• Anonym (Väninnan)

Toaborsten i diskmaskinen!!!

Alltså, det här är så vidrigt att ni kanske inte ens tror mig. Men dessvärre är det sant.

Vi hade tjejkväll, jag och några väninnor. Satt och pratade om ditt och datt och kom in på smart tips för hemmet.
    Då kom en kompis med tipset, istället för att kasta toaborsten och köpa ny så diska den i diskmaskin. Diska också toaringen och sitsen samtidigt.

Fy fan alltså! Även om man inte diskar disk samtidigt är det ju rent ut sagt SKITäckligt!
    Där hade jag suttit och ätit på porslin som diskats i hennes bajsmaskin!

Eller överreagerar jag?
    För et sköljs ju ordentligt efter... men ändå?

• Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!
  • S c h n a
    Anonym (Väninnan) skrev 2015-12-12 17:00:56 följande:

Du har fel, hushållsdiskmaskiner håller en temperatur på 40-60 grader. En restaurangmaskin 80-90. Jag jobbar på restaurang för övrigt.

Allt det andra orkar jag inte bemöta då du har en så otrevilg ton.

Kör allt jag kan i 70 i min Men toaborsten, vilken jag antar var i plast, blev nog diskad i en lägre temperatur..
  • Anonym (Väninnan)
    Anonym (Förklara) skrev 2015-12-12 17:12:26 följande:

Hur använder ni era toaborstar egentligen?
    Det är väl självklart att man spolar innan man går igång med toaborsten?
    Skulle det sedan råka fastna en liten bajsplupp så får man bort den genom att slå med borsten mot insidan av toaletten. Sedan spolar man igen med borsten i toaletten. Tror man att det fortfarande sitter något i borsten kan man snurra på den samtidigt som spolningen.

Jag kan ha mina toaborstar hur länge som helst utan att de blir äckliga, och att köra dem i diskmaskinen har jag inget behov av.

Den rutinmässiga rengöringen av toaletten gör inte toaborsten äcklig, snarare tvärt om pga rengöringsmedlet, typ WC-anka eller liknande.

Usch, det är det enda jag tänker.
  • Aikido
    S c h n a skrev 2015-12-12 11:08:22 följande:
    Där uppe i mitten, är det en attrapp-näve? smile9.gif
    Jajamen. I de fall naturen utrustat partnern med nävar stora som..., stora som..., ja för stora nävar helt enkelt kan en sådan bli användbar.

En god tumregel brukar vara att när det knakar i bäckenet är det för stort.
  • Snygg kotlett

OHHHHHHHH JAG SPYR JÄVLA ÄCKLIGA SNÅLA TJEJ.

Snygg svärmor föder snygg dotter
  • EnAnonumius
    Anonym (Väninnan) skrev 2015-12-12 17:00:56 följande:
    Du har fel, hushållsdiskmaskiner håller en temperatur på 40-60 grader. En restaurangmaskin 80-90. Jag jobbar på restaurang för övrigt.

Allt det andra orkar jag inte bemöta då du har en så otrevilg ton.

Okey..  Så bara för att du inte orkar bemöta mig i resten så skall du skylla på att din motpart har "otrevlig ton".  

Är det vanligt att du sitter och direkt hycklar och anser att det skall vara okey för dig att ha en otrevlig ton?

Här är ett tydligt exempel på din otrevliga ton:

"Fy fan alltså! Även om man inte diskar disk samtidigt är det ju rent ut sagt SKITäckligt!
    Där hade jag suttit och ätit på porslin som diskats i hennes bajsmaskin!"

Riktig otrevligt skrivet.  Kan du ge en logisk rationell förklaring, varför du anser att det skall vara helt okey för dig att ha en otrevlig ton bara för att du anser något är fel, medan du anser att andra  skall leva efter andra regler och anse att de skall få vara trevliga?

Eller kan du vara kvinna nog för din kjol och erkänna att du sitter och direkt hycklar. För det är faktiskt det du gör när du säger åt mig att jag har en otrevlig ton. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aikido
    spirituality skrev 2015-12-12 18:07:35 följande:
    Har inte precis det här ämnet varit uppe förut? För ett par år sen?
    Kan så vara. Men det är ju ett mycket intressant ämne. Som svärmödrar from Hell och kukstorlekstrådar.

Variationsmöjligheterna är ju närmast oändliga.

Min granne rengör toaletten med stavmixern. O.s.v.
  • S c h n a
    Aikido skrev 2015-12-12 18:00:36 följande:

Jajamen. I de fall naturen utrustat partnern med nävar stora som..., stora som..., ja för stora nävar helt enkelt kan en sådan bli användbar.

En god tumregel brukar vara att när det knakar i bäckenet är det för stort.

Jaa...

Nu har jag tyvärr lyckats trycka på både "visa endast" och "anmäl", och helt glömt bort vad jag tänkt svara här. Kan i alla fall nämna att jag kommer googla på attrapp-nävar senare

Såklart.
  • EnAnonumius
    Anonym (Förklara) skrev 2015-12-12 17:12:26 följande:
    Hur använder ni era toaborstar egentligen?
    Det är väl självklart att man spolar innan man går igång med toaborsten?
    Skulle det sedan råka fastna en liten bajsplupp så får man bort den genom att slå med borsten mot insidan av toaletten. Sedan spolar man igen med borsten i toaletten. Tror man att det fortfarande sitter något i borsten kan man snurra på den samtidigt som spolningen.

Jag kan ha mina toaborstar hur länge som helst utan att de blir äckliga, och att köra dem i diskmaskinen har jag inget behov av.

Den rutinmässiga rengöringen av toaletten gör inte toaborsten äcklig, snarare tvärt om pga rengöringsmedlet, typ WC-anka eller liknande.
    Satt också och undrade detta. Hur fan använder folk sina toaborstar?

Jag har satt som tumregel att är det kladd efter man har bajsat så skall man använda toarengörning. Sedan så rengör man som du beskriver.

Två ggr i veckan (minimum) så rengör ju jag dasset med något taorent också och även sittringen.
    Sittringen brukar jag ta med lite klorblandning.

Enligt min åsikt, folk som blir klökmagade och skriker "SKITäckligt" och "jag spyr" etc som har används i tråden, av att det finns folk som rengör sittringen  i en diskmaskin,
    dessa gaphalsars toaletter skulle jag inte vilja besöka då dessa toaletter är nog en av de mest skitigaste egentligen. De själva kanske har det så skitigt att deras diskmaskin blir en bajsbomb om de rengör deras sittring i den. 

För har man så skitig sittring så man är rädd för att bakterier, och kallar sedan diskmaskinen för bajsmaskin (eller annat)  så kan man ju undra vilka bakterie och bajssmutsbomber deras dass är egentligen i praktiken, d.v.s dem som sitter och gapar "skitäckligt" och "jag spyr" etc.
    De kanske skall se över deras egna smutsiga byk innan de gapar på andra och försöker städa hos andra.

• EnAnonumius
    Anonym (Väninnan) skrev 2015-12-12 09:35:46 följande:
    Fy fan alltså! Även om man inte diskar disk samtidigt är det ju rent ut sagt SKITäckligt!
    Där hade jag suttit och ätit på porslin som diskats i hennes bajsmaskin!
    Hm.. Glömde att fråga..  Är du medveten om att vissa kommentera säger mer om dem som leverrar dem än dem som det riktas emot?

Hur skitit är ditt egna dass?
    Är den så skitig egentligen att det enda sättet att få ett fräscht  rent dass dass hemma hos dig är att byta ut dasset helt och hållet?
    Med tanke på att du utgår från att andra får bajsmaskiner bara för att de diskar dassets sittring i den och eventuellt en toaborste.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!