• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 09:54:30 följande:

Haha jag kanske är lite kvalificerad i just frågan sex, det kan absolut inte skada bebisen, har man en risk graviditet så kan man ibland bli svrådd från sex men annars är det ingen fara.

Färdknäppen, ja ha man tur så men jag har lyckats av misstag en gång o när jag hade förvärkar o va öppen ett par cm så hade vi nog sex typ 5 gånger på en dag men inte hjälpte det

Jag har haft enorm sexlust alla graviditeterna, är kanske för att jag känner mig finare andra halvan av graviditeten, endast haft ett MF o en prematur men va pga sd

Heeej tjejen :)

hahaha oj oj, en sex gudinna, haha var jag med innan jag blev gravid å paranoid :D  Vi har inte blivit avrådda , en läkare sa, ni kan ha sex som vanligt medans min bm sa ta det lite försiktigt..Men min graviditet är ju helt normal.
    Sd får jag bara när jag blir riktigt förbannad, Min man frågade mig imorse, Älskling, är det vanligt att svenskar blir så väldigt arga som du blir? hahahahahaah
    Mja näe det är det nog inte, men det går snabbt över, jag är ju inte långsint.

Färdknäppen är något jag aldrig provat då mina andra barns far vägrade sex när jag var gravid, så jag har ju ingen erfarenhet av sex i graviditet alls.

Jag har ju haft 6 mf och en liten som lämnade i magen, men läkaren som vi träffade sa, denna graviditet är helt normal så ni kan ha ex, medans bm sa senare- ta det lite försiktigt med sex, Bm är äldre så kanske hon inte gillar sex själv, hahaha va vet jag ;)

Jag får ju inte ont av sex, å inga andra "besvär" av det heller. Man borde ju känna om det inte skulle vara bra?
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-03-25 09:36:14 följande:

Hej!
    Får man haka på här? Är kanske lite äldre än er andra, men det kanske är ok ändå? Fyller 38 i augusti då bebis beräknas komma (BF 24/8). Har två barn sedan innan, en dotter som är 11år och en son som är 9år. Sambon har två killar på 10 och 13år. Så det här blir vår första gemensamma, en riktig sladdis. :)

Välkommen!
    Jag är snart 35 så jag får väl också räkna mig till den äldre skaran ;)
  • Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-25 09:29:14 följande:

För er som kanske undrar varför jag ibland ställer samma fråga så är det pga min pdst, när jag blev gravid och sjuk så fick jag sluta med min medicin tvärt, vilket inte är bra. dessutom så lider man av minnesförlust, mardrömmar, svår ångest och stress, kan även bli aggro, vilket jag väääldigt sällan blir dock. 

Så om ni tänker, men varför oroar hon sig för sex, eller hon har ju frågat det innan, så ställer jag kanske samma fråga igen för att jag inte minns riktigt helt enkelt....och ber er att ha lite tålamod om jag upprepar samma fråga, jag vill absolut inte vara tjatig..

Du det är helt ok!
    Tycker du är stark som kör graviditet trots allt du varit med om och allt du måste leva med utan medicin <3
    Vi andra lider nog bara av vanlig gravidhjärna och är också lite glömska...eller jag i alla fall ;)
    Vi hänger väl här inne för att kunna stötta varandra? :)
  • Curlingmorsan

Tack för välkomnandet! Kul med en aktiv tråd! :)

På tisdag ska vi på RUL. Ska bli skönt att se så allt är bra. Och förhoppningsvis få veta om det är en liten lillebror eller lillasyster.

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-25 10:02:17 följande:

Heeej tjejen :)

hahaha oj oj, en sex gudinna, haha var jag med innan jag blev gravid å paranoid :D  Vi har inte blivit avrådda , en läkare sa, ni kan ha sex som vanligt medans min bm sa ta det lite försiktigt..Men min graviditet är ju helt normal.

Sd får jag bara när jag blir riktigt förbannad, Min man frågade mig imorse, Älskling, är det vanligt att svenskar blir så väldigt arga som du blir? hahahahahaah

Mja näe det är det nog inte, men det går snabbt över, jag är ju inte långsint.

Färdknäppen är något jag aldrig provat då mina andra barns far vägrade sex när jag var gravid, så jag har ju ingen erfarenhet av sex i graviditet alls.

Jag har ju haft 6 mf och en liten som lämnade i magen, men läkaren som vi träffade sa, denna graviditet är helt normal så ni kan ha ex, medans bm sa senare- ta det lite försiktigt med sex, Bm är äldre så kanske hon inte gillar sex själv, hahaha va vet jag ;)

Jag får ju inte ont av sex, å inga andra "besvär" av det heller. Man borde ju känna om det inte skulle vara bra?

Haha sexgudinna va det med, haha kanske när man är gravid isf haha.

Vet inte egentligen vad som räknas som risk i början med i slutet är det väl om man ha mycket förvärkar o hotande prematurfödsel.

Msn märker nog om det är nåt dåligt med om det gör ont o så ja då slutar man ju.

Haha gud vad jag skrattade åt din mans fråga, , jag kan nog med bli arg men håller mig i schack men spyr dessto mer gälla över folk i närheten.

Då är det ju lite nytt för dig denna gången även att det inte är första barnet. En annan är ju van vid sex även som gravid, rack o lov för det, tror jag tyckt det va jobbigt annars.
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-25 11:42:39 följande:
    Du det är helt ok!
    Tycker du är stark som kör graviditet trots allt du varit med om och allt du måste leva med utan medicin <3
    Vi andra lider nog bara av vanlig gravidhjärna och är också lite glömska...eller jag i alla fall ;)
    Vi hänger väl här inne för att kunna stötta varandra? :)
    Ohh va gulligt av dig , tack så jättemycket Hjärta
    jaa, aså jag var helt inställd på att inte skaffa fler barn, men så träffade jag kärleken, och han sa till mig, jag har inga egna barn och vill ju gärna ha, men får vi inga så är det okey, för jag älskar dig och du är viktigast för mig, blev gravid i samma stund som han sa det, haha

Tack så jättemycket för stöd och pepp, mår inte så jättebra just nu så det värmer, har en tonåring som får mig att löpa amok med..
    Mika86 skrev 2016-03-25 12:59:35 följande:
    Haha sexgudinna va det med, haha kanske när man är gravid isf haha.

Vet inte egentligen vad som räknas som risk i början med i slutet är det väl om man ha mycket förvärkar o hotande prematurfödsel.

Msn märker nog om det är nåt dåligt med om det gör ont o så ja då slutar man ju.

Haha gud vad jag skrattade åt din mans fråga, , jag kan nog med bli arg men håller mig i schack men spyr dessto mer gälla över folk i närheten.

Då är det ju lite nytt för dig denna gången även att det inte är första barnet. En annan är ju van vid sex även som gravid, rack o lov för det, tror jag tyckt det va jobbigt annars.
    haha här är det tvärtom, när jag inte är gravid så hoppar jag på min man titt som tätt ;)  Jo skulle det göra ont s hade han fått leva med kyssar å smek resterande månader, hahaha 

Min mans fråga, hahaha jaa han tittade på mig lite osäkert och frågade, hahah stackare, han är inte alls van vid europeiska kvinnor å dessutom inte en sådan med temprament som jag. Konstigt nog så tar han det med lugn, eller ja det är ju väldigt bra såklart.

Någon annan som skriker halsen av sig emellanåt? När jag blir arg på min stora å höjer rösten så kan jag känna mig lite öm i fiffin????
  • skattenmust
    Någon annan som skriker halsen av sig emellanåt? När jag blir arg på min stora å höjer rösten så kan jag känna mig lite öm i fiffin???? ska tillägga, inte ont å inga sd, bara öm i fiffin helt enkelt, eller livmidertappen?
  • Mika86

Haha kan tänka mig att han knappt vågade fråga.

Om det är så att man av nån anledning inte vill/kan eller får gå sex ja då gör man annat istället, man lär sig leva med det.

Kan nog höja rösten åt 5-åringen mer än tidigare men han kan verkligen gå en på nerverna när han ska slå o bråka med syskonen o inte lyssna på nån alls

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-25 13:43:32 följande:

Haha kan tänka mig att han knappt vågade fråga.

Om det är så att man av nån anledning inte vill/kan eller får gå sex ja då gör man annat istället, man lär sig leva med det.

Kan nog höja rösten åt 5-åringen mer än tidigare men han kan verkligen gå en på nerverna när han ska slå o bråka med syskonen o inte lyssna på nån alls

hahahahah, mja lite så faktiskt.....jo men så är det ju, man kan göra annat om det inte skulle funka alls ;)

Okey, ja min 17 åring beter sig väldigt illa just nu, blev rasande men får då en ömmande känsla i fiffin, inte ont å inte sd ,men lite öm??
  • Amaleons

Halloj gänget, vill bara tipsa om att det finns en grupp på fb som heter höstmammor. Hoppa in vettja :)

Svar på tråden BF Augusti 2016