• Mika86

BF Augusti 2016

Skattenmust. Ja visst är det underbart, så himla roligt att boa på i slutet, man behöver nåt att göra med. Vagnen gör vi nog inte om förrän vi är hemma då tösen ha den som sittvagn nu.

Nmg vad jobbigt med uvi, hoppas den försvinner helt nu, har aldrig haft det sen jag va tonåring. Har oxå rul på påsklovet, nedräkning men lång tid till

• Mika86

Skattenmust, förstår dig, jag hade nog med väntat med att handla i din dits, inte riktigt vågat.

Vi har allt sparat sen syskonen så bara att plocka fram, eller ja spjälsängen används nu så bli bara byte sen till sommaren för tösen.

Har ni inte allt för långt till Ullared så få du åka dit o shoppa rejält

Vill man va fin få man lida pin, få tänka så ang de äckligakatrinplommoben, de gör ju nytta iaf

• Mika86

Nmg farligt att läsa överallt man bli ju smått knäpp. Tror det löser sig bra med både bebis o uvi.

Kul med listan så fyller på.

Mika86, bf 11/8 (fram till rul) sjätte barnet, kön okänt än

• Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 19:36:08 följande:

Har ni funderat på vagn? Eller väntar ni med det till efter rul?

Är typ vagnoman har en duovagn vi köpte när jag väntade förra barnet som vi kör vidare på letar dock ny syskonvagn igen

Vill gärna ha neutral vagn o bilstolar/babyskydd o hellre "inreda" i rätt färg
  • Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 20:12:24 följande:

Får man fråga vilka duovagnar du testat? Är inne på att skaffa duovagn men har ingen bestämt vilken

Gammal brio o äldre emmaljunga, ssen nyare carena nu en urban djungel .

Sen haft ett par andra sittvagnar o sulky.

Tycker det är smidigt med duon just bara för att de ta mindre plats än som vi hade innan olika o kombivagn är så svårbäddat för liten bebis, känns mjukt o säckigt typ.

Totalt har vi nog haft 12-15 vagnar på 9 år
  • Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 20:42:14 följande:

Oj! Det var en hel del vagnar men kul att kunna byta så ofta! :)

Jag kom på att det är en syskonvagn vi letar efter. Inte duo, haha. Är inte så insatt i denna vagndjungel :)

Hade en begagnat brio till äldsta, Emmaljunga cerox till mellersta och nu en annan beg brio. Cerox var favoriten just att den kunde byta riktning på vagnen.

Men nu är det som sagt en syskonvagn vi behöver. Men vilken sort? På bredden eller på längden? Jag vill ha en på bredden så syskonen kan sitta och prata med varandra på lättare sätt. Men maken tycker längden är smartare... Jag vill även att man ska kunna ta bort en del för att tex göra det till singelvagn, och då finns det inte så många val... Men gaah..!! Då står det mellan en på bredden eller de som är på längden... Vad jag hittat iaf.

Jag har fallit för bugabo donkey duo men den är dyr! Maken är mer inne på bj city select, och den är på längden... Plus att jag inte vill att barnen ska ha möjlighet att sparka på varandra när de sitter mittemot varandra :p men de argumenten är inte tillräckliga för min make *suck*

Haha ja det är verkligen en riktigt djungel, både det o bilstolar tycker jag.

Mycket beror ju på hur man ska använda vagnen med, skog, grus eller stad. Jag är ju för vagnar med svängvara framhjul iaf men svårt att hitta nåt vettigt, donkeyn är ju jätte dyr o inte många begagnade som finns annars är det nog en kanonvagn.

Jag är jätte nöjd med vår urban djungel men så synd att den inte gå vända sittdelen på.

Vi gå mycket grusväg o skog/stigar så ha gärna men vagn som är på bredden. Phil & Ted ser lite märkliga ut med tanke på att minstingen typ få ligga under tycker jag
  • Mika86
    Serah skrev 2016-03-10 22:33:21 följande:

Jo precis. Vi rör oss inte så mycket i skog, men grus och stan iaf. Plus att jag vill kunna åka buss lätt (men det kanske är en omöjlighet vilken syskonvagn man än väljer). Men att lätt packa in vagnen i bilen vore ändå ett plus då mina släktingar bor en bit bort och lättast att ta sig dit är bil. Det är väl mina krav. Plus att de ska kunna sitta bredvid varandra och helst kunna vända fram eller bak, och smidigast vore det väl att kunna göra vagnen till singelvagn. Men det är kanske nåt jag måste frångå.

P&t vill jag inte ha, just för det du skriver. Känns som om man nästan kommer sparka den längst ner i baken :p just såna vagnar är jag inte så förtjust i. Vill ju inte att barnen ska bråka om vem som sitter högst upp :/

Ja du svårt, åka buss borde va lättare med en på längden eller en smal bred.

Du få göra som vi gjorde, hade en bil med minibagage så fick välja vagn efter bilens mått, gick jätte lätt att googla fram det.

Haha precis så jag med känner, stackars liten, vet hur man sparkat på ståbrädan med
  • Mika86

Många inlägg sen sist jag kollade. Igen

Lite tryck ner ha jag känt nån gång så men vara varat i några sekunder typ, hade dock mycket dånt med tredje barnet, men hade även väldig foglossning då o skit ont i ffogen fram, kanske hörde ihop med på nåt vis.

Fyra av våra barn va faktiskt legat med ryggen ut mot magen vid rul alltid fått göra minst två rul förutom med första barnet.

• Mika86

Skattenmust foglossning kan ju va olika från olika gång o person med så mycket möjligt att det är så du känner av den.

Halka till o sära på benen är ju inget optimalt för fogarna, ta det lugnt i ett par dagar o se om det bli bättre, få låta bli att sära på benen

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-12 21:34:31 följande:

HAHAHAHAHAHA Tack för ett gott skratt, det behövde jag ;) ja kanske är så, bara att avvakta och se, jag tycker det känns i ryggen med, långt ner typ ovanför rumpan, och här ska inte säras något på månader, hahahahaha

Kul o kunna glädja just dig av alla här

Jag har märkr vid de andra graviditeterna att ju lugnare jag tar det ju mindre ont o obehag känner jag.

Efter ett sånt gymnastik trick så tar det ju litr extra tid för det att bli bättre med.

Hoppas verkligen det lugna ner sig, inte kul att få foglossning redan
Svar på tråden BF Augusti 2016