• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-03-10 14:01:08 följande:
    Åh, fan!

Jag tyckte nämligen du skrev att:

"Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag"

Men där ser man ...

Och alla andra dussintals (hundratals?) som var i skottlinjen ... ?
    Ja, du TYCKER att jag skriver en massa som jag inte skriver - det liknar i allt de underförstådda påståenden som en ökänd 'missnöjd man (nåja.. )'  tillskrev andra - för att hen TYCKTE att man skulle skriva och omfatta hens egna konstruerade uppfattningar. Kräks

Att vara trygg kan inte på något sätt innebära att det inte finns risker och hot. Är trygghet enbart uppnådd om alla risker är eliminerade? Det är i så fall en radikal tolkning av och uppfattning om var och nr trygghet kan uppnås Drömmer 

Varje dag du kliver utanför din bostad finns det risker som kan betyda att du skadas för livet eller mister det.  Dessutom är det så att varje dag du kliver in i din bostad så finns det risker som kan betyder att du skadas för livet eller mister det. Dödligt våld mellan närstående i nära relationer har tack och lov minskat avsevärt de senaste årtiondena.  

Vad Jens Ganmans förklaring har med saken att göra får du gärna utveckla  - och om han också 'har tagit falsk cred från de som vet någonting' eller om han har helt egna hypoteser eller åsikter som du TYCKER att andra har.
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-03-10 14:35:50 följande:
    Ja, du TYCKER att jag skriver en massa som jag inte skriver -.
    Ja kan man tänka sig.  Jag TYCKER att du har skrivit det jag citerar direkt ur dina inlägg.

Konstigt va?

Inte för att du för en sekund skulle våga SÄGA samma saker till mamman i Värnamo som är rädd för sina barns skull när bomber exploderar i trappuppgångar i deras bostadsområde ...
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-03-10 14:52:43 följande:
    Ja kan man tänka sig.  Jag TYCKER att du har skrivit det jag citerar direkt ur dina inlägg.

Konstigt va?

Inte för att du för en sekund skulle våga SÄGA samma saker till mamman i Värnamo som är rädd för sina barns skull när bomber exploderar i trappuppgångar i deras bostadsområde ...
    Så du TYCKER att jag säger och att jag inte vågar..

INGET är konstigt alls med det   
  • Flash Gordon
    Att vara trygg kan inte på något sätt innebära att det inte finns risker och hot. .
    www.ne.se/uppslagsverk/ordbok/svensk/trygg

fri från oroande eller hotande inslag om företeelse som utgör en del av människans omgivning

Alla de dussintals (hundratals?) som igår hamnade mitt i skottlinjen, på en pendeltågsstation, hur fria var de från "hotande inslag"? Hur trygga var de, där och då?

De var inte med "dem" så enligt ett citat här i tråden borde de vara trygga.

Men det var de inte, visade det sig.
  • Padirac

Det mest komiska var när jag påstods ha hade försökt ta falsk cred för någonting som jag citerade och refererade till

hahah

Underhållningsvärdet är kanske den största och viktigaste värdegrunden över huvudtaget

Onekligen är inte bara andras underförstådda påståenden tagna från den ökända mannen utan också ett stort mått av dadaism

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-03-10 14:58:48 följande:
    www.ne.se/uppslagsverk/ordbok/svensk/trygg

fri från oroande eller hotande inslag om företeelse som utgör en del av människans omgivning

Alla de dussintals (hundratals?) som igår hamnade mitt i skottlinjen, på en pendeltågsstation, hur fria var de från "hotande inslag"? Hur trygga var de, där och då?

De var inte med "dem" så enligt ett citat här i tråden borde de vara trygga.

Men det var de inte, visade det sig.
    Pratar du nu om risker eller känslor nu? Eller pratar du om båda två? Fler tankar samtidigt? Eller är allt i en enda röra?
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-03-10 15:04:57 följande:

Pratar du nu om risker eller känslor nu? Eller pratar du om båda två? Fler tankar samtidigt? Eller är allt i en enda röra?

Det börjar bli RIKTIGT jävla patetiskt nu padi. Flash citerade DIN EGEN text ordagrant. Och du svarar med svammel som lika gärna kunnat vara en kinesisk bruksanvisning på en snöslunga. Och ungefär lika relevant...!!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-03-10 16:01:40 följande:
    Det börjar bli RIKTIGT jävla patetiskt nu padi. Flash citerade DIN EGEN text ordagrant. Och du svarar med svammel som lika gärna kunnat vara en kinesisk bruksanvisning på en snöslunga. Och ungefär lika relevant...!!!
    Nej, Flash citerade enstaka meningar - där Flash TYCKER att jag säger underförstådda saker som på något sätt poppar upp i hens sinne. 

Om du och Flash läser en bruksanvisning till en snöslunga eller nyheter eller inlägg ni besvarar på detta sätt förstår jag att det inte är begripligt - det är nödvändigt att läsa mer än enstaka meningar eller rader för att texten ska förstås. 

Det mest patetiska som drar ett löje över TYCKANDET om vad jag skrivit var ändå det att jag falskeligen tog cred för det jag citerade och refererade till --- hahahaha

• kvällsnöje
    Varje dag du kliver utanför din bostad finns det risker som kan betyda att du skadas för livet eller mister det.  Dessutom är det så att varje dag du kliver in i din bostad så finns det risker som kan betyder att du skadas för livet eller mister det. Dödligt våld mellan närstående i nära relationer har tack och lov minskat avsevärt de senaste årtiondena.  
    Du verkar inte kunna skilja på trygghet - en känsla, och risk - en sannolikhet.

Varför tror du en familjefar spenderar en halv miljon på en familjebil som är så säker som möjligt? En ansvarsfull mor är naturligtvis nykter när hon kör sina barn.  Kombinera detta med en säker körstil så har du radikalt minimerat riskerna att skadas i trafiken.

Men hur ska barnfamiljen skydda sig mot att nån dåre öppnar eld mitt i en folkmassa? Även om det är osannolikt att drabbas så har var och en rätt till sina egna känslor. Man känner sig inte säker när skottlossningar sker gång på gång i ens egen stad.

Om man umgås med någorlunda smarta människor så är risken att bli misshandlad ypperligt liten. Men alla är ju inte så smarta.
  • Padirac
    kvällsnöje skrev 2019-03-10 23:01:13 följande:
    Du verkar inte kunna skilja på trygghet - en känsla, och risk - en sannolikhet.

Varför tror du en familjefar spenderar en halv miljon på en familjebil som är så säker som möjligt? En ansvarsfull mor är naturligtvis nykter när hon kör sina barn.  Kombinera detta med en säker körstil så har du radikalt minimerat riskerna att skadas i trafiken.

Men hur ska barnfamiljen skydda sig mot att nån dåre öppnar eld mitt i en folkmassa? Även om det är osannolikt att drabbas så har var och en rätt till sina egna känslor. Man känner sig inte säker när skottlossningar sker gång på gång i ens egen stad.

Om man umgås med någorlunda smarta människor så är risken att bli misshandlad ypperligt liten. Men alla är ju inte så smarta.
    Jag har en längre tid försökt få AC och FG att kunna skilja på dessa saker, men herrarna glider mellan dessa olika saker i ett försök att punktera de saker jag citerat och refererat till.

Du skriver det jag försökt förklara för herrarna -  Om man umgås med någorlunda smarta människor så är risken att bli misshandlad ypperligt liten. Men alla är ju inte så smarta. 

Det ska bli intressant att se om de börjar vråla om att du inte respekterar värnamobon's känlsor då du skrivit detta.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna