• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-03-28 08:18:02 följande:

Ååh jag mår så jävla piss idag! Känner mig helt nere och deprimerad! Det är som en känsla att nåt är fel. Ringde 1177 som hörde med gyn akuten som vägrar lyssna på denna "känsla" så himla ledsen och känner inte för att göra nåt. Men istället måste jag ta hand om allt eftersom maken är "dödssjuk". Han ställer iaf upp lite när alvedonen verkar men jag vill verkligen inte vara bland familj eller folk idag...

Får helt enkelt hålla ut till inorgon så får jag försöka få tag på nån privat gyn men de har väl inte nån tid just imorgon... :(

Ohhh Serah...vad jag känner igen mig i detta, dom e tyvärr väldigt dåliga på att hörsamma en idag när man ringer och är orolig....jag har åxå mina dagar så jag känner att jag går ner mig, nu har jag varit så stressad över att jag knappt känt lillen på flera dagar eller enbart något litet, så jag har fått blåsor mellan fingrarna som är pga stress. kliar å gör ont...jag känner inte alls min lilla lika mkt och idag inget alls, känner att jag nästan börjar stänga av graviditeten för att jag klarar det inte mer helt enkelt..
    Serah skrev 2016-03-28 10:17:41 följande:
    Bara psykiskt... Därför det är så svårt att förklara för gyn att jag vill ha en koll.. :( har inte ätit nåt. Ska försöka göra det nu. Tycker magen ser mindre ut och gör lite ont som mensvärk. Men det kansle bara är växtvärk och magen är väl mindre för att jag inte ätit nåt... Hoppas bara att nån tar mig på allvar imorgon. Annars vet jag inte vad jag gör.

Orkar inte vara förälder idag heller. Men måste som sagt då maken ligger i soffan och inte kan röra sig..
    man har inte alltid ork eller lust, jag tycker min mage står still och jag som känt lillan relativt mkt innan tycker att jag borde känns henne mer nu när hon är större, men jag tycker attd et glesas ut, och det skrämmer mig med, jag börjar nästan hitta anledningar , eller skäl hur jag ska reagera om det hänt henne något....min syster har köpt så söta bebis kläder och jag vågar inte handla något själv...livrädd och som sagt, har mina dagar då jag rasar så som du gör nu...
    Curlingmorsan skrev 2016-03-28 11:22:24 följande:
    Jag har också som mensvärk ibland, men tror (hoppas) att det är växtvärk. Vissa dagar tycker jag också att min mage blivit mindre, men så dagen efter så är den stor igen. Beror kanske på hur bebisen ligger? Har inte känt något fladder i magen på några dagar och brösten ömmar inte längre. Är också livrädd att något hänt, men försöker intala mig att det är en period just nu då man inte känner av det så mycket. Blir ju mer verkligt och lättare att märka om det blir en förändring när man känner av bebisen mer. När har du RUL? Hoppas din BM tar dig på allvar, kanske kan du få komma in och lyssna på hjärtljudet iaf.
    Samma här, tycker att jag borde känna henne mer nu, men tvärto mer glest å ömheten i brösten har lättat...jag e med livrädd....å har inte rul förens den 7 april...en evighet...jag kan få låsningar i magen som gör apont med...
    Jag har knappt känt henne något sista 3 dagarna...mår skit, till den grad att jag får blåsor mellan fingrarna, utslag osv...
    Serah skrev 2016-03-28 11:37:49 följande:

Kanske är nåt som har med denna vecka att göra då? Hoppas iaf att bebis i magen mår bra för oss alla.

Jag får inte lyssna på hjärtljuden innan v 25.... För farligt enligt bm. Rul har jag inte förrän nästa onsdag. Bm tycker även att det är nära dit. Det tycker inte jag! :( så bm tycker jag ska "hålla ut" till dess. Men vafan. Ska jag behöva gå orolig ytterligare DN vecka?! Har mått piss pga det här ett bra tag. Nu är jag less. Hoppas bara nån provat lyssnar och kan ge mig tid nu i veckan. Vilket inte verkar så lovande heller då det är påsklov här nu....

Serah för ca en vecka sedan så lyssnade dom på hjärtat på min lilla, först hittade man ingenting vilket var så otroligt stressande, därför vill dom inte göra det innan rul, för att det kan skrämma upp mer än att göra nytta...jag hoppas innerligt att bebis mår bra för oss alla med...känner själv hur jag dalar just nu...
  • skattenmust

Har knappt känt lillan på 3 dagar, bara ngt litet...stressar livet ur mig, då jag innan kände varje dag...VAD HÄNDE??? 

sedan min fråga- Hur mkt stresshormoner påverkar bebis??

Borde jag inte känna henne mer ju större hon blir, tycker det är tvärtom ju....Gråter

• Mika86

Skattenmust jag ha ingen aning egentligen ang hur det påverkar bebisen men för mig ha det bara resulterat i mer sd o en prematurfödsel.

När stressen lagt sig (typ julen är över) så gå det lugnat ner sig med sd med

• Nmg

Imorgon Är det dags för rul. Idag är det v 18+3. Så

Spännande !

• Zarizen
    Zarizen skrev 2016-03-28 13:05:46 följande:

Jag har lite "värk" i nedre regionerna titt som tätt nu. Liknas ungefär som vid mensvärk.. Undrar om det är växtvärk eller typ sammandragningar? Känns inte nått i magen.

Ingen annan med samma bekymmer?? Googlat lite och blir lite bekymrad.. Foglossning kanske? Många skriver att trycket i underlivet har blivit för dem när barnet fixerat sig och i slutet av graviditeten! :-O det vill man ju verkligen inte!! Får nog ringa bm imorgon..
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-28 16:48:17 följande:

Skattenmust jag ha ingen aning egentligen ang hur det påverkar bebisen men för mig ha det bara resulterat i mer sd o en prematurfödsel.

När stressen lagt sig (typ julen är över) så gå det lugnat ner sig med sd med

Jag ringde 1177 i samma stund som jag skrev, hon tror att bebis säkert kan känna av att jag är stressad men att det inte skulle skada på något vis, å jag pratade med min man om det och han sa- Det är ju inte bra med stress för varken barnet eller dig, Men jag tror inte det skadar, i mitt hemland så är det fullskaligt krig, bomber faller varje dag, våra familjer dör, Men vi föder nog mer barn än andra, och jag får ju inga sd av det. DET fick jag däremot extremt mkt med min lille son pga stress, blev ändå igångsatt.
    Zarizen skrev 2016-03-28 17:44:24 följande:
    Ingen annan med samma bekymmer?? Googlat lite och blir lite bekymrad.. Foglossning kanske? Många skriver att trycket i underlivet har blivit för dem när barnet fixerat sig och i slutet av graviditeten! :-O det vill man ju verkligen inte!! Får nog ringa bm imorgon..

Jag skrev för en tid sedan om ett tryck neråt fiffin, kunde tom vakna av det, min bm sa att det kan vara så att bebis trycker ner rumpen eller huvudet men är på tok för liten för att fixera sig än..Tror inte det är farligt utan bebis som busar ..
  • skattenmust

Tänker att denna fenomen att bebis bara slutar att kännas, kan ju vara så enkelt att den lagt sig så den sparkar bak mot vår rygg, då känner man den inte...

• Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-28 18:27:51 följande:

Jag ringde 1177 i samma stund som jag skrev, hon tror att bebis säkert kan känna av att jag är stressad men att det inte skulle skada på något vis, å jag pratade med min man om det och han sa- Det är ju inte bra med stress för varken barnet eller dig, Men jag tror inte det skadar, i mitt hemland så är det fullskaligt krig, bomber faller varje dag, våra familjer dör, Men vi föder nog mer barn än andra, och jag får ju inga sd av det. DET fick jag däremot extremt mkt med min lille son pga stress, blev ändå igångsatt.Jag skrev för en tid sedan om ett tryck neråt fiffin, kunde tom vakna av det, min bm sa att det kan vara så att bebis trycker ner rumpen eller huvudet men är på tok för liten för att fixera sig än..Tror inte det är farligt utan bebis som busar ..

Okej, ja jag hoppas att det inte är någon fara. Har känt detta förut ibland men då har det kommit och gått då och då. Nu har jag känt av det mer sista dagarna och idag ihållande rätt länge.. Bara hoppas de inte är nån fara och att det går över snart..
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-28 19:04:49 följande:
    Okej, ja jag hoppas att det inte är någon fara. Har känt detta förut ibland men då har det kommit och gått då och då. Nu har jag känt av det mer sista dagarna och idag ihållande rätt länge.. Bara hoppas de inte är nån fara och att det går över snart..
    jag har haft liknande, flera gånger, det brukar ge med sig efter ett litet tag.....

Till er som inte känner liten, jag har upptäckt att när jag gäspar eller drar in luft så kommer små puffar, hahaa blir la trångt, hahaha
Svar på tråden BF Augusti 2016