• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • Libra77
    NoA22 skrev 2016-05-11 21:21:17 följande:

Jag tog ett test till i går kväll och till min stora förvåning så gick det att ana ett svagt svagt streck. Tog nytt test i morse och ett till nu ikväll och det blir inte starkare, skulle nästan säga tvärtom svagare!! :( BIM i morgon och testdag på fredag.. Tror att det kan ha fäst och skäppt igen och därför han hcg värdet få upp något..

Gaaah vad ska man tro!! Hatar att kastas mellan hopp och förtvivlan. Men det är väl story of our lives för tillfället tyvärr :(

Libra77 hur går det för dig? Har du tagit nått mera test? Blir det starkare? Kram

Ja det hoppas vi verkligen. Skönt att ha så många :) Håller tummarna för dig! Kram
    Hur har det gått för dig? Kram
  • Tedax
    NoA22 skrev 2016-05-12 19:37:59 följande:

Åh nu håller vi tummarna! Härligt att du äntligen får vara ruvare :) Låter som en stark rackare du fått tillbaka!

Tack!

Hoppas du fått ett fint testresultat nu på morgonen.
  • NoA22
    Libra77 skrev 2016-05-12 20:41:52 följande:

Hur har det gått för dig? Kram

Tedax skrev 2016-05-13 07:39:36 följande:

Tack!

Hej tjejer. Det gick åt skogen här igen... Tog klinikens test idag och visst man ser fortfarande ett svagt svagt streck. Tog dock även ett CB digitaltest som sa gravid 1-2 veckor. Vilket ju inte stämmer, borde ju stått 2-3 veckor eftersom det är närmare 3 veckor sedan ägget befruktades!! Fan fan fan orkar inte mer........!!!!

Pratade med kliniken och de trodde på ett tidigt missfall och sa att jag med största sannolikhet får blödning snart och att ägget måste fäst med släppt typ direkt... eftersom det är så svagt streck!! Så irriterande bättre att det inte fäste alls då och gett ett stort fett minus :(

Är bara så ledsen, besviken och deprimerad nu
  • Libra77
    NoA22 skrev 2016-05-13 11:07:16 följande:
    Tedax skrev 2016-05-13 07:39:36 följande:

Tack!

Hej tjejer. Det gick åt skogen här igen... Tog klinikens test idag och visst man ser fortfarande ett svagt svagt streck. Tog dock även ett CB digitaltest som sa gravid 1-2 veckor. Vilket ju inte stämmer, borde ju stått 2-3 veckor eftersom det är närmare 3 veckor sedan ägget befruktades!! Fan fan fan orkar inte mer........!!!!

Pratade med kliniken och de trodde på ett tidigt missfall och sa att jag med största sannolikhet får blödning snart och att ägget måste fäst med släppt typ direkt... eftersom det är så svagt streck!! Så irriterande bättre att det inte fäste alls då och gett ett stort fett minus :(

Är bara så ledsen, besviken och deprimerad nu
    Usch vad tråkigt att höra :( Fy :( låter precis som vårt första FET.. Och håller med dig.. Ett svagt streck som försvinner känns nästan värre än inget streck alls.. Usch fy... Har ni redan bestämt hur ni ska gå vidare....?Styrkekramar!

Såå orolig här.. Känner symtom hela tiden .. Hugger och sticker i magen. Illamående.. Känns nästan lite för mycket.. Orolig att det ska vara utomkveds eller något annat knas... Usch denna IVF circus.. Man blir ju helt förtvivlad:(
  • Tedax

NoA22: Tänker på dig och undrar hur det går för dig? Kram!

Själv är jag på RD 5 och förutom ett väldigt känsligt humör, som lika gärna kan vara nervositet, så har jag inga som helst symptom. Kommer nog ta ett test runt BIM, ca torsdag...

• Libra77

Tedax: RD5 nu.. Spännande att tjuvtesta snart förstår jag :) Mitt humör har varit svajigt ända sedan RD2 typ... Ingen stubin alls typ...:)
    Här borde jag nu vara gravid V5+2 om jag räknar från sista mensens första dag. Kunde inte låta bli att ta ett CB digital i morse.. Med hopp om "gravid +3" men det skulle jag inte ha gjort... Visar fortfarande "gravid 2-3" som på TD för 5 dagar sedan :( :( :( :( Hoppas innerligt att jag är på gränsen och att det slår om inom några dagar.. Tycker i alla fall att symtomen är kvar... Men usch vad orolig jag är nu! Och 2V till VUL :( Funderar på att kanske köpa ett vanligt test och se om det blivit starkare än förra veckan...

• Cornelia

iiih. I måndags plockade det ut 6 st ägg på mig. Vilket är bättre än förr. Min vänstra äggstock ger inga ägg så det är bra med tanke på vad jag har för förutsättningar. Alla 6 blev befruktade vilket aldrig heller hänt förr. Haft ett ägg som överlevt vid två tillfällen varav ett är vår son. 

På lördag är det tänkt att jag ska få tillbaka en blastis. Men märkligt varför jag inte fått ta ett långt protokoll innan då detta gett bäst resultat överlag. 

Men oavsett hur denna gång går så slipper jag förhoppningsvis gå igenom hela processen än en gång... :)  

• Libra77
    Cornelia skrev 2016-05-18 21:31:59 följande:

iiih. I måndags plockade det ut 6 st ägg på mig. Vilket är bättre än förr. Min vänstra äggstock ger inga ägg så det är bra med tanke på vad jag har för förutsättningar. Alla 6 blev befruktade vilket aldrig heller hänt förr. Haft ett ägg som överlevt vid två tillfällen varav ett är vår son. 

På lördag är det tänkt att jag ska få tillbaka en blastis. Men märkligt varför jag inte fått ta ett långt protokoll innan då detta gett bäst resultat överlag. 

Men oavsett hur denna gång går så slipper jag förhoppningsvis gå igenom hela processen än en gång... :)  

Det låter ju toppen, lycka til????
  • Tedax

Väldigt svagt positivt test i dag på BIM/RD 7, det känns som det borde vara starkare...

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016