• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • jjeessiicahh
    hmg skrev 2015-11-15 02:09:23 följande:
    Hehe nej men precis, och vi insåg det och kände att nu är det dags :D

Härligt! =)

Ja det hoppas jag med, nu har jag dock haft så sjukt ont i brösten sedan jag sluta med ppiller och det försvinner inte. De växer som tusan och gör så ont så jag inte kan röra dom. Så just nu blir det inte så mycket mys då jag knappt ens kan röra mig för att brösten gör så ont haha :(
    Åh vad jobbigt :( Tyvärr så är det så sedan när du är gravid med. Mina är sjukt spända och ömma! Så fort jag reser mig upp ur soffan så gör det ont när de skakar till lite haha! Men man får väl bara vänja sig! (Y)
  • hmg
    arh skrev 2015-11-15 09:44:07 följande:

Åhh jag är så himla sugen att testa men det är väl på tok för tidigt egentligen? Försöker att lägga allt på is just nu och vänta och se men det är så svårt att sluta tänka på det.

Det känns som att ju mer jag tänker på det, desto mer lurar jag mig själv och om det inte blir något plus så kommer jag nog bli mer besviken just för att jag tänkt så mycket på det :/

Ja alltså om du har blivit gravid så har inte ägget hunnit fästa i livmodern än så du kan nog inte se något än tyvärr..

Ja tyvärr är det ju så, man tänker och tänker och hoppas och hoppas och om det inte blir något så blir man jättebesviken. :/ Försök slappna av och tänk på att du inte kommer bli mindre gravid för att du inte testar än ;)
  • hmg
    jjeessiicahh skrev 2015-11-15 10:51:27 följande:
    Åh vad jobbigt :( Tyvärr så är det så sedan när du är gravid med. Mina är sjukt spända och ömma! Så fort jag reser mig upp ur soffan så gör det ont när de skakar till lite haha! Men man får väl bara vänja sig! (Y)
    Haha ja men om det hade varit för att jag var gravid så hade det inte gjort något, nu känns det bara jobbigt eftersom att jag inte är gravid haha :)

Ja precis, men det är ju för en god sak så när man väl är gravid så är det väl bara att stå ut :D
  • arh

Köpte mig ett grav test idag iallafall. Nått clearblue.. som man skulle kunna ta upp till 4 dagar innan beräknad mens men jag ska försöka hålla mig över beräknad mens datum :)

• hmg
    arh skrev 2015-11-15 19:24:47 följande:

Köpte mig ett grav test idag iallafall. Nått clearblue.. som man skulle kunna ta upp till 4 dagar innan beräknad mens men jag ska försöka hålla mig över beräknad mens datum :)

Spännande! Jag beställde hem ett gäng både graviditetstester och ägglossningtester från testalagret.se, superbilliga tester så man kan köpa många om testa ofta om man är otålig som jag är haha :D

För övrigt så fick jag ett litet utslag på ägglossningstest imorse, så verkar som att ÄL är på g, blir att mysa till det ordentligt de närmsta dagarna alltså!
  • arh
    hmg skrev 2015-11-15 20:12:47 följande:
    Spännande! Jag beställde hem ett gäng både graviditetstester och ägglossningtester från testalagret.se, superbilliga tester så man kan köpa många om testa ofta om man är otålig som jag är haha :D

För övrigt så fick jag ett litet utslag på ägglossningstest imorse, så verkar som att ÄL är på g, blir att mysa till det ordentligt de närmsta dagarna alltså!
    Jag hade tydligen ett annat clearblue hemma också haha, så nu har jag två stycken att förlita mig på.

Hur är dom där billigare testerna med % i resultaten. På mina förpackningar står det att om man testar 4 dagar innan beräknad mens är chansen 56% & 65% att testet visar gravid, 3 dagar innan 88% & 90%, 2 dagar innan 97%, dagen innan 98% och 99% chans att det visar att man är gravid (om man är det). Har alltså samma märke på båda men olika "starka" därför visar dom olika % på labbtestet som fått fram dessa % :)

Vad kul! Hoppas att det blir något :)
  • arh
    Miniflicka93 skrev 2015-11-15 22:27:52 följande:

Jag hoppas gärna in här! :) är 22 år gammal, planerar första barnet! Har bim den 19 :)

Välkommen hit :) Berätta gärna lite om dig själv, har du och din sambo börjat försöka eller än så länge bara planerat? :)
  • Miniflicka93
    arh skrev 2015-11-15 23:32:29 följande:

Välkommen hit :) Berätta gärna lite om dig själv, har du och din sambo börjat försöka eller än så länge bara planerat? :)

Jag är riktigt dålig på att berätta om mig själv men försöker xD jag och min sambo kom överrens förran julen att vi skulle sluta med preventiv medel oså sa vi "det kommer när de kommer" men de blev inte riktigt så... Efter 4 månader valde vi att vi skulle "köra på riktigt" så då började vi faktiskt verkligen försöka få barn.. Det är 8 månader sedan nu :( men vet att man i snitt bli gravid efter 7 månader så jag ger inte upp hoppet ännu! Denna månaden va jag ganska "desperat" haha så googlade runt på massa olika knep och valde att vid den senaste ägglossningen köra bisolvon o greapfruks juice! Både jag och min sambo åt bisolvonen men bara jag drack juicen :) så om de tar sig denna månaden så tänker jag tro på det :p lite om mig, jag extra jobbar på två jobb (ena är hobby jobb) och sambon har fast jobb sedan flera år tillbaka! Vi båda längtar något så galet mycket efter en liten bebis. Det känns som sista pusselbiten! Vi bytte upp oss från en 2a till en rymlig 3a för att kunna ha bebis rum.. Sålänge är det min egna lilla "forostudio" haha men längtar så mycket tills vi ska renovera till barnkammare! Så okej de blev ganska långt iaf haha. Kanske inte så samanhängade :O men men! Här är iaf jag :D
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar