• Anonym (Väninnan)

Toaborsten i diskmaskinen!!!

Alltså, det här är så vidrigt att ni kanske inte ens tror mig. Men dessvärre är det sant.

Vi hade tjejkväll, jag och några väninnor. Satt och pratade om ditt och datt och kom in på smart tips för hemmet.
    Då kom en kompis med tipset, istället för att kasta toaborsten och köpa ny så diska den i diskmaskin. Diska också toaringen och sitsen samtidigt.

Fy fan alltså! Även om man inte diskar disk samtidigt är det ju rent ut sagt SKITäckligt!
    Där hade jag suttit och ätit på porslin som diskats i hennes bajsmaskin!

Eller överreagerar jag?
    För et sköljs ju ordentligt efter... men ändå?

• Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!
  • S c h n a
    S c h n a skrev 2015-12-12 18:38:27 följande:

Jaa...

Nu har jag tyvärr lyckats trycka på både "visa endast" och "anmäl", och helt glömt bort vad jag tänkt svara här. Kan i alla fall nämna att jag kommer googla på attrapp-nävar senare

Såklart.

D a n g, jag som trodde jag hade sett allt.

• Anonym (Städerska)
    EnAnonumius skrev 2015-12-12 18:40:46 följande:
    Satt också och undrade detta. Hur fan använder folk sina toaborstar? Jag har satt som tumregel att är det kladd efter man har bajsat så skall man använda toarengörning. Sedan så rengör man som du beskriver. Två ggr i veckan (minimum) så rengör ju jag dasset med något taorent också och även sittringen. Sittringen brukar jag ta med lite klorblandning. Enligt min åsikt, folk som blir klökmagade och skriker "SKITäckligt" och "jag spyr" etc som har används i tråden, av att det finns folk som rengör sittringen  i en diskmaskin, dessa gaphalsars toaletter skulle jag inte vilja besöka då dessa toaletter är nog en av de mest skitigaste egentligen. De själva kanske har det så skitigt att deras diskmaskin blir en bajsbomb om de rengör deras sittring i den.  För har man så skitig sittring så man är rädd för att bakterier, och kallar sedan diskmaskinen för bajsmaskin (eller annat)  så kan man ju undra vilka bakterie och bajssmutsbomber deras dass är egentligen i praktiken, d.v.s dem som sitter och gapar "skitäckligt" och "jag spyr" etc. De kanske skall se över deras egna smutsiga byk innan de gapar på andra och försöker städa hos andra.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

Om ni bara visste hur somliga använder toaborsten! Att den är full med papper är vardagsmat och då och då stöter man på exemplar där hållaren är full med bajssoppa. :(
  • EnAnonumius
    Anonym (Städerska) skrev 2015-12-12 19:28:57 följande:

Om ni bara visste hur somliga använder toaborsten! Att den är full med papper är vardagsmat och då och då stöter man på exemplar där hållaren är full med bajssoppa. :(
    Tja...  Med tanke på att du kallar dig för "städerska"  så tycker jag det är bara kontraproduktivt att du sitter och citera mig och svar "med ni".  Vad menar du med "ni" jag pratar inte för andra i denna tråden. Jag pratar inte ens för dem som delar min åsikt. 

Med tanke på att du kallar dig för städerska så är det lika illa att du bara ger EN bild. Du om någon borde ju veta att det är det ser olika ut hos olika människor  förteag/etc vad du nu städar någonstans. 
    Det gör du inte utan du sitter och tar för givet att andra inte kan fatta att det ser olika ut bara för att de ger ett typ av svar till TS, och hennes omogna epitet kring människor som inte följer hennes privata mallar om vad som är "rätt/fel sätt att göra saker på". En diskmaskin blir knappast en "bajsmaskin" bara för att man rengör toaborsten och/eller dassringen i diskmaskinen.

Det borde ju TS veta egentligen, då hon hävdar att hon känner till vilka temperaturer en diskmaskin har (se inlägg #29). 
    Och om TS verkligen begriper hur en diskmaskin funkar så borde ju hon också veta att eventuella "bajsrester" på en toaborste blir upplöst i vattnet och ursköljt till avloppet, om toaborsten diskas i maskin.  Så att hon sitter och hävdar att diskmaskinen blir en bajsmaskin säger mig att hon inte vet ett skit om diskmaskiner egentligen varken som funktion eller temperatur. 
  • Anonym (plasten i toaborsten!)

Jag reagerar snarare på de ämnen som toaborsten och sittring släpper ifrån sig i varm temperatur. Plasten är ju inte gjord för diskmaskin. Kan bara förställa mig vilka skadliga mikorpartiklar som frisläpps där och ligger kvar i diskmaskinen.

• Anonym (Städerska)
    EnAnonumius skrev 2015-12-12 21:00:36 följande:
    Tja...  Med tanke på att du kallar dig för "städerska"  så tycker jag det är bara kontraproduktivt att du sitter och citera mig och svar "med ni".  Vad menar du med "ni" jag pratar inte för andra i denna tråden. Jag pratar inte ens för dem som delar min åsikt.  Med tanke på att du kallar dig för städerska så är det lika illa att du bara ger EN bild. Du om någon borde ju veta att det är det ser olika ut hos olika människor  förteag/etc vad du nu städar någonstans.  Det gör du inte utan du sitter och tar för givet att andra inte kan fatta att det ser olika ut bara för att de ger ett typ av svar till TS, och hennes omogna epitet kring människor som inte följer hennes privata mallar om vad som är "rätt/fel sätt att göra saker på". En diskmaskin blir knappast en "bajsmaskin" bara för att man rengör toaborsten och/eller dassringen i diskmaskinen. Det borde ju TS veta egentligen, då hon hävdar att hon känner till vilka temperaturer en diskmaskin har (se inlägg #29).  Och om TS verkligen begriper hur en diskmaskin funkar så borde ju hon också veta att eventuella "bajsrester" på en toaborste blir upplöst i vattnet och ursköljt till avloppet, om toaborsten diskas i maskin.  Så att hon sitter och hävdar att diskmaskinen blir en bajsmaskin säger mig att hon inte vet ett skit om diskmaskiner egentligen varken som funktion eller temperatur. 

"Ni" är du och den personen du citerade. Ni undrade hur folk använder toaborstar och jag svarade. Diskussionen om hur diskmaskiner fungerar har jag inte lagt mig i hittills (men skulle jag göra det så håller jag med dig :)).
  • Anonym (Pedant)
    EnAnonumius skrev 2015-12-12 18:40:46 följande:

Satt också och undrade detta. Hur fan använder folk sina toaborstar?

Jag har satt som tumregel att är det kladd efter man har bajsat så skall man använda toarengörning. Sedan så rengör man som du beskriver.

Två ggr i veckan (minimum) så rengör ju jag dasset med något taorent också och även sittringen.

Sittringen brukar jag ta med lite klorblandning.

Enligt min åsikt, folk som blir klökmagade och skriker "SKITäckligt" och "jag spyr" etc som har används i tråden, av att det finns folk som rengör sittringen  i en diskmaskin,

dessa gaphalsars toaletter skulle jag inte vilja besöka då dessa toaletter är nog en av de mest skitigaste egentligen. De själva kanske har det så skitigt att deras diskmaskin blir en bajsbomb om de rengör deras sittring i den. 

För har man så skitig sittring så man är rädd för att bakterier, och kallar sedan diskmaskinen för bajsmaskin (eller annat)  så kan man ju undra vilka bakterie och bajssmutsbomber deras dass är egentligen i praktiken, d.v.s dem som sitter och gapar "skitäckligt" och "jag spyr" etc.

De kanske skall se över deras egna smutsiga byk innan de gapar på andra och försöker städa hos andra.

Ähhh NEJ!! Det är bara rent ut sagt SKITäckligt att ha toaborste i diskmaskin. Jag slutar aldrig förvånas av alla.. Fy så äckligt! (OCH jag är pedant!)
  • EnAnonumius
    Anonym (Pedant) skrev 2015-12-12 21:21:58 följande:
    Ähhh NEJ!! Det är bara rent ut sagt SKITäckligt att ha toaborste i diskmaskin. Jag slutar aldrig förvånas av alla.. Fy så äckligt! (OCH jag är pedant!)
    Jaha OCH?

Ytterligare en som skall försöka provocera alternativt vägrar att acceptera att man inte är äcklig bara för att man inte följer DINA privata mallar.

Fast jag tror på en kombination av både provokation och acceptera att man inte är äcklig bara för att man inte följer DINA privata mallar, i ditt fall.

Var det något mer du ville?
  • EnAnonumius
    Anonym (Städerska) skrev 2015-12-12 21:15:40 följande:

"Ni" är du och den personen du citerade. Ni undrade hur folk använder toaborstar och jag svarade. Diskussionen om hur diskmaskiner fungerar har jag inte lagt mig i hittills (men skulle jag göra det så håller jag med dig :)).
    Vilken kass förklaring.. Om du syftade till två personer så kan du citera du citera båda. Det är inte så svårt att citera två inlägg på FL.
    Om du inte orkade att citera två (fler) personer, så kunde du skriva med den andres nick och inläggsnummer med.  Det gjorde du inte heller. Du gjorde det aldrig tydligt att du syftade på två personer. Så och du inte tar med att du syftade på "två" så hur skall man då veta att det är två du syftar på när du citera en, och inte skriver att det även gäller en till, i detta fall Anonym (Förklara)?

Du får ursäkta jag är inte Jean Grey, från X-Men, du vet mutanten som kan läsa andras tankar.

Ja vi satt och "undrade". Men om du valde också att läsa så var det formulerat som retorisk undran (jämför med retorisk fråga) och inte formulerat som en undran i betydelsen av "att man inte vet".

Nej och det påstod jag aldrig heller att du hade lagt dig i heller om detta med diskmaskiner. Jag tog med detta för att understryka det jag svarade på då du gick in och punktmarkerade på det sättet som du gjorde där.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!