• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Idag ringde dom från sjukhuset och flyttade fram mitt ul :( Skulle varit där på tisdag men nu får jag vänta tills på torsdag! Det är ju EVIGHETER!!!! bläääää!

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-25 13:46:59 följande:

hahahahah, mja lite så faktiskt.....jo men så är det ju, man kan göra annat om det inte skulle funka alls ;)

Okey, ja min 17 åring beter sig väldigt illa just nu, blev rasande men får då en ömmande känsla i fiffin, inte ont å inte sd ,men lite öm??

Att han bara vågade fråga, haha, kunde gått illa

Precis, man lär sig hitta alternativ, likadant med sexställningar. Usch för missionären nu.

Jobbigt o dum kombi med bråkiga barn o gravidhumöret

Konstigt att det skulle kännas för nere, faktiskt aldrig varit med om det
  • Mika86
    Kela1981 skrev 2016-03-25 16:00:33 följande:

Idag ringde dom från sjukhuset och flyttade fram mitt ul :( Skulle varit där på tisdag men nu får jag vänta tills på torsdag! Det är ju EVIGHETER!!!! bläääää!

Grymt irriterande, två dagar är jätte länge att vänta när man längtar så.

Vi gör rul samma dag o längtar tills dess enormt mycket
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 18:01:20 följande:
    Att han bara vågade fråga, haha, kunde gått illa

Precis, man lär sig hitta alternativ, likadant med sexställningar. Usch för missionären nu.

Jobbigt o dum kombi med bråkiga barn o gravidhumöret

Konstigt att det skulle kännas för nere, faktiskt aldrig varit med om det
    hahaha guu va hemskt, han har det inte alls lätt nu :( 

Jo så är det och missionären är helt utesluten!! hahaha
    Jag pratade med min syster och 1177 om att det ömmade i fiffin, antagligen så har jag skrikit så att alla muskler har tagit i ordentligt...

Måste fråga en sak angående toxoplasma, Jag har ju katt....så skulle jag ansa mina vildvuxna ögonbryn ikväll....ut kommer dottern å utbrister- den har jag använt som RÖVSAX till katten!!!! och inte tvättat den, inte bara att jag mådde illa, utan tvättade mig febrilt i ansiktet, tänk om man med vattnet fick in ngt i munnen???
    Jag hade ju munnen stängd, och jag rör aldrig lådan....faaaaan i helvete!!!
  • Zarizen
    Curlingmorsan skrev 2016-03-25 12:25:37 följande:

Tack för välkomnandet! Kul med en aktiv tråd! :)

På tisdag ska vi på RUL. Ska bli skönt att se så allt är bra. Och förhoppningsvis få veta om det är en liten lillebror eller lillasyster.

Välkommen! 36 fyllda år här så är oxå bland "de äldre"
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-25 18:51:17 följande:

hahaha guu va hemskt, han har det inte alls lätt nu :( 

Jo så är det och missionären är helt utesluten!! hahaha

Jag pratade med min syster och 1177 om att det ömmade i fiffin, antagligen så har jag skrikit så att alla muskler har tagit i ordentligt...

Måste fråga en sak angående toxoplasma, Jag har ju katt....så skulle jag ansa mina vildvuxna ögonbryn ikväll....ut kommer dottern å utbrister- den har jag använt som RÖVSAX till katten!!!! och inte tvättat den, inte bara att jag mådde illa, utan tvättade mig febrilt i ansiktet, tänk om man med vattnet fick in ngt i munnen???

Jag hade ju munnen stängd, och jag rör aldrig lådan....faaaaan i helvete!!!

Oj haha du är duktig du, använder verkligen alla muskler lät väldigt roligt samtidigt som det är synd om dig att va om där.

Ingen aning ang toxoplasma då vi aldrig haft katt pga allergi
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 19:24:44 följande:
    Oj haha du är duktig du, använder verkligen alla muskler lät väldigt roligt samtidigt som det är synd om dig att va om där.

Ingen aning ang toxoplasma då vi aldrig haft katt pga allergi
    hahaha med mina lungor så borde jag satsat på opera istället, Nu kläckte jag till min man som blev helt förstörd, att jag vill inte ha fler barn, mår inte bra av att vara gravid helt enkelt, han blev jätteledsen...Gråter Men jag orkar det nog inte, stress, oro osv, försöker tänka rationellt, jag har innekatt, jag gör inte rent lådan...men nu använde jag rövsaxen utan att veta om det, får panik, tvättar ansiktet med tvål å vatten...med stängd mun, var inget synligt skit på saxen...men får ändå för mig att - tänk om det slank in någon bakterie med vattnet in i munnen....

Jag tror verkligen inte att det blir fler barn efter denna , till min mans förtvivlan...vi är varandras raka motsatser, han är lugn som en filbunke, å det är inte jag.
    orolig är jag, medans han tar allt med ro....Tycker så synd om honom.....
  • skattenmust

Idag är det exakt 2 år sedan min lilla dotter Novaliee dog och lämnade oss i stor sorg och saknad, kanske därför jag känner mig helt instabil idag....

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-25 21:03:05 följande:

Idag är det exakt 2 år sedan min lilla dotter Novaliee dog och lämnade oss i stor sorg och saknad, kanske därför jag känner mig helt instabil idag....

Usch då! Kram på dig <3
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-25 08:42:57 följande:

Hmm, är det verkligen så eller är det du som kanske vant dig vid magen? jag sa till min man igår, faan det syns knappt ngt, så ställde jag mig och smorde in magen med babyolja, då kommer dottern ut från sitt rum och utbrister- Jävlar va stor mage du har fått, hahahaha

Om jag inte minns fel så är detta din första graviditet? När jag fick min första, dottern så syntes det knappt, och jag är med trådsmal i vanliga fall, jag gick endast upp 12 kg med henne, andra graviditeten så small jag på med 23 kg, så första graviditeten är inte alls ovanligt att man inte blir så stor första gången, även om man såå önskar det. Men du vet att stl på magen gör inte att bebis mår bra eller inte, ahh jag har RUL dagen efter dig med :)

Nu ska jag säja en sak, när jag vaknade upp och läste ditt meddelande till mig så rann tårarna här i köket, Min man kom upp och frågade bestört, är du okey?? har du ont?? jag svarade mellan snyftningarna vad du skrev, han tittade på mig med det varmaste leendet och sa att du hade ju helt rätt, Dina ord värmde så mycket ska du veta, tusen tack Känner så igen mig, men vi har snart kommit igenom halva graviditeten tjejen så hakan upp, även om det är svårt..tro mig jag vet....

Nu har jag fått för mig att vi skadat bebis genom sex tidigt imorse/natt....

SÅÅÅÅ Tjejer, min stora fråga, bara för att få svar en gång för alla- Kan sex skada? kan spermier sätta igång något? M

Jag vet inte... Hade mina kollegor inte vetat om det så hade dom nog inte kunnat lista ut det.

Fortfarande folk som blir förvånadade när dom får veta att det gått så lång tid som det gjort. En annan tjej på jobbet väntar sin tredje och är två veckor innan mig oxh på henne har det synts jättelänge och hon är rätt så stor nu. Vet att jag inte kan jämföra mig med henne eftersom det är min första men folk tror mig inte när jag säger att jag är två veckor efter henne. Det stressar mig ännu mer. Sambon köpte en ny våg och nu vet jag att jag gått upp 2,5 kg. Det är ju något men inte mycket. Men jag får hänga upp mig på det tills rul kommer. Önskar jag kunde sova bort tiden.. Haha åh söta du, roligt att jag kunde göra dig glad :) är du värd! Tack för dina uppmuntringar!

Vi pratade om det där med sex för ett tag sen också ja, men vad jag vet så ska det inte vara någon fara. Min BM sa att det spelar ingen roll hur välutrustad killen än är så kan han inte nå bebisen ^^ och som någon annan sa så ligger hen så inbäddad där och känner enbart av små små vibrationer som snarare uppfattas som massage. Så länge det inte är riktigt hett och vilt då ;) jag hakade dock upp mig på att bebisen kan höra. Iiih stackars liten haha
Svar på tråden BF Augusti 2016