BF Augusti 2016
Va barakub som bokades då o nya tiden till BM, tiden gör rul skulle de skicka hem.
Jo få allt göra det, känns som nåt blivit fel
Va barakub som bokades då o nya tiden till BM, tiden gör rul skulle de skicka hem.
Jo få allt göra det, känns som nåt blivit fel
Då låter det som en miss eller så kommer kallelsen nu i veckan. Enligt min bm så får man senare rul när man gjort kub. Om det stämmer i din kommun vet jag inte.
Jag kommer vara i v 19 vid rul.
Hoppas du får komma på rul snart iaf :)
Oj jisses cad många inlägg, va ett par dagar sen jag va inne.
Skattenmust ja det hade jag vågat, än iaf, värre när man har foglossning
Ang handling så har jag inga problem med att bära de, men visst bär de inte så många meter, försöker pscka så de inte blir så tunga heller, hellre fler påsar då.
Kanske varit nojjigare om det va första barnet men nu är man nog van vid att bära o lyfta barn så gå kanske av bara farten med, ungefär som att ta det lugnt, haha det kan jag inte riktigt
Skattenmust, just det ja det är du o den historiken, svårt att komma ihåg namn o historik ibland.
Hade jag haft din historik så klart som fan man varit nojjig, extra försiktigt o jävligt orolig, du ska ju få ha din oro o ventilera o alla har eller bör ha förstående för det ju, din stackare. Ventilera på
Emmasofiabe, usch vad jobbigt men skönt att det avtagit, ha ingen erfarenheterfarenhet av sånt med smärta, förhoppningsvis kommer det inte ttillbaka, va kanske bebis som tryckte dumt på nån nerv eller extrem växtvärk
Känner mig jättekänslig just nu, så lätt till tårar...Tack så mycket, det betyder en hel del för mig ,med lite förståelse
När min lilla flicka dog så letade man hela tiden efter anledningar, var det för att jag gjorde si eller så, åt jag något konstigt, bar jag för tungt, att aldrig få en riktig förklaring gör det än mer svårt att förstå och bearbeta. Det enda läkarna kunde komma fram till det var att hon förmodligen fått en knut på navelsträngen, men det var inte helt säkert...Nu i denna graviditet så kommer mycket av dom känslorna tillbaka, och jag är jätterädd, men samtidigt så vågar jag först ny känna lycka , Kram
Ja det var såpass sent att vi visste att det var en tös och kände puffar, sedan en dag så bara slutade allt upp, som genom ett trollslag så upphörde allt och jag kände det i hela kroppen, kände mig tom. Inga puffar, det ömma i brösten släppte, illamåendet bara genom en sekund...åkte in akut på ul, bm började gråta och sa- jag beklagar sorgen men hon lever inte längre, jag bara skrek- hon sover, hon bara sover..putta på henne, tårar sprutade, men inget hjärta slog längre...bm puttade på henne och en liten fot gled ner längs livmoderväggen å ena armen föll ner...
jag fick ett sammanbrott och bm med tror jag..
Jag vill ju hoppas och tro att allt gått bra denna gången, men det känns bra även om den där hemska oron infinner sig emellanåt, eller ganska så ofta.
För en vecka sedan så försvann ju alla symtom och jag var säker på att nu hände det igen, men inte och det tackar jag gud för.
Hon är stark denna lille, trots min sjukdom där jag nästan strök med i julas, så är hon kvar :)
Och läkare sa att det inte är så vanligt det som hände mig sist, och nu har jag fått remiss till special mvc och det känns bra.
Jag börjar nu tillåta mig själv att känna lycka och glädje, när jag såg min lilla på ul så brast allting, och när jag känner henne puffa så kommer glädjetårar.
Nu kommer det nog att gå bra
Ja det var fruktansvärt och är ...Hon fick namnet Novaliee, jag gjorde en speciell tatuering för henne med en mamma som vyssar sin bebis i sin famn just för henne.
Ja sjukdomen är jobbig men det går åt rätt håll, mina blodprover visar att levern är på god väg att återhämta sig, ändå är det något jag kan leva med, bara lillan klarar sig, men jag börjar våga hoppas det nu och tro på det.
Jag har redan fått många ul och kommer nog få en del till, och ja puffarna är det bästa som finns, det är lixom, hallåååå mamma jag är här, oroa dig inte , hehe
som jag älskar henne redan :)
Jag njuter allt mycket av denna graviditet, men så vissa dagar så är man orolig men jag gör så gott jag kan :)
I vilken vecka är du? vet du kön? och har ni några namn klara? hehe
hehe tack så mkt, den är jättefin
Ahh vecka 18, du är lite längre gången än mig, så underbart med varje vecka som tickar på, känns ju som varje dag är värdefull. Har du fortfarande molvärk, växtvärk emellanåt? jag läste om en mamma på nätet som skrev att molvärken var hennes bästa vän, och på ett sätt så kan jag förstå henne, det växer ju. haft molvärk idag, men varje gång jag har det så ökar *äckelvarning* flytningarna, medans den tid jag inte har molvärk nästan inget. Men jag tror att i dom veckorna som vi är nu så växer det med raketfart och det borde ju märkas på ngt sätt :)
Ahh rul är verkligen något alldeles speciellt, nästan så man vill ha en sådan där apparat hemma så man kan kika in emellanåt, hahaha
ja vår lille sessa ska heta Soroya :)
Jag tycker att det blir en annan känsla av att veta könet, varför vet jag inte.
Vi ska kolla igen
Även att vi visste sen rul att det va en flicka så när hon föddes 15 veckor senare så jag ändå han/honom flera gånger
va kanske för att hon ha fyra äldre bröder
haha jisses, vilken flytt 2 veckor!! jag har blivit flyttad fram och tillbax i 4 dagar typ, men sista ul,en så har det stannat vid samma datum, får se på rul sedan om det ändras igen, hahaha som ett lotteri , Bingo!! haha
ahh, jag har haft molvärk till och från hela tiden men nu är det lugnare ikväll, kom just hem efter att ha deltagit på ett event som berörde mig väldigt mycket.
haha jag hade gärna åxå lyssnat men helst titta på henne..
Tack så mycket ang namnet, jag älskar det. Tog det från en film, som fick mig att gråta som ett barn, men berörde mig in i själen, så jag sa til min man, hon ska heta Soroya, han frågade mig varför...så jag satte på filmen och han grät han med, sedan var vi helt eniga :)
Min man är inte svensk så vi ville ha ett namn som funkar här men ändå har inslag från hans land, hon kommer ha mitt efternamn som är helsvenskt.
jax tycker jag var riktigt coolt :)Hmm, då har jag nog sluppit foglossning tack och lov, hoppas det håller i sig att jag slipper och att du snart mår bättre.Ja för mig är det också ett sätt att få en idenditet på bebisen när jag vet vad det blir, man kan vänja sig lite, förbereda mer praktiskt osv, mina barn kan vänja sig vid känslan av att få en lilllasyster :)