Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-08-01 18:55:54 följande:

Oj det var faktiskt lite värre än mitt, då ska jag sluta klaga hihi

Skönt att vara klar med sängen snart!

Har du gått upp extra i vikt nu mot slutet? Jag har snittat på ca 1 kg i Månaden men nu när Jah vägde magsår hade jag gått upp 1,5 kg på lite över en vecka, känns ganska mycket. Ör det för att man samlat på sig mer vätska?har du ont under fötterna oxå? Jag har så ont när jag går

Haha svullet som svullet, man får klaga ;) ja nu orkar jag inte med mera pyssel och målning. Jag har gått upp all min extravikt nu senaste två månaderna. Nästan tio kilo >.< jag antar att det är på grund av vätskan som samlas. Mina fötter gör ondast på morgonen men ömmar hela tiden. Glömmer bort att dom gör ont ibland då höfterna gör ännu ondare.
  • Hazel Grace

Vägde mig igen nu och fick chocken. FEMTON kilo plus! det var ju tio för inte alls länge sen?! Och nästan allt har lagts på de senaste två månaderna. Sjukt. Nu vill jag inte mer :( tur det är tillfälligt med både vikten och svullna fötter som du sa Snuttispluttis...

Här ska också färdknäppas och gå i trappor. Är ananas bra alltså? Hallonbladste ska jag köpa i veckan och ge mig på. Hur mycket får man dricka?

• Hazel Grace

Skattenmust, kul att du är tillbaka och skönt att höra att du är lycklig och mår bra <3

Jag går också upp flera gånger varje natt för att kissa. Skitjobbigt att vända sig och jag har ont mest hela tiden. Fötterna och bäckenet/höfterna är värst. Vill bara att tiden ska gå!

Irriterar mig på allt just nu. Sambon har bonus i två veckor nu och dom stör mig vad dom än gör. Är så trött på allt. Kom nu bebis!

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-08-04 21:17:16 följande:

Åh men grattis!! Gud va kul :) nu är det 4st härifrån som fått barn (eller har jag gravidhjärna?)

Vi kanske borde göra en ny lista i slutet av aug så får man se vilka datum alla fick i slutändan? Va tycker ni om det? Jag vill gärna fortsätta följas åt sen också och prata bebis :D

Superbra idé! Jag vill också fortsätta följa :)
  • Hazel Grace

Grattis till bebisarna! Åh va jag längtar tills det är min tur. Min lille trycker jättemycket upp mot revbenen, känns nästan lite krampaktigt ont ibland. Och ibland trycker han jättemycket neråt, nästan så jag tror jag ska typ tappa honom när jag går.

Idag har jag iallafall bäddat spjälsängen och organiserat lite. Saknar spjälskydd dock, hur kan dom vara så dyra!? Många är så tunna också. Hur har ni? Fick en gammal symaskin av mormor i veckan så kanske man ska våga ge sig på att sy ett eget... hallonpajen, visst pysslade du med sånt, har du några tips eller råd? :)

• Hazel Grace

Spännande curlingmorsan! Hoppas allt går bra :)

Hallonpajen, aha är det så? Trodde det skulle vara ganska lätt, en lång vadderad remsa typ haha ;) Kanske ska satsa på en sån orm då det lät mysigt.

• Hazel Grace

Grattis curlingmorsan! Supersöt liten kille :)

Jag har inte packat någon väska än. Känns fortfarande så avlägset. Men jag har också fundera på det där med rullväska, det finns ju små smidiga liksom så varför inte egentligen? Särskilt om man behöver komma var för sig sådär som du säger. Annars får du åka utan och så får han åka hem först och bara hämta väskan.

• Hazel Grace

Snuttispluttis, det är det jag är rädd för, att bebis ska hasa ner det tunna skyddet och fastna ändå. Får gå ut på jakt och glömma priset.

• Hazel Grace

Misszandra haha! Hon vet uppenbarligen inte hur stor en normal bebis är. Tycker alltid dom är pyttesmå ändå så bry dig inte om henne. Du och alla andra vet att han är en perfekt liten kille.

• Hazel Grace

Lycka till nefermiw! Hoppas du kan sova något, är ju som natten före julafton typ ^^

Jag har tre veckor kvar men har taggarna utåt här med. Fast jag har iofs ingen som vill träffas eller umgås, jag är bara irriterad hela tiden. Sambon var ute igår och idag har vi knappt pratat. Jag tappade min mobil i golvet så den gick sönder i torsdags och har varit utan sen dess. Ska få en ny på posten imorgon hoppas jag. Stört att det ska vara så jobbigt att vara utan mobil.

Jag har jätteproblem med bekväma positioner. Kan inte sitta bra och ligger dåligt. När jag står och går så blir jag snabbt trött.

Åh jag är verkligen så trött på att vara gravid...

Svar på tråden BF Augusti 2016