• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Är det nån mer är jag som har torra läppar? Fick det efter

Förkylningen i början av mars men det går inte över, har provat en del grejer från Apoteket men det är som att det svider liksom.

• Serah

Oj vad ni skriver :) kul! Mycket som händer! Och jag hinner knappt skriva känns det som :p

Stor kram till dig Skattenmust!!

Det med katterna är nog ingen fara men alltid bra att kolla upp! :)

Själv är jag fortfarande nojig... Frågade maken om jag skulle fejka nåt för att pka in på gyn akuten för att få möjlighet att lyssna eller se bebis! Håller på att bli tokig :( ( om jag inte redan är det då..) kan säga att jag inte gjorde det.

Träffade en kompis istället och gick på promenad, lång vart det. Och efter jag kommit hem kändes det inte bra. Ont i ryggen och nån typ isande värkande känsla i livmodern... Vile ta det lugnt också men det gick ju inte! Var bara att slänga ihop mat till barnen och leta upp dom sen då de var ute och härjade. Varför? Jo maken ligger däckad i förkylning... Helt utslagen.

Ibland vill jag också ligga så. Slippa göra nånting meeen jag blir aldrig så sjuk ... (Kanske är skönt det med haha) har knappt haft feber på mer än 10 år likadant med magsjuka..

Nu har jag nattat yngsta och jag ligger kvar bredvid honom så att jag får lite vila innan jag tar mig an mina äldre raringar :)

• Serah

Och glad påsk på er förresten! (Här firades ju tyvärr inte pga magsjuka. Kändes inte så trevligt med ja.. Sånt och så...vi får fira mer nästa år istället :p)

• Kela1981

Nån mer som är sjukt törstig?
    Jag dricker vatten som aldrig förr. Bara häller i mig och blir liksom aldrig nöjd.
    Kan inte komma ihåg att jag var sån med dottern, eller i alla fall inte så tidigt. Det var senare när det började bli varmt och så.

• Serah
    Nmg skrev 2016-03-27 19:33:30 följande:

Är det nån mer är jag som har torra läppar? Fick det efter

Förkylningen i början av mars men det går inte över, har provat en del grejer från Apoteket men det är som att det svider liksom.

Naej har väl alltid haft lite torra läppar. Men glömmer alltid att smörja på lipsyl :p

Hoppas nån annan har tips på nåt som hjälper mot torra läppar.
    Kela1981 skrev 2016-03-27 20:28:54 följande:

Jag dricker vatten som aldrig förr. Bara häller i mig och blir liksom aldrig nöjd.

Kan inte komma ihåg att jag var sån med dottern, eller i alla fall inte så tidigt. Det var senare när det började bli varmt och så.

Mer törstig har jag märkt att jag blivit. Men mest på nätterna. Vill inte dricka mycket då heller då det betyder oändligt ned toabesök haha.
  • skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-03-26 12:30:12 följande:
    skattenmust skrev 2016-03-26 09:23:31 följande:

Hazel Grace

Min väninna gick upp 40 kg, blev enormt stor, men inte så mycket pga graviditeten i sig, ja alså inte pga bebis, utan pga vätska. Går man upp för mycket för snabbt så kan det dessutom tyda på graviditetsdiabetes, vilket inte alls är bra. Så ta en dag i taget, du kommer svälla upp :) Och för mycket vill man inte gå upp ;)

Wow ja verkligen imponerande. Känns lite bättre nu, tack! Ska försöka lugna ner mig lite. Det är en enda stor berg-och-dalbana detta :)

Hoppas skattenmust att proverna är fina. Som dom säger så är det ju ovanligt som tusan. Det kommer säkert gå bra. Mina katter har kräkts här hemma och det känns ju lite sådär. Men sambon tar hand om det så jag oroar mig inte så mycket för mig själv utan mest för stackars kissarna som måste fått i sig något dåligt.
    haha jaa berg å dalbana är det, känns som om jag idag lugnar ner mig efter ett par dagars hemsk pms typ. Sedan har jag fått jättejobbiga utslag mellan fingrarna, kliar fan sönder mig..
    Tack så mycket, ja dom sa att det var väldigt ovanligt i Sverige men ändå bra att kolla upp, man kan tydligen få det genom mat också. Nu är jag jättenoga med att skölja grönsaker osv..
    Mika86 skrev 2016-03-26 13:20:16 följande:
    Haha, nya välbetalda karriären, aldrig för sent att skola om sig.

Förstår både dig o honom faktiskt, sen kanske det blir en hoppsan eller att du ångrar dig, vet man ju inte.

Tror jag med sagt det några gånger att det inte blir fler men sen ha det blivit en hoppsan ändå.

Jag o min gubbe är tvärtom, jag är den lugna, fast i situationer som typ skador/akut så är båda iskalla o bara agerar, haha annars hade man inte kunnat föda barn i bilen

Tror inte det blir fler barn här heller, men ha sagt det förr så

hahahahaha, näeee, finns viljan så finns kraften :D
    Ja nu har jag ju lugna ner mig och vi har pratat om det ganska så mycket det sista nätterna, och vi tar det som det kommer, vi utesluter inte chansen till att få fler, men jag måste bara få bevisat för mig själv att allt går bra denna gången först.
    jag sa ju så efter min dotter, aldrig mer barn, 12 år senare om min älskade lilleman :)
    Serah skrev 2016-03-27 19:54:57 följande:

Oj vad ni skriver :) kul! Mycket som händer! Och jag hinner knappt skriva känns det som :p

Stor kram till dig Skattenmust!!

Det med katterna är nog ingen fara men alltid bra att kolla upp! :)

Själv är jag fortfarande nojig... Frågade maken om jag skulle fejka nåt för att pka in på gyn akuten för att få möjlighet att lyssna eller se bebis! Håller på att bli tokig :( ( om jag inte redan är det då..) kan säga att jag inte gjorde det.

Träffade en kompis istället och gick på promenad, lång vart det. Och efter jag kommit hem kändes det inte bra. Ont i ryggen och nån typ isande värkande känsla i livmodern... Vile ta det lugnt också men det gick ju inte! Var bara att slänga ihop mat till barnen och leta upp dom sen då de var ute och härjade. Varför? Jo maken ligger däckad i förkylning... Helt utslagen.

Ibland vill jag också ligga så. Slippa göra nånting meeen jag blir aldrig så sjuk ... (Kanske är skönt det med haha) har knappt haft feber på mer än 10 år likadant med magsjuka..

Nu har jag nattat yngsta och jag ligger kvar bredvid honom så att jag får lite vila innan jag tar mig an mina äldre raringar :)

Tack för kram, det värmer :) Mår bättre nu idag efter att ha varit lite under isen ett par dagar, men det känns som sagt bra att ha kollat upp detta nu. sedan får man ju vänta i ett par veckor på svar men men, bättre det iallafall.
    Jag är åxå väldigt nojjig, har knappt känt lillan idag alls, bara ngt litet, däremot igår så när jag gäspade så puttade hon tillbax rejält, så jag testade igen och samma reaktion, hahaha 
    Jag förstår att du blir orolig, kan det vara nerver som kommer i kläm pga ev foglossning? Jag känner mig nojjig hela tiden, har fått eksem mellan fingrarna som kliar något enormt, googlade och det första jag hittade var skabb, hahaha
    Det har vi inte även om jag blev panikslagen, däremot så hittade jag flera sidor med bilder på liknande, och det är visst någon eksem som man kan få när kroppen är extremt stressad, jag måste försöka tagga ner..
    Men det händer ju saker i ett.....helst vill man just nu låsa in sig i ett vadderat rum, men jag är säker på att då finns det ngt annat att oroa sig för med..hahaha
    galet detta..

Glad påsk till er med :)
    Kela1981 skrev 2016-03-27 20:28:54 följande:

yes, här är en till, drömmer att jag dricker ena glaset efter det andra med mjölk, vaknar å är så törstig,dricker jättemycket just nu....
  • skattenmust

Btw min cravings på citron har smittat av sig till hela familjen, plötsligt så ska alla ha pressad citron på maten och salladen, hahahaah

• Mika86

Nmg jag ha periodvis problem med torra läppar, fick testa mig fram med olika smörjor men för mig så funkar aco, nåt lypsyl med ljusblå lock/kork.

Skattenmust vad skönt att ni pratat om det, med andra ord få tiden utvisa vad det blir

Förstår ju samtidigt din oro över varje graviditet nu o oron inför fler men hoppas verkligen att ni aldrig mer behöver va med om fler såna hemskheter

• Serah

Ååh jag mår så jävla piss idag! Känner mig helt nere och deprimerad! Det är som en känsla att nåt är fel. Ringde 1177 som hörde med gyn akuten som vägrar lyssna på denna "känsla" så himla ledsen och känner inte för att göra nåt. Men istället måste jag ta hand om allt eftersom maken är "dödssjuk". Han ställer iaf upp lite när alvedonen verkar men jag vill verkligen inte vara bland familj eller folk idag...

Får helt enkelt hålla ut till inorgon så får jag försöka få tag på nån privat gyn men de har väl inte nån tid just imorgon... :(

• Zarizen
    Serah skrev 2016-03-28 08:18:02 följande:

Ååh jag mår så jävla piss idag! Känner mig helt nere och deprimerad! Det är som en känsla att nåt är fel. Ringde 1177 som hörde med gyn akuten som vägrar lyssna på denna "känsla" så himla ledsen och känner inte för att göra nåt. Men istället måste jag ta hand om allt eftersom maken är "dödssjuk". Han ställer iaf upp lite när alvedonen verkar men jag vill verkligen inte vara bland familj eller folk idag...

Får helt enkelt hålla ut till inorgon så får jag försöka få tag på nån privat gyn men de har väl inte nån tid just imorgon... :(

Usch vad jobbigt! På vilket sätt mår du dåligt? Har du något fysiskt oxå eller är det bara psykiskt du känner? Hoppas det går över och att du mår bättre snart!
Svar på tråden BF Augusti 2016