Anonym (Förklara) skrev 2015-12-12 17:12:26 följande:
Hur använder ni era toaborstar egentligen?
Det är väl självklart att man spolar innan man går igång med toaborsten?
Skulle det sedan råka fastna en liten bajsplupp så får man bort den genom att slå med borsten mot insidan av toaletten. Sedan spolar man igen med borsten i toaletten. Tror man att det fortfarande sitter något i borsten kan man snurra på den samtidigt som spolningen.
Jag kan ha mina toaborstar hur länge som helst utan att de blir äckliga, och att köra dem i diskmaskinen har jag inget behov av.
Den rutinmässiga rengöringen av toaletten gör inte toaborsten äcklig, snarare tvärt om pga rengöringsmedlet, typ WC-anka eller liknande.
Satt också och undrade detta. Hur fan använder folk sina toaborstar?
Jag har satt som tumregel att är det kladd efter man har bajsat så skall man använda toarengörning. Sedan så rengör man som du beskriver.
Två ggr i veckan (minimum) så rengör ju jag dasset med något taorent också och även sittringen.
Sittringen brukar jag ta med lite klorblandning.
Enligt min åsikt, folk som blir klökmagade och skriker "SKITäckligt" och "jag spyr" etc som har används i tråden, av att det finns folk som rengör sittringen i en diskmaskin,
dessa gaphalsars toaletter skulle jag inte vilja besöka då dessa toaletter är nog en av de mest skitigaste egentligen. De själva kanske har det så skitigt att deras diskmaskin blir en bajsbomb om de rengör deras sittring i den.
För har man så skitig sittring så man är rädd för att bakterier, och kallar sedan diskmaskinen för bajsmaskin (eller annat) så kan man ju undra vilka bakterie och bajssmutsbomber deras dass är egentligen i praktiken, d.v.s dem som sitter och gapar "skitäckligt" och "jag spyr" etc.
De kanske skall se över deras egna smutsiga byk innan de gapar på andra och försöker städa hos andra.