• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Skroenan
    primavolta skrev 2015-12-03 20:06:50 följande:

Jag är ssk på en vårdavd på Sös i Sthlm. Rätt stressigt och tungt i omgångar. Svårt att ta paus ibland.. Mitt tredje barn om det går vägen och har jobbat här med de andra graviditeterna också och man får verkligen kämpa. Positivt med gravidpeng sista två månaderns iaf! Pust :)

Vilken vecka är du i?

Jag går in i vecka 6 imorgon. Så borde inte reagera än på hur slitsamt det är men ryggen känner jag redan av och jag är så rädd att framkalla missfall nu första veckorna då allt är så känsligt :/ ja jag försöker hålla ut just tack vare gravpenningen. Är färdigutbildad uska efter nyår så får ju högre lön iaf.
  • Sommarmalva
    Skroenan skrev 2015-12-03 20:17:22 följande:
    Jag går in i vecka 6 imorgon. Så borde inte reagera än på hur slitsamt det är men ryggen känner jag redan av och jag är så rädd att framkalla missfall nu första veckorna då allt är så känsligt :/ ja jag försöker hålla ut just tack vare gravpenningen. Är färdigutbildad uska efter nyår så får ju högre lön iaf.
    Man kan ju få havandeskapspenning om man har krävande arbete. Jobbar inom vården jag med och har fått det de sista två graviditeterna. Kanske inte går så här tidigt men de sista två månaderna iallafall. Är det om man blir sjukskriven ni menar att föräldrapenningen blir mindre eller vad menar ni? Eller går ner i procent? Kan ni inte bli omplacerade eller liknande, få göra mindre krävande uppgifter? Tror iallafall arbetsgivaren är skyldig att kolla upp olika lösningar. Nu går det ju naturligtvis inte överallt, inte där jag jobbar heller, men kanske finns nån lösning?
  • juni2009

Dum fråga.. Men jag är gravid, om jag dricker mkt vatten innan jag tar ett test kan det då visa negativt? Hade bim igår

• Skroenan
    Sommarmalva skrev 2015-12-03 20:50:13 följande:

Man kan ju få havandeskapspenning om man har krävande arbete. Jobbar inom vården jag med och har fått det de sista två graviditeterna. Kanske inte går så här tidigt men de sista två månaderna iallafall. Är det om man blir sjukskriven ni menar att föräldrapenningen blir mindre eller vad menar ni? Eller går ner i procent? Kan ni inte bli omplacerade eller liknande, få göra mindre krävande uppgifter? Tror iallafall arbetsgivaren är skyldig att kolla upp olika lösningar. Nu går det ju naturligtvis inte överallt, inte där jag jobbar heller, men kanske finns nån lösning?

Ja de två sista månaderna ska jag söka graviditetspenning. Men innan dess är det bara att bita ihop. Kan inte gå ner i procent, det har jag inte råd med. Just nu vet ju inte jobbet om att jag är gravid så kan inte be om något än. Jag kan bara ta det lugnt själv o försöka vila mycket. Det är svårt men har inget val..
  • Katten86

Hej,
    Plussade sagt igår, vågar inte tro att det är sant. Barn nr 2, fick mf i september så hoppas det håller i sig denna gång. BF 9/8.
    Lägg gärna till mig i FB gruppen. karlssonkitty@gmail.com

• ninawest

Jag är i vecka 5+2 med andra barnet och är redan väldigt svullen om magen och vill ha lösa kläder på mig ;)
    Någon mer som känner igen sig? Hihi

• 19Jen91
    I am Annahoj skrev 2015-12-03 16:22:08 följande:

Jag kollade igenom inbjudningarna och din skickades för 20 timmar sedan :)

pugsnotdrugs tips var ett bra tips, kika i skräpposten. Hoppas du hittar länken!

Ah! Tack för tipset. Ska kolla när jag sätter mig vid datorn senare
  • 19Jen91
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-03 16:20:27 följande:

Jag känner exakt samma! Vet inte hur jag ska uttrycka det för sambon, men du gjorde det så bra. Undrar också när man kliver över tröskeln acceptans och lucka hela tiden utan oro:P

Jag vet inte heller hur jag ska berätta för sambon. Jag ska träffa barnmorskan på måndag, så jag tror jag får ta det med henne och be om råd
  • 19Jen91
    FruFrau skrev 2015-12-03 17:46:55 följande:

Jag trodde inte alls att jag skulle känna som jag gjorde. Dagen efter säkra plusset så kändes allt så självklart! Kärlek vid första ögonkastet till lillen. Går och ler hela dagarna. Ingen större oro, jag vet att jag lever så bra jag kan så jag som person kan inte göra med för bebisen. Så händer nått olyckligt så har jag med det i bakhuvudet ändå. Berättat för en del redan, det blev verkligt på en gång! Helt oväntad reaktion!! :)

Va härligt! kan du smitta av euforin lite? Haha
  • sowe81
    Katten86 skrev 2015-12-03 22:45:37 följande:

Hej,
    Plussade sagt igår, vågar inte tro att det är sant. Barn nr 2, fick mf i september så hoppas det håller i sig denna gång. BF 9/8.
    Lägg gärna till mig i FB gruppen. karlssonkitty@gmail.com

Du har fått en inbjudan!
Svar på tråden Augustibebis 2016