• Anonym (Väninnan)

Toaborsten i diskmaskinen!!!

Alltså, det här är så vidrigt att ni kanske inte ens tror mig. Men dessvärre är det sant.

Vi hade tjejkväll, jag och några väninnor. Satt och pratade om ditt och datt och kom in på smart tips för hemmet.
    Då kom en kompis med tipset, istället för att kasta toaborsten och köpa ny så diska den i diskmaskin. Diska också toaringen och sitsen samtidigt.

Fy fan alltså! Även om man inte diskar disk samtidigt är det ju rent ut sagt SKITäckligt!
    Där hade jag suttit och ätit på porslin som diskats i hennes bajsmaskin!

Eller överreagerar jag?
    För et sköljs ju ordentligt efter... men ändå?

• Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!
  • Anonym (Usch.....)
    HenryIronstead skrev 2015-12-13 16:14:13 följande:

Hen kanske har kvar samma tandborste också? Lol

Skulle inte förvåna mig!
  • Anonym (Väninnan)

Nu ska ni få höra. Skrikandes

Väninnan är vansinnig för den här tråden,

Hon är också med här på familjeliv och la ihop två och två,,,, så hon har ringt runt och frågat vem av oss som skrivit. 
    Erkände inte och det kommer ju inte de andra heller att göra då dom är oskyldiga.

Var det så fel att skriva om det, jag har ju inte hängt ut någon?

• Anonym (Skitsparsam)
    Flash Gordon skrev 2015-12-13 13:39:54 följande:
    Koliforma bakterier (bajsbakterier) dör vid 70 grader Celsius och högre.

En diskmaskin, beroende på fabrikat och program, ligger normalt sett på mellan 50-65 grader när den diskar

Att diska toaborsten i diskmaskin är alltså en ren hälsofara.

Av alla dumma idéer ...
    Bra fakta som borde läggas ut i alla "Åh så skönt ANALT är"-trådar!

Det får vara jävligt hett sex för att det inte ska vara apäckligt! Nä, förresten. Inte ens apor knullar varann i röven!

Lite OT. Ursäkta!
  • fkh
    EnAnonumius skrev 2015-12-12 18:17:22 följande:

Okey..  Så bara för att du inte orkar bemöta mig i resten så skall du skylla på att din motpart har "otrevlig ton".  

Är det vanligt att du sitter och direkt hycklar och anser att det skall vara okey för dig att ha en otrevlig ton?

Här är ett tydligt exempel på din otrevliga ton:

"Fy fan alltså! Även om man inte diskar disk samtidigt är det ju rent ut sagt SKITäckligt!

Där hade jag suttit och ätit på porslin som diskats i hennes bajsmaskin!"

Riktig otrevligt skrivet.  Kan du ge en logisk rationell förklaring, varför du anser att det skall vara helt okey för dig att ha en otrevlig ton bara för att du anser något är fel, medan du anser att andra  skall leva efter andra regler och anse att de skall få vara trevliga?

Eller kan du vara kvinna nog för din kjol och erkänna att du sitter och direkt hycklar. För det är faktiskt det du gör när du säger åt mig att jag har en otrevlig ton. 

Det du citerar är inte otrevligt, hen förfärar sig över sin väninna och hur äckligt det är att komma på att man ätit hos någon som diskar toaborsten i diskmaskinen. Du däremot är direkt otrevlig och har taskig attityd mot dem som skriver i tråden. Sen är det verkligen inte normalt att diska toasitsen i diskmaskinen heller.
  • HenryIronstead
    Anonym (Väninnan) skrev 2015-12-13 16:28:28 följande:

Nu ska ni få höra. 

Hon är också med här på familjeliv och la ihop två och två,,,, så hon har ringt runt och frågat vem av oss som skrivit. 

Erkände inte och det kommer ju inte de andra heller att göra då dom är oskyldiga.

Åååååååh ts... du skulle inte ha skrivit det här inlägget. Nu VET hon att det är någon av er.

Du skulle bara ha låtsats som det regnar. Det finns säkert fler i vårt avlånga land som diskar toaborsten... XD

Ps jag diskar diskborsten ibland
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (Skitsparsam)
    Anonym (Usch.....) skrev 2015-12-13 15:47:11 följande:
    Du städar ju uppenbarligen inte toaletten som sig bör. Eller använder du kanske händerna?
    Som sig bör? Ju? Uppenbarligen?
    En arrogant jävel på tråden, så kul!

Jag använder avlagda tandborstar i kröken. Långa handskar på så går det galant! Kröken blir aldrig ren med en grov toaborste, det borde väl en expert som du veta.
  • Anonym (Väninnan)
    HenryIronstead skrev 2015-12-13 16:37:11 följande:
    Åååååååh ts... du skulle inte ha skrivit det här inlägget. Nu VET hon att det är någon av er.

Du skulle bara ha låtsats som det regnar. Det finns säkert fler i vårt avlånga land som diskar toaborsten... XD

Ps jag diskar diskborsten ibland
    Haha, fast det kanske är fler som haft toafest i helgen?
    Jag har ju inte skrivit om jag bor i Umeå, Landskrona, Stockholm eller en lite ort på landsbygden!

Diskar också diskborsten!
  • Anonym (Usch.....)
    Anonym (Skitsparsam) skrev 2015-12-13 16:39:53 följande:

Som sig bör? Ju? Uppenbarligen?

En arrogant jävel på tråden, så kul!

Jag använder avlagda tandborstar i kröken. Långa handskar på så går det galant! Kröken blir aldrig ren med en grov toaborste, det borde väl en expert som du veta.

Ja men då hade jag ju rätt. Antingen så städar du inte toaletten ordentligt eller så använder du händerna.
  • Anonym (Skitsparsam)
    Anonym (Väninnan) skrev 2015-12-13 16:28:28 följande:

Nu ska ni få höra. Skrikandes

Din väninna kanske hellre hade fört diskussionen på ett mer lågmält ställe...
  • Anemone

Vidrigt! Toaborsten har inget i diskmaskinen att göra.

Angående disktrasor. Det finns billiga storpack på rulle på Rusta. De trasorna är tunnare än andra dyrare, men det är bara bra med riktigt tunn trasa - de torkar snabbare och då hinner det inte växa lika mycket bakterier i dem. 

Toaringen går att tvätta och spola av i duschen.

De som absolut vill köra toaborstar och toaringar mm i diskmaskinen kan väl skaffa en separat diskmaskin till badrummet.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen!!!