Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-07-19 07:06:20 följande:

Får de ens komma och hälsa på på BB Hazel Grace? Många BB tillåter bara pappa och syskon att komma nu för tiden. Himla bra tycker jag.

ja alltså jag menar ju i nått typ besöksområde medan man ligger inne så säga :p Sambons bror fick barn förra året och då kom dom ner med bebisen till ett besöksrum typ och sen var dom kvar en natt till.
    Misszandra skrev 2016-07-19 09:40:41 följande:

Som någon skrev, har min svärmor sagt att hon ska komma hit och städa osv när vi är på sjukhuset, visst det låter jättesnällt men inget jag vill, vill inte ha henne rotandes genom våra grejer och sen vet jag att hon endast vill göra det så hon kan stå redo när vi väl kommer hem. Jag vill gärna komma hem till en tom lägenhet och inte ha massor av människor som rycker min älskling ifrån mig, även om det är hans familj också. Jag känner mig redan känslig inför det, kommer säkert va ännu värre när jag väl fött honom. 

Exakt så känner jag med! Det finns alltid en tanke bakom och passivt skuldläggande i det som jag inte pallar. Sen blir hon ledsen när man säger tack men nej tack. Jag måste få landa lite, det här är första gången för mig.
  • Hazel Grace

Snuttispluttis, va skönt när allt bara faller på plats sådär :) härligt att höra! Grattis!

Här har jag varit på gothia cup hela veckan och följt Chiles lag (sambon är chilenare) galet vilket stöd dom har från supportrar :) jättekul har det varit och lillen i magen har klappat takten. Haha!

Är i vecka 35 nu och längtar verkligen tills han tittar ut också. Två veckor till så pappa får fixa spjälsängen, sen är jag all set för bebis <3

• Hazel Grace

Mulan91, va kul! Då kan du ana hur mycket det lät på läktarna med hundratals supportrar ;)

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-07-22 22:28:26 följande:

Chi-chi-chi Le-le-le, VIVA CHILE hahaha

Hahaha! :D jaa exakt! Den och "vamo vamo chileno..." ekar i huvudet fortfarande.
    Misszandra skrev 2016-07-22 23:20:50 följande:

Min sambo är också chilenare, dock inte så insatt i fotboll. Däremot följer hans bror och pappa det slaviskt! :O 

Åh! Va roligt! Jag är inte heller så insatt jag bara hänger med :) Sambon och hans pappa följer det också slaviskt. Just nu verkar det till och med som om bebis kommer bli döpt efter en spelare, Alexis. Dock heter sambon också det, i mellannamn. Tur för honom va ;)
  • Hazel Grace

Zarizen! Så roligt att höra att allt går så bra :) jätteduktig kille som redan fixar amningen och allt. Nu blir man riktigt peppad inför sin egen <3

Jag har haft en galen sexdrift innan men nu är det som bortblåst. Känner mig bara fet och osexig som fan. Trappor däremot kommer jag inte undan, bor på tredje våning utan hiss. Tvätten på källarplan är lagom kul dessa veckor... Men men, härda ut var det ja! Man gör ju det trots allt. Och snart kommer man ha glömt hur jobbigt det kändes.

• Hazel Grace

Jag har bf 28/8 och undrar också hur jag ska orka gå så länge med foglossningen. Försöker göra saker så jag glömmer av det men det är svårt att hitta på saker varje dag. Fötterna är helt sjukt svullna också. Klagade för sambon om att mina ben är helt jämntjocka från vaderna och ner. Han tyckte det var orättvist, han ville också ha tjocka vrister. Dog lite, han är söt ibland.

• Hazel Grace

Jag har försökt att hålla igång med promenader och så men känner också att det börjar tryta ordentligt. Mina fötter ömmar och är såå svullna, till och med flip-flopsen är för trånga. Kan absolut inte ligga på rygg för att det gör ont i svanken och höfterna, ljumskarna och själva blygdbenen gör ont så fort jag spänner eller lyfter på benen. Vänds sig om i sängen är en mardröm. Ca hundra mardrömmar per natt.

Kollar också på bärsjalar och ska nog köpa en från tradera eller så. Känns väldigt smidigt trots allt och man lär sig säkert att få till den ganska fort om man använder den.

• Hazel Grace

Jag har inte lagt upp något om min graviditet på fb men en person har hört av sig ändå. Gammal kompis som jag inte träffat på sex sju år typ. Gick rakt på sak och konstaterade att hon hört att jag var gravid. Inget "hej hur mår du", "länge sen", "vad har du gjort på senaste" när jag frågade hur hon visste det så sa hon bara att världen var liten och ville veta när det var beräknat. Det störde mig som fan rent ut sagt.

På instagram la jag ut en bild och fick en del grattis och lyckönskningar men ingen som gick på om att träffas eller frågor om när han ska komma. Vet inte när/om jag ska outa det på fb, mest för att jag vet att folk kommer fråga när bf är och då kommer den där störiga kompisen få veta trots allt (ja, så irriterad blev jag) men när han är här så kommer jag lägga ut det! Det kommer jag inte kunna låta bli. Åååh va jag längtar efter bebis!

• Hazel Grace

Grattis moen och misszandra! <3 ååh så avis här, känns ju som evigheter tills bf här. 28e.. Härligt att ni verkar må bra och så :)

Nmg, mina fötter smälter ihop med vaderna. Svullna som attan. Syns inga anklar eller fotknölar och skor är hopplöst att få på sig. Tofflorna är till och med för trånga. Skäms ihjäl när jag går ut!

• Hazel Grace

Så ser mina ut ;) haha! Helt missbildade.

Kör sista omgången med spjälsängen nu. Som jag slitit med den där jäkla sängen.. Målade, skulle sätta ihop och bädda den men då märkte jag att färgen repades loss jättelätt när jag råkade skrapa med nageln. Slipa och måla om. Har fått lite hjälp av pappa men shit va trött jag är på det nu. Sista strykningen imorgon! Sen får det vara nog, då får den duga helt enkelt. Så bebis är välkommen NU!

Svar på tråden BF Augusti 2016