• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • I am Annahoj

Nu är det fixat!
    Den hemliga gruppen 1608 är redo för oss Augustimammor to be Hjärta
    Skicka din mailadress till mig i ett PM (den adress som är kopplad till ditt FB-konto) och så skickar jag ut inbjudningarna ikväll!

Ses där!

• Emibjn
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-02 17:07:24 följande:

Ringde idag och fick tid för ett tidigt UL hos min vanliga gyn. Fick tid om några veckor för då borde man kunna se hjärtat trodde hon. Är galet nervös men förväntansfull såklart. Man vill ju så gärna att det ska finnas nåt där och att allt ser bra ut. 

Hur starka har era stickor varit när ni testat? Jag har ett vanligt clearblue hemma och ett digitalt men har bara testat med stickorna än. BIM va ju i måndags och jag har sett en stegring från söndag till idag men gårdagens och dagens kändes väldigt lika... Hur snabbt ökar HCG?

Bokar man inget UL genom sin BM? När jag ringde och fick min första tid fick jag ingen information om UL. Jag utgick ifrån att UL bokas in vid det besöket hos BM.

Såhär ser mina test ut. det första är taget i fredags. En dag innan bim enligt kalendern. det andra är taget ikväll. Tog ett i måndags också, som var lite starkare än det på första bilden, men inte i närheten av så starkt som det jag tog idag.

Jag har hört olika om hur snabbt det ökar. Tidigare har jag hört att HCG dubblas för varje dag, men de senaste veckorna har jag läst att det ökar typ varannan dag. Stickorna tycker jag har varit lite luriga då mitt andra test (onsdagsmorgon) blev svagare än det första jag tog (tisdagkväll). Jag tog också ett clearblue digital samtidigt som stickan på onsdagsmorgonen som visade gravid 1-2, medan CB digital visade gravid 2-3 på fredagkvällen, trots att  stickan jag tog då knappt hade ökat. 

fredagkväll:

ikväll:

• pugsnotdrugs
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-02 17:07:24 följande:

Ringde idag och fick tid för ett tidigt UL hos min vanliga gyn. Fick tid om några veckor för då borde man kunna se hjärtat trodde hon. Är galet nervös men förväntansfull såklart. Man vill ju så gärna att det ska finnas nåt där och att allt ser bra ut. 

Hur starka har era stickor varit när ni testat? Jag har ett vanligt clearblue hemma och ett digitalt men har bara testat med stickorna än. BIM va ju i måndags och jag har sett en stegring från söndag till idag men gårdagens och dagens kändes väldigt lika... Hur snabbt ökar HCG?

Hej! Jag fick mitt plus i måndags på bim, då med tidigt test, tog ett nytt digitalt igår o fick negativt, tog ett vanligt cb samtidigt o fick plus. Tog vanligt cb imorse, positivt men svagt. Gick o köpte ett nytt cb plus o ett digitalt för att testa på e.M. då det var då jag fick mitt första plus o då blev cb plus mycket starkare så gjorde digitalt o fick gravid:) så om det är hyffsat starkt på vanligt så kan du nog ta digitalt. Coolt att få se gravid i rutan:P
  • Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-12-02 17:27:24 följande:

Bokar man inget UL genom sin BM? När jag ringde och fick min första tid fick jag ingen information om UL. Jag utgick ifrån att UL bokas in vid det besöket hos BM.

Såhär ser mina test ut. det första är taget i fredags. En dag innan bim enligt kalendern. det andra är taget ikväll. Tog ett i måndags också, som var lite starkare än det på första bilden, men inte i närheten av så starkt som det jag tog idag.

Jag har hört olika om hur snabbt det ökar. Tidigare har jag hört att HCG dubblas för varje dag, men de senaste veckorna har jag läst att det ökar typ varannan dag. Stickorna tycker jag har varit lite luriga då mitt andra test (onsdagsmorgon) blev svagare än det första jag tog (tisdagkväll). Jag tog också ett clearblue digital samtidigt som stickan på onsdagsmorgonen som visade gravid 1-2, medan CB digital visade gravid 2-3 på fredagkvällen, trots att  stickan jag tog då knappt hade ökat. 

fredagkväll:

ikväll:

Där jag bor får man bara göra RUL och där jag skriver in mig hade dem inga tider förrän mitten av januari (också privat så jag kunde kanske ha gjort där) så jag bokade privat hos min ordinarie gynekolog för att få före jul... Mina cykler är megalånga så jag är lite osäker på vilken dag jag är på. 

Är de två på den nedre bilden tagna samtidigt? Jag ska testa med en sticka till och sen vanliga clearblue på fredag.. Har också hört att det ökar varannan dag men även varje. Men har också sett att andra aldrig får speciellt starka någon gång.
  • Emibjn
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-02 17:42:17 följande:
    Där jag bor får man bara göra RUL och där jag skriver in mig hade dem inga tider förrän mitten av januari (också privat så jag kunde kanske ha gjort där) så jag bokade privat hos min ordinarie gynekolog för att få före jul... Mina cykler är megalånga så jag är lite osäker på vilken dag jag är på. 

Är de två på den nedre bilden tagna samtidigt? Jag ska testa med en sticka till och sen vanliga clearblue på fredag.. Har också hört att det ökar varannan dag men även varje. Men har också sett att andra aldrig får speciellt starka någon gång.
    Ok, får nog kolla upp hur jag ska göra, jag tycker det är förvirrande att det verkar fungera så olika beroende på var man bor. 

Just det, jag glömde skriva det...Ja de två testerna på nedre bilden är tagna samtidigt. skäms nästan för att säga det. Men anledningen till att jag tog två var att det vänstra var det sista i den asken jag hade. Så ville jag jämföra om två askar med samma sorts test kunde skilja sig åt. Och det kan det uppenbarligen! 
    Har du bild på ditt test? :)
  • juni2009

Jag tror att jag plussade idag, min mens är regelbunden men 4dagar samt ca 24-25 dagar cykel. Vad tror ni om testet?

• sowe81
    I am Annahoj skrev 2015-12-02 15:56:42 följande:
    Jag har försökt starta en med det fina tidigare föreslagna namnet 1608 Skrattande
    Men jag måste ha ett namn att bjuda in för att starta gruppen???
    Om jag gör rätt dvs? Obestämd
    Någon som vill vara med och bli den första inbjudna? Skicka ditt FB-namn till mig i ett meddelande så försöker jag direkt igen!
    Åh härligt... det kommer ett meddellnde från mig =)
  • grodan26
    juni2009 skrev 2015-12-02 19:26:05 följande:

Jag tror att jag plussade idag, min mens är regelbunden men 4dagar samt ca 24-25 dagar cykel. Vad tror ni om testet?

Ser positivt ut :) 
  • ninawest
    I am Annahoj skrev 2015-12-02 17:15:02 följande:

Nu är det fixat!
    Den hemliga gruppen 1608 är redo för oss Augustimammor to be Hjärta
    Skicka din mailadress till mig i ett PM (den adress som är kopplad till ditt FB-konto) och så skickar jag ut inbjudningarna ikväll!

Ses där!

Skicka till dig på fb eller här med namn så du kan lägga till mig i gruppen?? ;)
  • primavolta

Hej, går gärna med här. Plussade igår, 3e barnet om det går bra. Fick mf 1/11 så man är lite extra nervös..

Känner mig ändå väldigt gravid! Bf 6/8 :) Hur mår ni andra?

Svar på tråden Augustibebis 2016