• Mika86

BF Augusti 2016

Finns det folk på instagramnstagram? Hade varit kul att följas där med jag heter lilla.stora.familjen

• Mika86
    Nmg skrev 2016-02-18 11:24:55 följande:

Haha visst är det galet vad man blir sugen på. Själv jag är sugen på ostmackor med en paprika ring på.haha kommer se ut som en fralla snart. Mjuk o fluffig. Hjälp...

Haha men det är ju riktigt gott.

Illa om bebisen kommer ut gul som ost
  • Mika86
    Anonym (Malin) skrev 2016-02-23 14:43:47 följande:

Har aldrig känt nån konstigt efter sex men har däremot en annan fundering, det har till och från knakat rätt rejält i mina höfter när jag reser mig och liksom ilar till i blygdbenet, rätt obehagligt men inget jag lagt nån större energi på men idag efter jag åkt längdskidor (bara 5km) så kan jag knapp resa mig, det ilar och gör ont i hela "höftpartiet" eller vad man ska säga... Snälla säg att detta är övergående, är ju bara i v15, vill inte känna mig som en pensionär redan!

Låter verkligen som förlossning

Med tredje barnet hade jag det så illa, ständig värk "på" musen, kunde inte ena kliva upp normalt ur badkaret, att gå till grannen (500m) va lixom inte ens att tänka på för då låg jag sen o hade skitont, lösningen ca att helt sluta äta vitaminer konstigt nog, blev inte bra men bättre.

Införskaffa ettfoglossningsbälte o kanske få akupunktur, vattengympa kan med underlätta men väldigt viktigt, tänk på din "stil" ta inte stora stag, sitt inte skräddare osv
  • Mika86

Jag har med ett rejäl kula, syns även när man ligger ner, livmoder kanten känner jag tydligt i navelhöjd, hade första min första SD inatt, varit på toa o sen gick o la mig igen o en stund senare kände jag av det inte alls kul då det troligtvis va de som gjorde att föra kom 5 veckor för tidigt, inte lätt att ta det jätte lugnt heller alltid

• Mika86

Är i v 15+5 idag, kanske växer fortare för att man har ett antal graviditeter avklarade

Enligt appen gravid & baby så ska livmodern va mellan blygdbenet o naveln i v 17

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-02-26 19:33:41 följande:

Lovar att svara lite senare när barnen sover :)

Sedan en fråga till er ALLA gravida, Hur är ni med tyngre lyft, typ vid mathandling? Mindre barn, osv?

Jag tror min nojja går lite överstyr...

Här ha det blivit mycket inlägg

Ang lyft så är jag lite försiktig, haft MF så man tänker väl mer nu.

Jag kan lyfta tösen på typ 11-12 kg men få inte bra in pelletsen för gubben (16 kg) o äldsta sonen hjälpte till när vi hämtade soffa då jag inte fick lyfta det heller

Matkassar bär jag in o kan även lyfta in 3-åringen i bilen när han lånar syrrans stol (den är mer lättåtkomlig än hans)
  • Mika86

Åh vad kul att tråden är så välanvänd

Usch din stackare skatten must, du o tösen är verkligen riktiga lämpar, fy vilken tuff tid för er båda, krya på dig.

Ang sexlust så jo den har ökat, fast hade jag förväntat mig då det varit likadant de andra graviditeterna.

Ang vikten som nån frågade om, tror jag gått ner 4-5 kg o sen upp 1-2

• Mika86
    Serah skrev 2016-03-01 19:04:55 följande:

Har inte heller direkt nån lust till sex. Känner mig alldeles för trött på kvällarna.

Tror jag börjar få foglossning nu också :/ hade ganska ont i ryggslutet efter att jag gått och hämtat de äldre barnen på skolan >.<

Kommer det vli bättre om man försöker röra sig och gå mer?

Usch vad jobbigt att redan ha det.

Prata med din BM, finns ju hjälp, fogbälte, akupunktur, sjukgymnast, vattengympa.

Du ska undvika det som gör att du får ont kort o gott, gå med mindre steg kan oxå hjälpa
  • Mika86
    Anonym (Alex) skrev 2016-03-01 22:11:10 följande:

Jag har bf 10 augusti. Finns det någon chans att jag ska ha blivit gravid med en kille jag hade samlag med i September? Eller måste det varit ett samlag i i november som resulterade i graviditet?? Blev ni alla gravida vid ett samlag i november? Varför jag frågar är för att jag inte han få tillbaka min mens efter jag slutade med p-pillrena så kan inte räkna utifrån sista mensen (har endast gått efter ultraljud)

Jag ha bf 11/8 o hade mens den 6/11 så blev gravid runt den 20.

Mina ul ha alltid felet ca 10-14 dagar de gånger jag haft koll på äl, tror mitt bf denna gången blir runt den 20/11, ul kan ju va +-2 veckor men du blev inte gravid i september
  • Mika86

Har alla varit på rul eller fått tid iaf?

Jag gick in i v 18 idag o fortfarande inte fått nån kallelse, stå i läppen att det görs mellan v 18-20 här, men borde väl få kallelsen nån vecka innan väl?

Svar på tråden BF Augusti 2016