• Mika86

BF Augusti 2016

Mulan91 skrev 2016-01-14 17:06:26 följande:

Åh haha hade aldrig vågat föda hemma! Fat du har ju lite mer erfarenhet ;) haha. (Mika86)

Jag började få cravings redan för flera dagar sen, har säkert järnbrist för jag vill bara äta grillat kött hela tiden haha..

Grattis och välkomna till er nya tråden!

Håller med om det där med jobb, Gud vad jobbigt det är när man är trött och mår illa! Folk måste bli trötta på o se hur sliten o seg jag e på jobbet varje dag haha... Kampen e tuff! Längtar tills man blir lite piggare!

Haha man har ju det, få se vart det blir ju, fjärde är född i bilen o femte missade gubben åga att jag åkte ambulans själv o va på förlossningen i 4 minuter

Åh vad gott med grillat kött, sugen man blev
  • Mika86

Mulan91 första tog 5 timmar, igångsatt med tvåan som tog 1,5 timme de andra ha legat där mellan, de två sista under 2 timmar.

Haha ja precis så va det, i en liten Ford fiesta o -12 grader, tog 20 minuter innan ambulansen kom men ändå den häftigaste förlossningen.

VsVa dock jävligt otäckt att behöva hoppa ur bilen upp på båren fortfarande ihopsatta

• Mika86
    Anonym (Nr4) skrev 2016-01-18 11:27:09 följande:

Fick en tid till UL nästa ons, känns så skönt efter MF 23/11 och stt jag inte vet hundra vilken vecka jag är i. Blödde i morse också som nu slutat så känns skönt att få kolla att allt är ok! De sa inte om det är vanligt ul eller vul, vad tror ni? Är i vecka 8 troligtvis.

Beklagar ditt MF o hoppas allt är bra denna gången trots blödningen igår.

Tror det bli vul då det är så tidigt.
    sophier skrev 2016-01-18 13:31:55 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här, bf 30/8 och v.7+5 idag :)

Dock osäker på det här med bf, alla appar säger olika. Jag körde Natural Cycles när vi försökte (mäter temp för att hålla koll på när man är fertil) och den borde ju ha mest koll eftersom den vet exakt när ägglossningen var, men den säger att bf är v.40+1, alltså 1/9.. Andra appar säger antingen 30e eller 31a augusti (dvs vissa räknar med 39+6 och vissa 40+0).

Hur räknar ni ert bf?

Grattis

Räknar bf v39+6, har en app som heter gravid o baby o tror den räkna som BM gör.

Mycket nytt o spännande framför dig nu
  • Mika86

Grattis till er nytillkommna, kul med fler ju.

Jag brukar sova med yngsta,som bli 1 imorgon, två gånger varje dag, bli typ 1-1,5 timme båda gångerna o ändå somna jag vid åtta-nio på kvällen, är ändå trött när klockan ringer vid sex.

Ha högt tsh värde så lite trötthet kanske kommer därifrån.

Med andra barnet kände jag faktiskt rörelser i v 12 så visst län det va rörelser du känt anlili

• Mika86
    Myran76 skrev 2016-01-26 02:08:32 följande:

Jag har också lite högt TSH. 2,9 tror jag. Inte speciellt allvarlig siffra men valde att börja ta en låg dos medicin i alla fall, just för att det kanske skulle göra mig mindre trött. Men tror inte att jag har känt någon skillnad. Det står för Thyroid Stimulating Hormone och är alltså ett hormon som stimulerar sköldkörteln. Tydligen ska den sparka igång lite extra under graviditeten, men min har varit lite seg. De kollar ofta TSH när de tar första blodprovet så om något är fel får man veta det tidigt. 

Oj visste inte att det va högt även om det va så låga siffror, vart går gränsen för högt?

Jag ligger på 15 o fått remiss till vc för att lämna blodprov nästa vecka för o kontrollera nivån nu efter påbörjad medicinering.

Vet du om det kan göra så bebisen kommer för tidigt?

Åh vad skönt att nipt va negativt

Grattis till ett steg närmare förlossning

Jag gå in i v 13 på fredag
  • Mika86
    Myran76 skrev 2016-01-27 03:29:18 följande:

I första trimestern vill de att det ska ligga under 2,5. I andra trimestern får det ligga högre. Och är man inte gravid är det normalt upp till 5 tror jag. Så det varierar alltså. Men ja, 2,9 är verkligen inget att bekymra sig över. Hoppas dina siffror har gått ner nu! 

Jag vet inte riktigt vad riskerna är med högt TSH. Läste på om det vid förra graviditeten, men minns inte nu. Tror att det var mest som påverkades under första trimestern, men jag kan inte svära på att det inte kan öka risken för annat senare i graviditeten. 

Men huvudsaken är ju att du får medicin nu så att de får ordning på dina nivåer.

Skönt i alla fall att du gått in i vecka 12 nu. Det är en stor milstolpe!

Tyckte det va svårt att hitta nåt vettigt läsbart om det, va mest att man lätt få MF o svårt att bli gravid :-/

Jo det är jätte skönt, gå man o räkna ner till nästa onsdag o kub
  • Mika86
    Anonym (Nr4) skrev 2016-01-28 10:38:07 följande:

Gjorde mitt tidiga UL igår.... Såg inte mycket men ett tickande hjärta iaf :) men fick inte veta hur långt gången jag är så hur ska man kunna göra kub/nipt om man inte vet längd? Måste vänta till v.18 vilket blir i mitt uträknande v.22 innan jag får veta hur långt gången jag är... Hur/vad skulle ni göra? För mig är hur långt gången man är viktigt!

Skönt att du fick se nåt iaf

Kan du inte ringa o prata med din BM o se om hon kan hjälpa dig att få till ett nytt ul för att säkerställa?

Få ni kub gratis genom landstinget eller få ni göra det privat?
  • Mika86
    Anonym (Nr4) skrev 2016-01-28 10:53:19 följande:

Jag tror inte de gör kub här i stan tyvärr. Hon sa att för att se bättre behövde hon göra ett vul men stt det var något hon inte kunde göra, av vilken anledning sa hon inte.

Märkligt.

Men har du varit på inskrivningo "fått" din BM?

Kontakta henne igen isf o se om hon kan göra nåt.

Jag hade tyckt det varit jätte jobbigt att inte veta, o vänta så länge med att få veta.
  • Mika86
    Anonym (Nr4) skrev 2016-01-28 11:47:22 följande:

Ska på inskrivning nästa vecka. Men det var hon som sa att jag får vänta till v.18, hennes v.18 och det ligger 4 veckor efter min uträkning. Nipt gör man i v.10 så enligt min är det på måndag och hennes 4 veckor senare och då är det ju lite sent :/

Oj fy fasen så jobbigt, kanske läge att byta BM?

Vill ju gärna ha nån som är trevligtrevlig, förstående o tillmötesgående
  • Mika86
    Anonym (Nr4) skrev 2016-01-28 13:02:46 följande:

Ja verkligen! Hon på ul var lite hafsig och inte så noga utan mer stt jaha vi ser inte så bra, var du här pga blödning, kan inte göra vul....

Riktigt illa bemötande.

Tycker verkligen att du ska kräva ett nytt ul eller vul, din BM verka va jätte konstig så byt BM om hon nu inte kan fixa så du få veta hur långt gången du är
Svar på tråden BF Augusti 2016