Augustibebis 2016
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Jag är ssk på en vårdavd på Sös i Sthlm. Rätt stressigt och tungt i omgångar. Svårt att ta paus ibland.. Mitt tredje barn om det går vägen och har jobbat här med de andra graviditeterna också och man får verkligen kämpa. Positivt med gravidpeng sista två månaderns iaf! Pust :)
Vilken vecka är du i?
Dum fråga.. Men jag är gravid, om jag dricker mkt vatten innan jag tar ett test kan det då visa negativt? Hade bim igår
Man kan ju få havandeskapspenning om man har krävande arbete. Jobbar inom vården jag med och har fått det de sista två graviditeterna. Kanske inte går så här tidigt men de sista två månaderna iallafall. Är det om man blir sjukskriven ni menar att föräldrapenningen blir mindre eller vad menar ni? Eller går ner i procent? Kan ni inte bli omplacerade eller liknande, få göra mindre krävande uppgifter? Tror iallafall arbetsgivaren är skyldig att kolla upp olika lösningar. Nu går det ju naturligtvis inte överallt, inte där jag jobbar heller, men kanske finns nån lösning?
Hej,
Plussade sagt igår, vågar inte tro att det är sant. Barn nr 2, fick mf i september så hoppas det håller i sig denna gång. BF 9/8.
Lägg gärna till mig i FB gruppen. karlssonkitty@gmail.com
Jag är i vecka 5+2 med andra barnet och är redan väldigt svullen om magen och vill ha lösa kläder på mig ;)
Någon mer som känner igen sig? Hihi
Jag kollade igenom inbjudningarna och din skickades för 20 timmar sedan :)
pugsnotdrugs tips var ett bra tips, kika i skräpposten. Hoppas du hittar länken!
Jag känner exakt samma! Vet inte hur jag ska uttrycka det för sambon, men du gjorde det så bra. Undrar också när man kliver över tröskeln acceptans och lucka hela tiden utan oro:P
Jag trodde inte alls att jag skulle känna som jag gjorde. Dagen efter säkra plusset så kändes allt så självklart! Kärlek vid första ögonkastet till lillen. Går och ler hela dagarna. Ingen större oro, jag vet att jag lever så bra jag kan så jag som person kan inte göra med för bebisen. Så händer nått olyckligt så har jag med det i bakhuvudet ändå. Berättat för en del redan, det blev verkligt på en gång! Helt oväntad reaktion!! :)
Hej,
Plussade sagt igår, vågar inte tro att det är sant. Barn nr 2, fick mf i september så hoppas det håller i sig denna gång. BF 9/8.
Lägg gärna till mig i FB gruppen. karlssonkitty@gmail.com