• Mika86

BF Augusti 2016

Snuttispluttis nopp ingenting o aldrig fått innan heller, mer än när man ammar o ja då är de verkligen som silicon, stenhårda

• Mika86

Jag räknar vikten från inskrivningen nu då jag inte ha ha nån koll alls på vikten innan då vår väg va sönder

• Mika86

Snuttispluttis. Haha ja huvudsaken är att de funkar för amning o sen om man kan knyta se bakom ryggen har nog mindre betydelse

Hoppas på att kunna amma riktigt denna gången.

Tror BM frågade om vikt innan graviditeten så antingen chansade jag eller så skrev vi vikten jag hade på inskrivningen

• Mika86

Här ha det varit en snäll pojksom låtit bli blåsan men visst kan de sparka där.

Kela haha du kan va lugn, jag ha nästan packat klart väskan, bara lite kläder till mig kvar.

Med första barnet fick vi panikpackade när jag hade värkar, med andra barnet fick vi panikpacka sonens "sova-över" väska men då lärde vi oss. Förra gången va vi inte helt 100 på innehållet så skulle gås igenom men nä nu ska det va riktigt bra o då i v 30 ska den va komplett (förra födds i v 35)

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-04-22 21:12:42 följande:

Oj Mika! Ja då kan jag känna mig lugn :)

Dottern föddes med planerat snitt och eftersom vi flyttade två dagar innan hon föddes då var väskan packad långt tidigare. Denna gången hoppas jag på naturlig födsel men det känns också som att innehållet i BB-väska behöver se lite annorlunda ut med tanke på att det kan bli en utdragen förlossning om man har otur.

Har du några tips på vad man ska ha i den?

Oj fy vad tufft att flytta så nära inpå.

Iom att man inte vet själva förlossningstiden så kan det va bra att ha med en del tidsfördriv, typ tidningar o sånt, kanske nåt ätbart, pappan få ingen mat heller på fl.

Sen bbtiden är ju detsamma som bör packas ner, min erfarenhet säger mer extra kläder till mamman om man vet att det är en son

Jag ha ju "turen" att knappt hinna in (om man ens gör det) så packar inte så mycket
  • Mika86

Haha så en perfekt flytt ska gå till ju

Japp snuttispluttis ha rätt, pojkar haren tendens att kissa så fort blöjan åker av o det är inte direkt att det rinner lite fint

Jag kommer troligtvis inte skriva nåt förlossningsbrev men vad ska det innehålla egentligen?

• Mika86

Snuttispluttis haha ja det är väldigt lätt att bli nerkissad då det typ blir en fin båge som träffar en perfekt

Med första barnet skrev jag med typ korta meningar, så lite personal som möjligt, ville ha lustgas, bad o eda. Va väl typ det jag kunde komma på dåallt va så "nytt" sen att det inte alls blev som jag planerat är en annan sak o därför nu gå skit svårt att ens skriva nåt.

Sen avnavling, vad innebär det i tid? Typ 15 minuter efter?

Jag hade superbra kontakt med min BM vid tredje förlossningen men vid andra va det en tjurig tant som inte ville nåt eller lyssna.

Kan man skriva i förlossningsbrevet att man inte vill ha en särskild BM?

• Mika86

Mulan tack då ska jag skriva det, va samma BM vi hade när förra barnet föddes fast på BB o hon tjurade över att jag ville åka hem efter tre dagar o typ idiotförklarade oss o tyckte att jag måste vila.

Tidig hemgång o en trevlig BM är nog enda önskemålen jag har

• Mika86
    Mulan91 skrev 2016-04-23 14:32:06 följande:

Kärring!! Haha

Haha ja man kände verkligen det då att henne orka jag inte med igen, kändes som hon tog oss för förstagångsförälder o inte fembarnsförälder.

Hade henne när andra pojken föddes, min BM skickade upp mig för igångsättning pga högt bltr o förvärkar o sa att de skulle sätta igång mig, fick gå där i typ 8 timmar innan de gjorde nåt alls
  • Mika86

Nmg

Tycker det är fram o tillbaka hela tiden, ena dagen är allt toppen o nästa må man skit typ, särskilt med illamåendet, igår mådde jag lite illa hela dagen nästan o spydde vid lunch,idag åt jag frukost utan problem.

Dock ha jag börjat känna av fogarna nu när illamåendet börjat släppa

Svar på tråden BF Augusti 2016