• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-29 11:47:35 följande:

HAHAHAHAHA Fasen va konstigt, min bm ringde upp å sa att vi ska lyssna på hjärtat, vad händer när vi lägger på????

Jooo lillan sparkar!! hahahahahah

LYCKA!!!

Yaay! Skönt att hon gav sig till känna. Kommer bli en bra kurragömmare den där lilla kanske ;)
    Nmg skrev 2016-03-29 17:51:41 följande:

RUl gick jättebra allt såg bra ut, vi visste ju om kön redan eftersom vi gjort ett NiPT test v 11 och det var fortfarande en pojke idag oxå eftersom jag gjort ivf så flyttar man inte fram eller bak bf datum, jag har 25/8 och hon sa idag att om jag inre gjort ivf så jade hon flyttat mig till 24/8 så det känns som att det kvittar. Det berodde väl på storleken på bebis jan vägde nåt gram mer.

Åh va roligt! Skönt att allt såg bra ut. Kan knappt vänta på min tur om en vecka. Längtar!
    Mulan91 skrev 2016-03-28 23:36:03 följande:

Jag har också RUL imorn :D hihi

Hur gick det för dig? Tog ni reda på könet eller ska ni låta det bli en överraskning? Håller tummarna på allt bra hos er med :)
  • Curlingmorsan

Har också varit på RUL idag. Allt såg bra ut men bebisen låg så hon hade svårt att tydligt se de tre kärlen i hjärtat. Försökte länge men inget hjälpte. Så ska tillbaks igen på torsdag nästa vecka. Hon tyckte att hon såg men ville ha en tydligare bild. Känns skönt att de kollar noggrant. Och gick inte att få några bra bilder heller, så det hoppas vi få nästa gång.
    Men vi fick veta vad det var.... jag trodde att det var en liten tjej för graviditeten har varit så lik den med min dotter. Men vi kunde tydligt se en liten snopp. Så det blir en Sixten. :)

• Mulan91

Allt gick bra på RUL idag! Men men :(((( jag fick precis en jätte liten blödning, mindre en en droppe typ. Gud jätte obehagligt :(((( ringde gynakuten och de sa att det förmodligen är en reva i en slemhinna eller nåt sånt och att jag inte ska oroa mig. MEN DAMNIT JAG E OROLIG ÄNDÅ :((( kände barnet röra på sig för bara några min sen så det känns lugnande. Är det någon mer som fått nåt sånt här? :( buhu

• Kela1981

Är det fler som har känningar i magen?
    Alltså att det drar och sliter och sticker till lite då och då. Speciellt om jag suttit på ett sätt länge och sen ska röra mig, då kan det dra till eller sticka i livmodern känns det som.
    Har för mig att bebisen växer mycket nu några veckor så det är väl kanske för att livmodern växer i en rasande fart. Men ändå blir man lite orolig varje gång det sker.
    Känner dock bebis i princip varje kväll nu så det är jätteskönt.

Rul på torsdag (om det inte blir flyttat igen) och jag längtar sååååå.
    Sambon kan inte följa med så jag har hotat med att inte berätta om det blir en pojke eller flicka. Får väl se hur länge jag kan hålla det ;)

Grattis till alla fina rul ni som har varit :)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-03-29 20:21:24 följande:

Allt gick bra på RUL idag! Men men :(((( jag fick precis en jätte liten blödning, mindre en en droppe typ. Gud jätte obehagligt :(((( ringde gynakuten och de sa att det förmodligen är en reva i en slemhinna eller nåt sånt och att jag inte ska oroa mig. MEN DAMNIT JAG E OROLIG ÄNDÅ :((( kände barnet röra på sig för bara några min sen så det känns lugnande. Är det någon mer som fått nåt sånt här? :( buhu

Jag hade en blödning när jag väntade dottern. Den var som en liten mensblödning men det var ändå ingen fara.
    Det är säkert en slemhinna som dom säger. Har märkt att det kommer blod varje gång jag snyter mig till exempel så alla slemhinnor vi har är ju sköra nu.
    Så länge du inte blöder några mängder och samtidigt får ont så tror jag inte du behöver oroa dig.
    Du ska se att det känns bättre i morgon när allt är som vanligt igen <3
  • Zarizen
    Kela1981 skrev 2016-03-29 21:09:07 följande:

Är det fler som har känningar i magen?

Alltså att det drar och sliter och sticker till lite då och då. Speciellt om jag suttit på ett sätt länge och sen ska röra mig, då kan det dra till eller sticka i livmodern känns det som.

Har för mig att bebisen växer mycket nu några veckor så det är väl kanske för att livmodern växer i en rasande fart. Men ändå blir man lite orolig varje gång det sker.

Känner dock bebis i princip varje kväll nu så det är jätteskönt.

Rul på torsdag (om det inte blir flyttat igen) och jag längtar sååååå.

Sambon kan inte följa med så jag har hotat med att inte berätta om det blir en pojke eller flicka. Får väl se hur länge jag kan hålla det ;)

Grattis till alla fina rul ni som har varit :)

Samma här, känner oxå av livmodern som växer. Det drar, sticker och spänner lite här och var. Mest nertill.
    Oxå
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-29 18:24:03 följande:

Tack! Har du varit på UL än?

Ja jag var och kollade för 3 veckor sedan. Jag tyckte det var häftigt att se benen. Vad dom sparkade !! Världens finaste svartvita unge fick vi se :)
  • Hazel Grace
    Curlingmorsan skrev 2016-03-29 19:50:42 följande:

Har också varit på RUL idag. Allt såg bra ut men bebisen låg så hon hade svårt att tydligt se de tre kärlen i hjärtat. Försökte länge men inget hjälpte. Så ska tillbaks igen på torsdag nästa vecka. Hon tyckte att hon såg men ville ha en tydligare bild. Känns skönt att de kollar noggrant. Och gick inte att få några bra bilder heller, så det hoppas vi få nästa gång.

Men vi fick veta vad det var.... jag trodde att det var en liten tjej för graviditeten har varit så lik den med min dotter. Men vi kunde tydligt se en liten snopp. Så det blir en Sixten. :)

gud va bra att dom dubbelkollar för att vara på säkra sidan. Roligt med en liten pojke om ni har en flicka sen innan :) grattis!
    Mulan91 skrev 2016-03-29 20:21:24 följande:

skönt att det såg bra ut då är det säkert ingen fara. Om hen buffade lite så är det nog lugnt :) men såklart man blir orolig!
  • Nmg

Va gulligt

HJohannesson skrev 2016-03-29 23:57:24 följande:

Ja jag var och kollade för 3 veckor sedan. Jag tyckte det var häftigt att se benen. Vad dom sparkade !! Världens finaste svartvita unge fick vi se :)

• Curlingmorsan

gud va bra att dom dubbelkollar för att vara på säkra sidan. Roligt med en liten pojke om ni har en flicka sen innan :) grattis!

Jag har en av varje och min sambo har två killar. Så vi kommer ha fyra killar och en tjej. :)

Svar på tråden BF Augusti 2016