• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Tack för era svar, känns bättre idag <3! Ska in idag och göra en urinodling, kanske dragit på mig en urinvägsinfektion !

Ang kön så kollade vi inte men tror jag själv såg vad det var haha :o sambon insisterar fortfarande på att det är en flicka... Haha inte jag!

• mikamon
    Mulan91 skrev 2016-03-30 09:58:25 följande:

Tack för era svar, känns bättre idag <3! Ska in idag och göra en urinodling, kanske dragit på mig en urinvägsinfektion !

Ang kön så kollade vi inte men tror jag själv såg vad det var haha :o sambon insisterar fortfarande på att det är en flicka... Haha inte jag!

Jag ska på RUL imorgon och jag fick en miniblödning vid lunch. Idag av alla jäkla dar! Jag har inte ont i magen eller så, så jag misstänker att det är nåt litet kärl som brustit. Inte blödit mer än det vid lunch.. Bebisen bökade runt i magen imorse och nu på kvällen fick jag en liten spark också, så hen tänjer väl ut det ena och det andra i magen :)

Men man blir ju såklart orolig, så fort man ser blod! Ska ta upp blödningen med bm imorgon. Håll tummarna för mig att allt ser bra ut!
  • Mulan91
    mikamon skrev 2016-03-30 19:07:09 följande:

Jag ska på RUL imorgon och jag fick en miniblödning vid lunch. Idag av alla jäkla dar! Jag har inte ont i magen eller så, så jag misstänker att det är nåt litet kärl som brustit. Inte blödit mer än det vid lunch.. Bebisen bökade runt i magen imorse och nu på kvällen fick jag en liten spark också, så hen tänjer väl ut det ena och det andra i magen :)

Men man blir ju såklart orolig, så fort man ser blod! Ska ta upp blödningen med bm imorgon. Håll tummarna för mig att allt ser bra ut!

Usch ! Jag är ledsen att det hände dig med :( förjävlig känsla när man får syn på blodet! Förmodligen är det inget allvarligt för varken dig eller mig <3 lycka till!!
  • mikamon
    Mulan91 skrev 2016-03-30 19:32:02 följande:

Usch ! Jag är ledsen att det hände dig med :( förjävlig känsla när man får syn på blodet! Förmodligen är det inget allvarligt för varken dig eller mig <3 lycka till!!

Usch ja det är inte kul :( Jag har blödit tidigare denna graviditet också men varit förskonad från det till v11 (jag är i v.19 (18+) nu).. Tidigare fick jag förklaringen att blödningarna berodde på slemhinnorna osv, så jag får lita på att det är det den här gången också. Magen växer mycket vecka efter vecka så säkert nån kärl som inte riktigt hinner med i svängarna.

Jag har en doppler som jag använt vääääldigt sparsamt. Tänkte lyssna på bebis hjärta innan jag går och lägger mig, för att stilla oron så att jag kan somna.
  • Nmg

Jag har super ont i ryggen och tänkte smörja in ryggslutet med aloe Vera heat lotion. Är det nån som vet om man får använda sånt när man är gravid ?

Den värmer och kyler och luktar starkt men den hjälper !

• Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-03-30 20:02:20 följande:

Jag har super ont i ryggen och tänkte smörja in ryggslutet med aloe Vera heat lotion. Är det nån som vet om man får använda sånt när man är gravid ?

Den värmer och kyler och luktar starkt men den hjälper !

Jag är ingen expert, men smörjer med en hudkräm med aloevera i på hela kroppen dagligen. Min svärmor äger en hälsokostaffär och är säker på att hon hade sagt till om den var farlig (får den av henne).

Har dock läst att det kan vara farligt att dricka ren aloevera som gravid, men har inte koll på varför.
  • Kela1981

I morgon är det äntligen dags för rul! Wiiiihooooo! Dessutom är jag exakt halvvägs igenom graviditeten så nu kan jag börja räkna ner :)

• Ilas

Hej, 

Tänkte hoppa på här.  =) BF 22 augusti.
    Jag tycker att man blir lite informerad om allting från MVC. Är det bara jag som tycker detta eller är detta vanligt?
    Detta är min första graviditet och jag har inte gjort RUL. Ska om en vecka. Tycker det är lite sent? Är ju i vecka 20 nu.

Jag har känt barnet typ hela tiden. Slitningar och... ja svårt att förklara men jag tror mig ha känt det iallafall, ni vet säkert vad jag menar =).
    Åsså nu innan påsk tycker jag att aktiviteten har avstannat så naturligtvis min första tanke, missfall.
    Så är det säkert inte men kan jag höra av mig till min BF eller till sjukhuset för att göra ett ultraljud eller åtminstone lyssna på barnets hjärta, -går sånt?
    Eller tycker de bara att man är tramsig då?

• Nmg

Precis, jag har oxå

Hört att man inte ska dricka det. Men nu har jag smörjt in med en klick i alla fall

Snuttispluttis skrev 2016-03-30 20:35:22 följande:

Jag är ingen expert, men smörjer med en hudkräm med aloevera i på hela kroppen dagligen. Min svärmor äger en hälsokostaffär och är säker på att hon hade sagt till om den var farlig (får den av henne).

Har dock läst att det kan vara farligt att dricka ren aloevera som gravid, men har inte koll på varför.

• Hazel Grace
    Ilas skrev 2016-03-30 21:26:10 följande:

Hej, 

Tänkte hoppa på här.  =) BF 22 augusti.

Jag tycker att man blir lite informerad om allting från MVC. Är det bara jag som tycker detta eller är detta vanligt?

Detta är min första graviditet och jag har inte gjort RUL. Ska om en vecka. Tycker det är lite sent? Är ju i vecka 20 nu.

Jag har känt barnet typ hela tiden. Slitningar och... ja svårt att förklara men jag tror mig ha känt det iallafall, ni vet säkert vad jag menar =).

Åsså nu innan påsk tycker jag att aktiviteten har avstannat så naturligtvis min första tanke, missfall.

Så är det säkert inte men kan jag höra av mig till min BF eller till sjukhuset för att göra ett ultraljud eller åtminstone lyssna på barnets hjärta, -går sånt?

Eller tycker de bara att man är tramsig då?

Jag håller med dig. Eller förstår vad du menar. Första för mig med och jag frågade bm varför det dröjde så länge innan rul och allt det. Hon sa det på nått sådär lugnade sätt men minns inte ordagrant... Men iaf så är det vanligt med rul runt v.20 och det är efter det som möten och kurser tar fart enligt henne. Du kan alltid höra av dig till din bm om du är orolig har jag fått höra. Vissa lugnar ner dig över telefon och andra tar in dig på kontroll, det verkar vara väldigt olika från bm till bm. Jag har varit jättenojig för missfall då jag haft två tidigare, men bm sa att såvida du inte blöder mycket eller får akuta smärtor så är det oftast ingen fara. Jag har fått känslan av att dom drar sig för att göra ul pga nyfikenhet eller onödig oro såsäga. Jag har velat göra sen v12 bara för att se om det lever fortfarande men eftersom jag inte har några direkta skäl mer än känsla så har jag fått nej. Annars tror jag privata kliniker gör tidiga ul rätt ofta men då kostar det lite.

Jag har också RUL om en vecka, tiden har verkligen stått stilla sen jag fick tiden. Vill göra det nu nu nu!
Svar på tråden BF Augusti 2016