Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Kul att du ville börja skriva! :) jag har börjat packa väskan idag också, har jättesvårt att bestämma vad som ska med. Jag är inte så orolig för plats och det, jag räknar med att det löser sig. Har du dåliga erfarenheter sen innan eller är du orolig ändå? Man kan ju skriva i sitt förlossningsbrev att man är lite orolig och har du dessutom haft en jobbig graviditet så borde dom ju kunna ta hänsyn till det. Det kommer ordna sig ska du se :)

• Hazel Grace

Grattis nefermiw! Härligt att det gick bra även om dom drog ut på tiden :)

Jag sällar mig till skaran som blir kvar till sist haha! Har bf 28e liksom och kommer säkert gå över så septemberbebis har blivit accepterat här nu ;)

Har varit lite orolig för det här med tidiga besök som har varit uppe för diskussion. Framför allt svärisarna. Men nu har dom bokat en resa precis runt bf! Lite glad faktiskt :) stora chanser att jag får vara ifred och lära känna min bebis själv innan någon kommer och hälsar på. Känns bra!

• Hazel Grace

Jag pallar inte heller sitta och vänta hemma. Nu har vädret varit piss ett par dagar och då har jag har varit hemma och sovit, men nu är jag såå rastlös. Trotsar alla smärtor och tar det i lugnt tempo så dagarna går. Ska ut och göra smågrejer varje dag nu, fixa något varje dag så jag har något för mig liksom. Ska fika med kompis nästa vecka också.

• Hazel Grace

Häromdagen berättade svärisarna att dom skulle resa bort i två veckor runt bf, vilket jag blev ganska lättad över eftersom jag befarade "påträngande besök" (lite hårt men i brist på bättre ordförråd) men nu har jag också insett att om bebis bestämmer sig för att komma när vi har bonus här så finns ingen barnvakt att tillgå. Blir lite orolig... Hoppas han väljer att titta ut under skoltid isf :p

• Hazel Grace

Grattis augustibarn till din lilla flicka!

Nmg, förstår att du blir förvirrad. Så himla konstigt det där att dom kan förutse i jättetidigt stadie om barnet kommer bli friskt osv men inte bedöma mer precist hur stor bebisen är i slutfasen. Hoppas bm har rätt och att han kanske väljer att komma lite tidigare då.

Jag har fortfarande inte märkt av någon slempropp eller något. Två veckor kvar har jag till bf. Här är det sambon som sagt att vi måste börja färdknäppa varje dag, och hur gärna jag än vill så är jag så öm där nere! Det gör mest ont hur försiktig han än är med mig. Trappor kommer jag inte undan dock då vi inte har någon hiss. Får hoppas att dom manar på bebis desto mer :)

• Hazel Grace

Grattis hjohannesson!! Hur yttrar sig havandeskapsförgiftning? Härligt att ni verkar må bra iaf :)

Lycka till idag snuttispluttis! Håller alla tummar.

Jag vill också träffa min inneboende. Idag är jag 38+0. Är det för sent att börja med hallonte? :p snälla bebis, så kul kan det väl inte vara där inne i mörkret, trångt och bökigt.

• Hazel Grace
    HJohannesson skrev 2016-08-15 17:24:49 följande:

Tack alla! Det var värt att gå över 10 dagar för att få träffa den lilla. Hon är underbar!

Hazel grace.

Blodtrycket blev för högt, jag fick huvudvärk och mådde illa. Hade ganska svullna fingrar och fötter med. Dock var det bara ett enda urinprov som visa +1 i protein.

Står i mina papper att det var en lätt till måttlig havandeskapsförgiftning.

Så fort värkarbetet var igång sjönk blodtrycket till normalt igen :)

Usch då. Skönt att det gick över direkt efteråt och inte blev något värre :)
    Kela1981 skrev 2016-08-15 19:02:07 följande:

Hur många är vi egentligen som fortfarande väntar?

JAG blir sist ut, typiskt min tur ;)
  • Hazel Grace

Jag är precis en vecka efter dig kela, 38+0 idag. Sambon har gissat på 7 september, jag hoppas han får såå fel ;)

Hallonpajen, shit vilka fina kläder du har gjort! Superfina grejer <3 grymt duktig!

• Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-08-15 21:20:43 följande:

Nääää hoppas han har fel!

Augusti-bebis ska det bli ju! Inte september!

Ja tack! Ska göra allt jag kan för att få en augustipojke här.
Svar på tråden BF Augusti 2016