• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Men visst kan man bli yr och sånt om man ligger på rygg? Det kanske var nåt sånt ?

skattenmust skrev 2016-04-03 12:44:42 följande:

Nu brottas jag med ångest tårar och förnuft.....vill åka in till akuten pga det som hände inatt, förnuftet säjer- Vänta och se när du känner henne.....

• Nmg

Hag cyklar till och från jobbet varje dag, totalt ca 30 min. Sen försöker jag promenera oxå på kvällarna nästan varje dag men har känt senaste dagarna att det könns tungt i benen så jag går men det inte nån super fart. Sen så försöker jag göra övningar hemma ibland , några armhävningar osv

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-04-03 13:01:47 följande:

Men visst kan man bli yr och sånt om man ligger på rygg? Det kanske var nåt sånt ?

Jo jag läste det med, att stora kroppspulsådern kläms ju större man blir, kanske kan vara ngt sådant, sedan så drömde jag något som fick mig att vakna i skräck...

Jag spår människor, min mormor och även hennes mor var oerhört mediala, något även jag är. Ibland så kan det vara svårt att skilja på dröm eller "syn" , speciellt om man inte är beredd. det jag drömde inatt, var så otäckt att jag vaknade till med ett ryck, och undrar- vem i hela helsike är Viola??? jag känner ingen med det namnet...
    Jag blev illamående, kraftigt och yr...kanske ångest eller kroppspulsådern, nu försöker jag lugna mig själv med att lillan mår bra, hoppas att jag får känna henne snarast så jag kan släppa den tanken - något är riktigt fel, första gången jag känner så starkt i denna graviditet, men det kan ju vara min oro, bara jag får känna henne snart igen.
  • Mulan91

Låter som ett blodtrycksfall, så brukar jag känna och så fort jag spytt mår jag snabbt bättre!

Viola heter min mormor faktiskt!

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-03 13:31:47 följande:

Låter som ett blodtrycksfall, så brukar jag känna och så fort jag spytt mår jag snabbt bättre!

Viola heter min mormor faktiskt!

Ja kanske var ett blodtrycksfall då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck, jaså heter din mormor det? ....Henne jag såg var en liten tjej på kanske 6 år, mörkt hår ner till axlarna å lugg, klänning och barfota och hon sa- snälla hjälp mig...

jag flög upp ur sängen med ett ryck....
  • Aleeexa
    skattenmust skrev 2016-04-02 14:11:17 följande:

Eftersom vi alla är anonyma så vill jag ställa en fråga-
    Har era känslor för era män förändrats ngt i graviditeten?

Jag stör mig mest, irriterar mig , vill inte ha sex eller närhet utan mest vara ifred.
    Han sitter mest å surar vilket gör att jag bara vill fly hemmet än mer...

Vill bara slippa se hans sura nuna...gahhhhhh

Vad jobbigt att känna så! :(
    Jag känner tvärtom... Jag är så himla tacksam över min man.. Han är min klippa!
  • skattenmust
    Aleeexa skrev 2016-04-03 17:11:07 följande:
    Vad jobbigt att känna så! :(
    Jag känner tvärtom... Jag är så himla tacksam över min man.. Han är min klippa!
    hahaha aså det går väldigt upp å ner, han är världens underbaraste, å den bästa man jag träffat. jag som är överkänslig just nu skulle jag tro, för jag vill absolut inte mista honom ..Men ibland så blir jag less..
  • Mika86

Läst en del här men inte haft tid att svara.

Grattis o välkomna ni nya.

Skattenmust fy vad jobbigt, låter ju som ett blodtrycksfall "bara" men är ju tillräckligt.

Hoppas allt är bra med den lilla o att du känt henne nu.

Få be din BM om att lyssna på hjärtat om du ska dit snart eller åka till gyn o få ul.

Jag är lite erfaren av ul så jag såg könet innan BM t.om

O nu ha barnen röstat fram ett namn, av de 16 de hade som förslag, så det blir en Robin <3

• Zarizen
    skattenmust skrev 2016-04-03 14:53:19 följande:

Ja kanske var ett blodtrycksfall då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck, jaså heter din mormor det? ....Henne jag såg var en liten tjej på kanske 6 år, mörkt hår ner till axlarna å lugg, klänning och barfota och hon sa- snälla hjälp mig...

jag flög upp ur sängen med ett ryck....

Jobbigt! Tycker oxå det låter som ett blodtrycksfall. Var glad att du inte svimmade. Det gjorde ju jag i vecka 12 på jobbet.. Mitt under en rapport på morgonen. Vaknade upp på golvet och hade då tuppat av och varit borta ca 2 minuter. Krampat hade jag visst med nån halvminut. Svimmat 2 ggr i mitt liv och båda gångerna var jag gravid.
  • Kela1981
    Zarizen skrev 2016-04-03 09:16:23 följande:

Kul med nya medlemmar! Välkommen nu är vi en grymt aktiv tråd. Härligt att kunna dela med sig av allt här inne till alla!

Tränar ni nått? Jag hade förhoppningar att kunna träna en del styrka och så men här blir det mest promenader. Även jobbat en del i trädgården och det är lite slitigt. Sånt känns ju oxå. Men önskade jag kunde ha mer motivation till just annan form av träning. Men det får helt enkelt bli efter bebben är född.

Jag tränar ingenting denna gången. Men å andra sidan så jobbar jag 10 h/dag och då går jag mestadels så det får väl räknas. Sen har jag en 1,5 åring här hemma som håller igång mig ;)

När jag väntade dottern så tränade jag på som vanligt. Fast lite lugnare med vikter och hopp mot slutet.
    Körde ett spinningpass 4 dagar innan hon kom samt flyttade till hus 2 dagar innan så då var jag definitivt igång.
    Man kan fortsätta med den typen av träning som man är van vid så länge det känns bra men kanske inte prova på crossfit första gången när man är gravid ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016