• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • knutan83

Vad härligt att komma in här efter helgen och se att det minsann blivit ett par plus! Hurra för det!

Själv har vi ligg-vecka nu. Haha. Varje kväll efter att barnet somnar är det bara rätt in i bingen. Sjukt oromantiskt men kul!

Tänkte kolla med någon som är rutinerad, kan man testa innan bim eller exakt på dagen eller först efter bim för att få veta? Vill ju testa så fort som möjligt!

• Testartest
    knutan83 skrev 2015-12-07 13:11:16 följande:

Vad härligt att komma in här efter helgen och se att det minsann blivit ett par plus! Hurra för det!

Själv har vi ligg-vecka nu. Haha. Varje kväll efter att barnet somnar är det bara rätt in i bingen. Sjukt oromantiskt men kul!

Tänkte kolla med någon som är rutinerad, kan man testa innan bim eller exakt på dagen eller först efter bim för att få veta? Vill ju testa så fort som möjligt!

"Ligg-vecka"... skulle inte min man klara av... för stressigt och oromantiskt
  • annacnummertre

Så kör vi med ;) Romantiskt, nej, men vi har varit ihop så länge att det blir skratt och humor av allt :) sen vill vi ju båda två så det är bara att ligga på ;)
  • Längtan efter nr 4

Haha "ligg vecka" den va bra.. Men skulle inte funka här heller blir alldeles för oromanstiskt. Men vi har med den veckan o vi får till de på morgonen när ja kommer hem från jobbet varje morgon runt 5-6 innan barnen vaknar... :) hehe
  • Rackamaja

Clearblue och RFSU har "testa tidigt"-tester som man kan använda fyra dagar innan BIM. Tyvärr är de inte helt tillförlitliga, det är nog säkrast att testa samma dag som, eller efter BIM.
  • annacnummertre
    Rackamaja skrev 2015-12-07 13:44:28 följande:

Clearblue och RFSU har "testa tidigt"-tester som man kan använda fyra dagar innan BIM. Tyvärr är de inte helt tillförlitliga, det är nog säkrast att testa samma dag som, eller efter BIM.

CB plus är ändå ganska tillförlitligt tycker jag, har alltid plussat innan BIM på dem :)
  • Mammabertil

Ja de stämmer:)

lillverra skrev 2015-12-07 10:35:45 följande:

Grattis alltså plus du en vecka innan bim? Om jag förstår ditt inlägg. Gud så tur du har isf att plus så tidigt. Själv har jag bim 15 men hoppas kunna plussa på fredag morgon eller söndag morgon.

• Lilla Luna

Grattis till alla plus!

Jag har aldrig tänkt på,eller reagerat på hur kroppen beter sig vid äl eller inför mens. Nu i några dagar har jag lagt märke till (bara för att jag vill ha barn som jag reagerar) att brösten ömmar lite. Men inte då man tar i dem. Går mer som en stöt genom dem ibland. Ont,molvärk i magen. Mest på vänster sida. Hade ont i huvudet i två dygn trots värktablett, vilketjag aldrig annars tar. Börjat bli väldigt trött också. Massa flytningar. Ont i svanken. Ja massa småsaker. Kan ju bero på att mensen är på väg? Eller på att jag spenderat 7 heldagar med att traska runt på New Yorks gator och burit en ryggsäck hela tiden? Vi får se. BIM -5 tror jag.

• Selwas

Nån som får mens imon eller överimon?

Jag är så jävla envis mot mig sjäv bim 9 December och funderar på om jag ska köpa grav testet eller inte hjäääälp :(

• Ang82
    Ang82 skrev 2015-12-06 17:58:27 följande:

Har under dessa månaders försök haft alla möjliga symtom men som inte varit något. Det mesta former av värk i magen, så jag har minskat på letandet av symtom.

Men nu i 2 nätter på jobbet så har det varit annorlunda. Som kramp/träningsvärk i hela nedre magen. Som en hand rakt över magen, håller i sig några minuter bara. Jag har inte tränat eller gjort något annorlunda. I fredags fick jag sätta mig på huk gick inte att stå upp, sen kom det några mindre till och inatt i två omgångar. I fredags var jag på äl+10.

Någon som känner igen det?

Ingen??