• Anonym (Väninnan)

Toaborsten i diskmaskinen!!!

Alltså, det här är så vidrigt att ni kanske inte ens tror mig. Men dessvärre är det sant.

Vi hade tjejkväll, jag och några väninnor. Satt och pratade om ditt och datt och kom in på smart tips för hemmet.
    Då kom en kompis med tipset, istället för att kasta toaborsten och köpa ny så diska den i diskmaskin. Diska också toaringen och sitsen samtidigt.

Fy fan alltså! Även om man inte diskar disk samtidigt är det ju rent ut sagt SKITäckligt!
    Där hade jag suttit och ätit på porslin som diskats i hennes bajsmaskin!

Eller överreagerar jag?
    För et sköljs ju ordentligt efter... men ändå?

• Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!
  • Anonym (Pedant)
    Anonym (Städerska) skrev 2015-12-13 07:35:15 följande:

Nej, fräscht känns det ju inte men risken att man skulle få en sjukdom den vägen är nog inte särskilt stor. Det är skillnad på att kännas äckligt och att vara äckligt. Personligen tycker jag framförallt att det verkar onödigt att hålla på och diska/byta toaborsten stup i ett. Använder man den på ett vettigt sätt håller den sig tillräckligt ren väldigt länge.

Flash Gordon skrev 2015-12-13 13:39:54 följande:

Koliforma bakterier (bajsbakterier) dör vid 70 grader Celsius och högre.

En diskmaskin, beroende på fabrikat och program, ligger normalt sett på mellan 50-65 grader när den diskar

Att diska toaborsten i diskmaskin är alltså en ren hälsofara.

Av alla dumma idéer ...

Absolut. Detta hör till kategorin som ÄR äckligt.
  • S c h n a
    Anonym (Pedant) skrev 2015-12-13 13:54:50 följande:

Absolut. Detta hör till kategorin som ÄR äckligt.

Det borde vara rent objektivt äckligt, ja.
  • Anonym (Pedant)
    EnAnonumius skrev 2015-12-13 01:30:01 följande:

Kom med konkreta bevis att jag kom med  BARA känsloyttringar i ett enda inlägg och inte kom med rationella förklaringar i analogi med mina känsloyttringar.

Citera noggrant och använd inläggsnummer med.  

Jasså du kan inte detta. Bra.

Jag läste mitt första inlägg i denna tråden.

Och du du kommer att sitta och direkt att ljuga om du påstår att jag inte underbyggde med rationella argument efter (i samma inlägg) till det som kan liknas vid känsloyttringar. 

Mitt första inlägg ( #11) i denna tråden var en blandning av känsloyttringar uppblandat rationella argument.

Kanske lite buffligt språk med det kan jag sträcka mig med att jag hade. Och inga personpåhopp på någon. 

Så vart ville du komma? Försöka tjaffas med mig genom att samtligt bevisa att du medvetet hoppade över att jag bäddade in med rationella argument i inläggen?

Anonym (J) skrev 2015-12-13 01:00:32 följande:

Vissa personer här på forumet är som jobbiga skällande hundar, och älskar att tjafsa. Inget att bry sig om :)

Anonym (J) sa det bra.
  • Anonym (Pedant)
    EnAnonumius skrev 2015-12-13 00:58:32 följande:

Vad är diskussionen du pratade om att jag inte klarade av att föra?

Du sitter ju och sysslar med en massa påhopp. 

"Nej det är äckligt" är bara ett subjektivt emotionellt tyckande. Inget mer. Långt ifrån att sitta och föra en diskussion. Så du vill säga att du inte kan förklara egentligen varför du tycker så.

Är det detta det handlar om i grund och botten,  att du inte kan förklara egentligen?Jasså säger du det. Att alla är olika.

Synd då att du vägra att inse att det finns icke pedanter som skulle också tycka det är äckligt med toaborsten i diskmaskinen.  

Jag själv har ju tyckt att det är löjligt med toaborsten i en diskmaskin. 

Och hade du begripit bättre, och verkligen förstått att folk är olika, så hade du vetat att det finns även pedanter som använder diskmaskinen till att rengöra toaborsten med.

Som sagt folk är olika, och nej man är inte äckligare än andra bara för att man inte följer dina subjektiva mallar. Och sitter och anklagar folk för att vara äckliga bara för att du vägra att förklara för dina känsloyttringar för att de inte delar din subjektiva åsikt. 

Så skall jag avskriva dina svar som att du är ute efter att provocera egentligen?

Haha.. Du måste lära dig att skilja på en åsikt och något som bara är. Det här är äckligt vare sig du vill inse det eller inte. Finns liksom inget att diskutera.

Tro mig en pedant hade aldrig lagt in toaborste i en diskmaskin. Då är man uppenbarligen sån slusk att man blandat ihop det med pedant för man helt enkelt inte förstår vad som är äckligt och inte.
  • Anonym (Väninnan)
    Flash Gordon skrev 2015-12-13 13:39:54 följande:
    Koliforma bakterier (bajsbakterier) dör vid 70 grader Celsius och högre.

En diskmaskin, beroende på fabrikat och program, ligger normalt sett på mellan 50-65 grader när den diskar

Att diska toaborsten i diskmaskin är alltså en ren hälsofara.

Av alla dumma idéer ...
    JA, väldigt väldigt äckligt och en hälsofara.
    Och hennes porslin har jag ätit på. Kräks
  • Aikido
    S c h n a skrev 2015-12-12 19:22:36 följande:
    D a n g, jag som trodde jag hade sett allt.
    Hm. Behövs nog en del uppvärmning där.
  • HenryIronstead

Det fanns en bild på imgur eller reddit eller nåt som skulle föreställa diskmaskin på McDonalds. Där fanns fyra toasitsar prydligt uppradade.

Så uppenbarligen har någon tänkt en liknande tanke förut.

F. ö. Hur rengör ni era toaletter? Att bara vispa runt i toan räcker inte, man måste ner i kröken. Bäst är WC-anka, den sprutas in under kanten och runt och så får det ligga kvar i 30 min före spolning och borstning.

Att rengöra toan utan medel är som att borsta tänderna utan tandkräm.

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Anonym (Väninnan) skrev 2015-12-13 14:36:12 följande:

JA, väldigt väldigt äckligt och en hälsofara.

Och hennes porslin har jag ätit på. 

Porslinet är säkert rent- det kanske inte diskades tillsammans?

Vattnet som kommer ut ur vår diskmaskin är iaf hett så det ryker.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (Usch.....)
    Anonym (Skitsparsam) skrev 2015-12-13 07:20:17 följande:

Jag förstår inte. Jag har aldrig slitit ut en toaborste i hela mitt liv! Hur bär ni er åt?

Den jag har nu köpte jag när jag flyttade hemifrån när jag var 19. Den vispar runt i toan varannan vecka eller när jag lämnat ränder. Förtydligar också att den BARA används i toan! Inte sliter det något nämnvärt.

Jag kommer köra på samma borste säkert 20 år till, eller livet ut för den delen!

Du städar ju uppenbarligen inte toaletten som sig bör. Eller använder du kanske händerna?
  • HenryIronstead
    Anonym (Usch.....) skrev 2015-12-13 15:47:11 följande:

Du städar ju uppenbarligen inte toaletten som sig bör. Eller använder du kanske händerna?

Hen kanske har kvar samma tandborste också? Lol
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!