• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

Nu har jag legat på mvc idag, har inte känt lillan på 4 dagar, dom säjer att det är helt normalt att det är såhär under ett par veckor nu, som sagt efter vecka 25 så ska man känna varje dag, hon sa att även vissa inte känner någon rörelse alls än, och det är normalt. sedan när man stressar så känner man inte pga det...

denna jävla ORO!!!!!

• Skogsnorpan
    Jag har en dotter på snart 2.5år och funderar lite på hur vi bäst berättar att det ska bli ett syskon i sommar. Har kikat runt lite efter en bok om att få syskon så tänkte kolla om det är någon här som har något boktips? Någon som redan köpt eller fått någon bra bok för en 2-3-åring om att få syskon? 

Hur har ni andra gjort som har barn i den åldern? Har ni berättat? Eller när har ni tänkt berätta? Det börjar bli lite för många kompisars barn som vet för att vi inte ska berätta..... 
  • skattenmust

HAHAHAHAHA Fasen va konstigt, min bm ringde upp å sa att vi ska lyssna på hjärtat, vad händer när vi lägger på????

Jooo lillan sparkar!! hahahahahah
    LYCKA!!!

• Curlingmorsan
    skattenmust skrev 2016-03-29 11:47:35 följande:

HAHAHAHAHA Fasen va konstigt, min bm ringde upp å sa att vi ska lyssna på hjärtat, vad händer när vi lägger på????

Jooo lillan sparkar!! hahahahahah
    LYCKA!!!

Underbart! :)
  • Zarizen
    Serah skrev 2016-03-28 23:01:57 följande:

Skattenmust: usch vad jobbigt att få eksem mellan fingrarna så! Det är svårt att hålla sig lugn när man väl oroar sig över något. Det tråkiga är ju bara att man som du skriver inte får nån att lyssna på en. De bara nickar och säger att de förstår men så sjasar de ändå iväg en och ber en att avvakta... Blir så arg på det! Satt och grät i telefonen när jag förklarade min oro och känsla. Min bm tycker ju att jag fått se liten på kub så jag kunde ju gott vänta till rul. Ibland undrar jag ens om de som jobbar som bm någonsin varit gravida.. Var de helt iskalla då? Eller var de helt utom sig av oro? De borde ju ha mer förståelse tycker jag. Eller är det bara jag som lyckas träffa de mest oförstående?

Försökte ditt trick med att gäspa och dra in luft men inga rörelser för mig... :/

Zarizen: det är inte lite känning av foglossning du känner då? Det brukar ju komma smygandes när man rört sig mycket.

Själv känner jag mig fortfarande nere. Ska ringa runt till privata gyn imorgon och se om de har nån tid nu i veckan då... Men det känns ganska lönlöst.

Nmg: åh spännande med rul! Du får uppdatera imorgon hur det gick! Skulle ni ta reda på kön eller förblir det en överraskning till bebisen kikar ut? :)

Ja det är möjligt att det är.. Foglossning alltså. Har varit lite lugnare idag så hoppas de håller sig så.

Hur känner du dig idag? Bättre hoppas jag!
  • skattenmust
    Curlingmorsan skrev 2016-03-29 12:41:32 följande:
    Underbart! :)
    jaaaa, åkte in å fick lyssna på hjärtat Hjärta
  • Nmg

RUl gick jättebra allt såg bra ut, vi visste ju om kön redan eftersom vi gjort ett NiPT test v 11 och det var fortfarande en pojke idag oxå eftersom jag gjort ivf så flyttar man inte fram eller bak bf datum, jag har 25/8 och hon sa idag att om jag inre gjort ivf så jade hon flyttat mig till 24/8 så det känns som att det kvittar. Det berodde väl på storleken på bebis jan vägde nåt gram mer.

• Nmg

Och moderkakan låg i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt så mycket

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-29 17:51:41 följande:

RUl gick jättebra allt såg bra ut, vi visste ju om kön redan eftersom vi gjort ett NiPT test v 11 och det var fortfarande en pojke idag oxå eftersom jag gjort ivf så flyttar man inte fram eller bak bf datum, jag har 25/8 och hon sa idag att om jag inre gjort ivf så jade hon flyttat mig till 24/8 så det känns som att det kvittar. Det berodde väl på storleken på bebis jan vägde nåt gram mer.

Underbart! Det är ju helt fantastiskt när man ligger där och får se ens vilda lilla barn i magen :)
    Stort grattis :)
  • Nmg

Tack! Har du varit på UL än?

HJohannesson skrev 2016-03-29 18:06:09 följande:

Underbart! Det är ju helt fantastiskt när man ligger där och får se ens vilda lilla barn i magen :)

Stort grattis :)

Svar på tråden BF Augusti 2016