• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Familjelivet

Hoppar gärna in här i er diskussion :) Jag och min sambo har precis börjat med bebisverkstaden, just nu håller jag på med ägglossningstest. Slutade med p-piller för ett par veckor sen. Så borde ha äl vilken dag som helst. Vi har bestämt att inte säga till någon att vi försöker, så de är är lite jobbigt att hålla tyst bland sina vänner :) då är det här en liten lättnad att kunna prata av sig lite om ämnet. Så slipper jag även tjata ut sambons öron på köpet haha

• arh
    Miniflicka93 skrev 2015-11-16 00:15:51 följande:

Jag är riktigt dålig på att berätta om mig själv men försöker xD jag och min sambo kom överrens förran julen att vi skulle sluta med preventiv medel oså sa vi "det kommer när de kommer" men de blev inte riktigt så... Efter 4 månader valde vi att vi skulle "köra på riktigt" så då började vi faktiskt verkligen försöka få barn.. Det är 8 månader sedan nu :( men vet att man i snitt bli gravid efter 7 månader så jag ger inte upp hoppet ännu! Denna månaden va jag ganska "desperat" haha så googlade runt på massa olika knep och valde att vid den senaste ägglossningen köra bisolvon o greapfruks juice! Både jag och min sambo åt bisolvonen men bara jag drack juicen :) så om de tar sig denna månaden så tänker jag tro på det :p lite om mig, jag extra jobbar på två jobb (ena är hobby jobb) och sambon har fast jobb sedan flera år tillbaka! Vi båda längtar något så galet mycket efter en liten bebis. Det känns som sista pusselbiten! Vi bytte upp oss från en 2a till en rymlig 3a för att kunna ha bebis rum.. Sålänge är det min egna lilla "forostudio" haha men längtar så mycket tills vi ska renovera till barnkammare! Så okej de blev ganska långt iaf haha. Kanske inte så samanhängade :O men men! Här är iaf jag :D

Bisolvon och grapefruit? Haha vad ska det ha för effekt? ??
  • arh
    Familjelivet skrev 2015-11-16 10:55:48 följande:

Hoppar gärna in här i er diskussion :) Jag och min sambo har precis börjat med bebisverkstaden, just nu håller jag på med ägglossningstest. Slutade med p-piller för ett par veckor sen. Så borde ha äl vilken dag som helst. Vi har bestämt att inte säga till någon att vi försöker, så de är är lite jobbigt att hålla tyst bland sina vänner :) då är det här en liten lättnad att kunna prata av sig lite om ämnet. Så slipper jag även tjata ut sambons öron på köpet haha

Hej och välkommen! Berätta gärna lite om dig själv och din sambo :)

Jag och min sambo har lika som ni beslutat att hålla det hemligt för alla i vår omgivning. Om det nu visar sig för mig att jag blir gravid denna månad så kommer jag att avslöja det för min mamma samt min sambos föräldrar vid jul med det kommer vara de ända i och med att det kommer att vara så pass tidigt i graviditeten :)
  • Familjelivet

Jag är fyller snart 23 år, och sambon 24. Vi bor i villa och har varit tillsammans i nästan tre år. Jag har visstidsanställning som går ut nästa höst (med chans till förlängning) och min sambo har fast jobb sen flera år tillbaka. Vi lever ett typsikt svensson-liv kan man säga, det enda som saknas är en liten plutt. Vi båda känner oss väldigt redo att utöka vår lilla familj, vi känner oss klara med "ungdomslivet" eller hur man ska uttrycka sig :)

Jag har inte läst något längre bak i tråden, så vem är du? Och hur länge har ni varit i barntankar? :)

• Miniflicka93
    arh skrev 2015-11-16 13:25:18 följande:

Bisolvon och grapefruit? Haha vad ska det ha för effekt? ??

Haha bisolvon ska göra sekreter tunnare o enklare för spermierna att simma igenom och grapefrukt gör samma plus att man får rikligare med äl sekret! :p många ställen jag läst där folk säger "jag har försökt i flera månader men när jag prövade detta funkade de på första försöket" jag vill gärna vara en av dem som också säger de så får bara vänta ut bim o hålla tummarna! :D
  • Jennymariaa

Hoppar också in här! Fyller 21 nästa år & min sambo fyller 25. Jag har en timanställning på för många timmar haha & han har fast anställning på 100 %.

Vi är inne på tredje försöket med första bebisen. Känner ingen stress utan det blir när det blir <3

• mama

Hoppar också in :) kanske inte är så ung men vi är 23 & 24 :)

• arh
    Familjelivet skrev 2015-11-16 14:32:59 följande:

Jag är fyller snart 23 år, och sambon 24. Vi bor i villa och har varit tillsammans i nästan tre år. Jag har visstidsanställning som går ut nästa höst (med chans till förlängning) och min sambo har fast jobb sen flera år tillbaka. Vi lever ett typsikt svensson-liv kan man säga, det enda som saknas är en liten plutt. Vi båda känner oss väldigt redo att utöka vår lilla familj, vi känner oss klara med "ungdomslivet" eller hur man ska uttrycka sig :)

Jag har inte läst något längre bak i tråden, så vem är du? Och hur länge har ni varit i barntankar? :)

Jag är 19 år (20 i jan) och min sambo 22 här i slutet på november.

Vi bor i en rymlig 3a. Han har fast sedan flera år tillbaka och jag har visstidsanställning som går ut sista januari men jag är inte särskilt orolig då ja jobbat där i 1,5 år så. (kan inte få fast då jag ej är uska) men har planerat på att läsa det ev nästa år då jag har 2 års erfarenhet.

Vi har pratat om barn i över ett år men vi hade en del krav som för mig att gå ur skolan först. Och att flytta till något större då vi tidigare bodde i en 1,5a på 38kvm. Nu har vi äntligen börjat försöka på allvar utan det här "blir det så blir det"-tänket och hoppas verkligen på att jag plussar.

Ni kan tycka att jag är ung till åldern. Men jag är raka motsattsen till de som är lika gammal som jag. Ni skulle förstå om ni träffade mig i verkligheten. :)

• arh
    Miniflicka93 skrev 2015-11-16 18:04:31 följande:
    Haha bisolvon ska göra sekreter tunnare o enklare för spermierna att simma igenom och grapefrukt gör samma plus att man får rikligare med äl sekret! :p många ställen jag läst där folk säger "jag har försökt i flera månader men när jag prövade detta funkade de på första försöket" jag vill gärna vara en av dem som också säger de så får bara vänta ut bim o hålla tummarna! :D
    Haha men gud vad kul och konstigt på samma gång! Spännande om det skulle funka för er denna gång då. Lycka till :)
  • arh
    mama skrev 2015-11-16 19:08:24 följande:

Hoppar också in :) kanske inte är så ung men vi är 23 & 24 :)

Hej och välkommen! Berätta gärna lite om er :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar