• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • FruFrau
    19Jen91 skrev 2015-12-03 16:14:10 följande:

Hur handskas ni andra med omställningen att vara gravida?

Jag är i total förnekelse just nu, men jag kastas mellan total lycka och djup oro när jag väl känner något. Kan vara hormonellt . När kommer acceptansen och glädjen?

Jag trodde inte alls att jag skulle känna som jag gjorde. Dagen efter säkra plusset så kändes allt så självklart! Kärlek vid första ögonkastet till lillen. Går och ler hela dagarna. Ingen större oro, jag vet att jag lever så bra jag kan så jag som person kan inte göra med för bebisen. Så händer nått olyckligt så har jag med det i bakhuvudet ändå. Berättat för en del redan, det blev verkligt på en gång! Helt oväntad reaktion!! :)
  • anlili

Plussade idag och har inte ens berättat för pappan än. BF 6/8. Var helt chockad i förmiddags men nu börjar det sjunka in att det blir en ny liten bebis i sommar. Första barnet är bara åtta månader så det blir ganska tätt. Två jular i rad som jag är gravid, haha. Har inga tydliga symptom än och var helt säker på att jag INTE var gravid, precis som förra gången.

• Skroenan
    19Jen91 skrev 2015-12-03 16:14:10 följande:

Hur handskas ni andra med omställningen att vara gravida?

Jag är i total förnekelse just nu, men jag kastas mellan total lycka och djup oro när jag väl känner något. Kan vara hormonellt . När kommer acceptansen och glädjen?

Jag har börjat inse att jag är gravid, första dagarna kunde jag inte fatta det. Min sambo fattar det fortfarande inte haha. Men snart inser nog vi båda att vi ska få en bebis :) går in i 6 veckor imorgon!
  • Skroenan

Någon fler här som jobbar inom vården? Jag jobbar på ett äldreboende där det bor gamla med blandade problem (dement,stroke, alkomism mm). Det är fysiskt och psykiskt tungt även om jag just nu bara jobbar 50%.

Hur gör ni? Någon fler med tungt arbete? Vill ju kunna jobba mkt så min mammapenning blir bra

• Sanna1986

Hej.
    Jag hoppar in här :). Har BF runt den 12 augusti med mitt andra barn.
    Har absolut inga känningar än lite "mensvärk" då och då. Men hade det exakt likadant när jag var gravid med dottern. Hoppas att det håller i sig bara :).

• primavolta
    Skroenan skrev 2015-12-03 19:33:37 följande:

Någon fler här som jobbar inom vården? Jag jobbar på ett äldreboende där det bor gamla med blandade problem (dement,stroke, alkomism mm). Det är fysiskt och psykiskt tungt även om jag just nu bara jobbar 50%.

Hur gör ni? Någon fler med tungt arbete? Vill ju kunna jobba mkt så min mammapenning blir bra

Jag är ssk på en vårdavd på Sös i Sthlm. Rätt stressigt och tungt i omgångar. Svårt att ta paus ibland.. Mitt tredje barn om det går vägen och har jobbat här med de andra graviditeterna också och man får verkligen kämpa. Positivt med gravidpeng sista två månaderns iaf! Pust :)
    Vilken vecka är du i?
  • sowe81
    Sopnali skrev 2015-12-03 15:23:52 följande:

Hej hoppar gärna med i denna tråd. Vad 5/8 mitt första barn???? lägga gärna till mig i Facebookgruppen sara.sjulin1@hotmail.se????

Jag har skickat en inbjudan, kolla mailen
  • I am Annahoj
    Lajkie skrev 2015-12-03 18:39:57 följande:

Jag mejlade dig Annahoj men är heller inte inbjuden. Min mejl är [email protected]

Du skickade inte med din mailadress i mailet, men nu kan du ju få inbjudan! Ses där :)
  • sowe81
    Lajkie skrev 2015-12-03 18:39:57 följande:

Jag mejlade dig Annahoj men är heller inte inbjuden. Min mejl är s_nord@hotmail.com

(¯`°?.¸ Mamma till Sandra -06, Nelly -08, William -10 ¸.?°´¯)
    Jag skickade en inbjudning nu!
Svar på tråden Augustibebis 2016