• Mika86

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-04-04 21:59:29 följande:

Nej allt gick bra sist

Skönt det, då ha du nog inte mycket att oroa dig över, bruka ju va första som är värst på alla vis, ha för mig att många säger att smärtan är högre första än andra gången o ja längden med.

Sen kommer den luriga trean för er som vänta barn nr 3
  • Mika86
    Curlingmorsan skrev 2016-04-04 22:30:00 följande:
    Luriga trean??? Skräm mig inte mer nu!! ;)
    Usch låter verkligen inte som några positiva upplevelser  
    Du bör ju få "extra" hjälp i form av samtal o igångsättning tycker man, va tydlig både med din BM o i förlossningsbrevet om du skriver sånt.
    Än är det ju inte semester så du bör ju inte ha några problem att få komma dit.
    Luriga trean säger många o jag håller med, här trodde vi att vattnet gick en månad innan bf men va "bara" slemproppen i väldigt flytande form o sen förvärkar i 1,5 dygn.
    Är just så den luriga trean bruna va, man tror att det är på gång men man bli lurad
  • Mika86

Här skrivs för fullt ja under vår underbara promenad

Skattenmust haha nä fy inte jag heller, gör det hellre själv då men vi gå turen att barnvakten kommer hit då vi inte hinner köra iväg de o sen hem igen.
    Fy vilken otäck dröm o just om samma flicka med, usch.

Hallonpajen, hoppas denna gåbmycket bättre o snabbare, det folk säger om trean är att den är lurug i starten bara, min tredje fl tog nästlängdt tid av alla men inte jobbigaste.
    Ang epidural kan jag tyvärr inte uttala mig då jag haft lustgas bara eller ja de gånger jag haft smärtlindring

• Mika86

Snuttispluttis vad härligt att allt såg bra ut o att bli flyttad på det hållet
    Jobbigt att va rädd för att inte hinna in men vill lugna dig lite, det gå bra ändå är du rädd för just själva grejen att föda på "fel" ställe eller att det händer nåt med barnet?

Hallonpajen, förstår att du gärna få en snabb förlossning, hoppas verkligen den bli bra.
    Namn ha barnen bestämt här redan, bli en Robin, kul med syskon som är äldre som kan va med o bestämma

• Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-05 21:16:14 följande:

Tackar för alla grattis!!

Hallonpaj, fy vad utmattande det låter! Även en kort förlossning tar ju på krafterna och sen att inte få sova på så lång tid innan :/ Och sen med äldre barn så kan man ju inte bara följa bebisens dygnsrytm heller. Låg och gottade mig på BB flera dagar med dottern, men det blir det ju inget med denna gången :P

Och du får spara allt rosa/flickigt till nästa gång ;)

Men lider med dig när det gäller namn! Vi är riktigt lättade att det blir en flicka för pojknamn är så svårt!! :P

Vi har några namn som vi gillar, men sen får vi se vad hon ser ut att heta när vi träffar henne innan vi bestämmer.

Mika86, jag är såpass säker på att ta mig till full öppning på egen hand (meditation) så är nog mest bebisens hälsa som jag tänker på. OM allt går bra så skulle jag nog kunna föds själv, men tänk om det drar ut på det eller om nåt går fel.. Sen vill jag verkligen inte se nåt av allt som kommer ut där nere så har gärna nån med erfarenhet som står där och torkar bort ;)

Har du råkat ut för att inte hinna in?

Och jag har ingen försäkring. Kanske borde se på det.. Tror att jag hade nån med dottern, men minnet alltså.

a.

Snabba förlossningar bruka va de som gå bäst faktiskt.

Vår fjärde är född på väg in till fl, typ 20 minuter från sjukhuset, va av BM som hämtade oss jag fick veta det om snabba förlossningar.

Vi va nervösa över att se bilen sen men det va faktiskt knappt synligt alls o va ändå ljusgrå tygklädsel.

Femte skulle blivit igångsättning men vattnet gick hemma så fick åka ambulans in enligt bms direktiv, hann va på fl i 4 minuter o då höll jag igen krystvärkarna, gubben missade det med 9 minuter
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-06 10:41:56 följande:

Oj, var det inte nervöst när ni förstod att bebisen skulle komma?

Känns skönt att föda på sommaren iaf så vi slipper oroa oss för halka, snöstorm och sånt. Tar nog med lite extra handdukar i bilen för säkerhets skull, haha.

Jag va väl trög o fattade inte att det va krystvärkarna utan ignorerade de tills det verkligen tryckte på där nere, sen tog det väl typ 1 minut tills han va ute.

Det är faktiskt den bästa förlossningen av alla o än idag tycker jag syns om poliserna som stannade o undrade varför vi stod där på parkeringen med varningsblinkers mitt i natten aldrig sett en polis så chockad.

Jo det är mycket bättre väder nu än vi hade -12 grader då.

Ha ni med långt till fl?

Vi ha 5 mil så ta typ 45 minuter

Gör det o ett stort badlakan överst i väskan, vår son fick mina byxor över sig
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-06 13:06:43 följande:

Födde du sittandes i framsätet eller?

Häftigt att ha en sån födsel i bagaget ändå :P

Oj, haha ja stackars polisen!

Japp, 5 mil vi också. Fast ser ut som att vi ska bo hos min mamma vid födseln så då blir det bara 2 mil. Hade känts tryggare :)

Det ska jag, tack för tipset! Har läst att det är viktigt att värma bebisen.

Hur blev det med moderkakan för dig förresten? Lät ni bara allt va tills ambulans kom?

Japp i en pyttebil med Ford fiesta .

Ja o de trodde inte på oss men sen kollade de in i bilen o "ehh öhhh behöver ni eller ja ska vi köra med er till sjukhuset?" så komiskt men ändå så synd att chocka de så.

Jo det är väldigt viktigt ambulansen hade med sig varma handdukar o mössa till honom, de hann ta med en BM oxå, annars va det bara att hålla honom varm o bilen igång med full värme o fläkt.

Iom kylsnno ställningen så blev moderkakan uttagen på fl sen men den hade nog släppt redan i bilen eller ambulansen.

Skönt om ni kan bo närmare, ha man snabba förlossningar så vill man ju helst bo så nära som möjligt, fast det bli inte alltid som planerat ha jjag märkt

Jobbigt för er som känner så inför jobbet men förstår er med
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-06 15:04:37 följande:

Oj, jösses! Hur reagerade din man då?

Haha, nä det är nog sällan som folk faktiskt föder i bilen så förstår om de inte trodde på er :P

Hopps att det blir en varm sommar så det bara är att stänga av ACn :P

Verkligen! Min man skulle bli mycket lugnare då iaf :) Jag kör lite Hakuna matata-tänket :P

Nä, eller hur. Bara för att en förlossning är på ett sätt behöver ju inte nästa bli likadan. Både spännande och lite läskigt!

Han är lika iskall som en annan o vi typ bara agerade efter vad situationen krävde i en rasande fart, han hjälpte mig av med byxorna o ut kom huvudet, han sprang runt bilen, öppnade o fångade pojken o upp på mig o sen runt o in igen.

Va faktiskt andra förlossningen på den vägen på under en vecka.

Haha en lugn gubbe är en glad gubbe

Helt rätt inställning med det tänker.

Alla förlossningar är ju olika med men andra bruka va lättare än första iaf

Min första tog 5 timmar o andra 1,5, fast blev igångsatt då
  • Mika86

Nu ha jag läst massa inlägg

Vill välkomna de nya o säga grattis

Sd ha jag haft en del, de kommer om jag plocka för mycket på golvet, alltså typ böjer sig för många gånger, inte lätt att låta bli att plocka heller, lätt att det bli ett bombnedslag här med alla barnen o särskilt 1 åringen.

Vad kul för er som ha möjligheten att va med i studien om tappen, är inget som erbjuds här.

Hade gärna varit med på sånt, Inga problem med gynundersökningar, kanske gör att man fött ett par barn o haft med två killar under två förlossningar (en ambulanselev oen ambulanskille)

Är med i en augustigrupp på facebook o där är majoriten pojkbebisar, 41 pojkar 26 flickor än, men hur är det här inne?

Svar på tråden BF Augusti 2016