev 2015-12-22 19:06:37 följande:

Jag är super täppt jag med. Men det som funkar för mig hittills är vanlig nässpray tre ggr/dag. Koksaltlösning där i mellan och snyta mycket plus nosoil.

Men jag är inte uppe i tio dagar ännu. Det jag läst är att man kan få ordinerat kortison Spey eller liknande. Sådan man har vid allergi. Den tar man två gånger/dag. Ger inte omedelbar lindring, men det blir bättre efter några dagar. Ring och fråga din bm vad du kan göra.
  • Royalle

Jag använder nasonex, det har jag gjort alla tre graviditeterna. Jag får lätt bihåleinflammation om jag är täppt för länge...

• Moorii

Jag använder också nässpray.. Får panik om jag är täppt i näsan, speciellt när jag ska sova, så det går inte utan. Försöker hålla det till 2 ggr per dag iallafall.

• MålaMittHjärta
    Gabbbban skrev 2015-12-21 20:32:56 följande:

Hej. Jag heter Gabriella jag och min fästman väntar vårt första barn. Har Bf den 2/7
    Är i v.12+2.
    Vi har kub på onsdag och är väldigt nervös. 
    Äntligen får vi veta om det är någon där inne (Kenta) arbetsnamnet Skrattande

Då har vi samma bf :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MammaMia91
    wishforbabysobad skrev 2015-12-23 12:13:31 följande:

Hej! Finns det någon Facebook grupp som man kan få gå med i? :)

Jag har en hemlig facebook grupp, skicka din mejladress så skickar jag inbjudan :)
Svar på tråden BF juli 2016