• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • NoA22

Jag tog ett test till i går kväll och till min stora förvåning så gick det att ana ett svagt svagt streck. Tog nytt test i morse och ett till nu ikväll och det blir inte starkare, skulle nästan säga tvärtom svagare!! :( BIM i morgon och testdag på fredag.. Tror att det kan ha fäst och skäppt igen och därför han hcg värdet få upp något..

Gaaah vad ska man tro!! Hatar att kastas mellan hopp och förtvivlan. Men det är väl story of our lives för tillfället tyvärr :(

Libra77 hur går det för dig? Har du tagit nått mera test? Blir det starkare? Kram

Tedax skrev 2016-05-09 16:43:15 följande:

Nej, så tråkigt! Kram!

Tack! Vi har haft turen att få 6 blastocyster till frysen, så vi hoppas innerligt att någon av dem är ett syskon till sonen.

Ja det hoppas vi verkligen. Skönt att ha så många :) Håller tummarna för dig! Kram
  • Libra77

Så var den här.. Testdagen... Vaknade kissnödig innan klockan 5...Testat med CB varannan dag med positiv utveckling sedan RD8 så anade resultatet..Men visst pirrade det till ändå :) Var mest orolig att veckoindikatorn skulle visa helt fel...Är såååå lycklig.. Samtidigt sååå rädd... Kram :)

• Libra77

Bilden kommer inte med när man skriver via appen tydligen... :( men hur som helst.. Testade positivt med klinikens test och " Gravid 2-3V" med CB digital :) :)

• Tedax
    Libra77 skrev 2016-05-12 05:13:39 följande:

Så var den här.. Testdagen... Vaknade kissnödig innan klockan 5...Testat med CB varannan dag med positiv utveckling sedan RD8 så anade resultatet..Men visst pirrade det till ändå :) Var mest orolig att veckoindikatorn skulle visa helt fel...Är såååå lycklig.. Samtidigt sååå rädd... Kram :)

Stort grattis! Så härligt att du är gravid!
  • Libra77
    Tedax skrev 2016-05-12 08:45:04 följande:
    Stort grattis! Så härligt att du är gravid!
    Stort tack.. :) nyss pratat med kliniken. VUL 1/6.. Spännande och skrämmande...

Dags för er idag??? :) lycka till kram
  • Tedax
    Libra77 skrev 2016-05-12 10:33:12 följande:

Stort tack.. :) nyss pratat med kliniken. VUL 1/6.. Spännande och skrämmande...

Dags för er idag??? :) lycka till kram

Tack! Nu är jag ruvare för första gången, med en blastocyst som var "så fin de kan vara". Den hade precis börjat kläckas.
  • Libra77
    Tedax skrev 2016-05-12 14:59:01 följande:
    Tack! Nu är jag ruvare för första gången, med en blastocyst som var "så fin de kan vara". Den hade precis börjat kläckas.
    Det låter ju jättelovande! Håller alla tummar och tår för er :)
  • NoA22
    Libra77 skrev 2016-05-12 05:13:39 följande:

Stort grattis!! Vad härligt :)
  • NoA22
    Tedax skrev 2016-05-12 14:59:01 följande:

Åh nu håller vi tummarna! Härligt att du äntligen får vara ruvare :) Låter som en stark rackare du fått tillbaka!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016