• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Skattenmust: hur har det gått? Har du känt av henne än?

Är det någon annan som känner något i brösten?
    Jag känner typ en pirrande känsla ibland på utsidan liksom mot armhålan.
    Ammade inte dottern men hoppas verkligen på att kunna amma denna lilla så jag hoppas på nåt sätt att det är eventuell mjölk jag känner av.
    Någon annan med samma erfarenhet?

• Snuttispluttis

Oj vad det skrivs!

Här tränas inget. Blev ju gravid när dottern var fem månader så hann aldrig komma igång och sen foglossning, ha hand om dottern och ingen energi :/ Hoppas ta mig ut på lite promenader nu när våren börjar värma upp.

Det kan ila, sticka och värka i mina bröst och bröstvårtor. Speciellt när min dotter är ledsen. Kommer lite råmjölk om jag klämmer också och brösten är typ minst två storlekar större än vanligt! Helt galet. Vet inte om jag eller brösten längtar mest tills bebisen ska komma ut, haha

Och är så glad och tacksam för allt min man gör för mig och dottern. Utan honom hade jag iofs inte varit gravid, men hade han inte varit så fantastisk hade jag legat i en hög på golvet och bölat konstant. Usch vad jobbigt det är med dessa hormoner!

Min fina dotter har börjat säga mamma nu också och åh vad det värmer <3

• Curlingmorsan

Läskigt det där Skattenmust! Hoppas det inte händer igen och hoppas du snart känner av lillan igen!

Idag var vi en sväng på Gekås. Blev en hel del till bebis. :)

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-03 17:41:09 följande:

Läst en del här men inte haft tid att svara.

Grattis o välkomna ni nya.

Skattenmust fy vad jobbigt, låter ju som ett blodtrycksfall "bara" men är ju tillräckligt.

Hoppas allt är bra med den lilla o att du känt henne nu.

Få be din BM om att lyssna på hjärtat om du ska dit snart eller åka till gyn o få ul.

Jag är lite erfaren av ul så jag såg könet innan BM t.om

O nu ha barnen röstat fram ett namn, av de 16 de hade som förslag, så det blir en Robin <3

Hej hej bruttan, ja det var väldigt obehagligt men kanske som ni säjer att det var ett blodtrycksfall vilket i sig inte är konstigt då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck..Väldigt obehagligt var det iallafall..Jag har känt henne efter en mkt orolig dag. :)
    Zarizen skrev 2016-04-03 17:57:41 följande:
    Jobbigt! Tycker oxå det låter som ett blodtrycksfall. Var glad att du inte svimmade. Det gjorde ju jag i vecka 12 på jobbet.. Mitt under en rapport på morgonen. Vaknade upp på golvet och hade då tuppat av och varit borta ca 2 minuter. Krampat hade jag visst med nån halvminut. Svimmat 2 ggr i mitt liv och båda gångerna var jag gravid.
    Oj ,men fy va obehagligt det var, och jag skulle inte alls vilja vara med om samma sak som dig, fy fasen aså. Hoppas du slipper det i fortsättningen å jag med.
    Kela1981 skrev 2016-04-03 19:58:20 följande:

Skattenmust: hur har det gått? Har du känt av henne än?

Är det någon annan som känner något i brösten?
    Jag känner typ en pirrande känsla ibland på utsidan liksom mot armhålan.
    Ammade inte dottern men hoppas verkligen på att kunna amma denna lilla så jag hoppas på nåt sätt att det är eventuell mjölk jag känner av.
    Någon annan med samma erfarenhet?

YES, jag har känt henne..å fick jordens leende :)
    Jag har ömma bröst men ingen råmjölk än vad jag märkt av, men det kommer nog inom en månad skulle jag tro.  Det är så mys att amma så hoppas det går bra för er, hahaha jag ammade min son i 3 år ;)
    Nmg skrev 2016-04-03 20:52:39 följande:

Hur går det skattenmust?

Curlingmorsan skrev 2016-04-03 21:37:31 följande:

Läskigt det där Skattenmust! Hoppas det inte händer igen och hoppas du snart känner av lillan igen!

Idag var vi en sväng på Gekås. Blev en hel del till bebis. :)

Tack alla ni underbara för omtanke, efter mkt tårar och tvivel så gav hon sig till känna äntligen nu på sena kvällen {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• skattenmust

Måste säja en sak så det inte blir missförstånd, jag pendlar oerhört mycket i mitt humör, första gången jag är gift och lever ihop med någon 24/7 så allt detta är en stor omställning för mig, har bott ensam i 22 år trots tidigare barn så var vi inte sambos ;)

Min man är den mest underbara som finns och jag älskar honom oerhört mycket, skulle inte vilja vara utan honom en dag, Skulle det inte vara för honom så hade jag nog mått betydligt mycket värre, jag gnäller på honom, ja det gör jag, jag skäller på stackarn, ja det gör jag...men jag älskar honom innerligt mycket med.
    Han är den jag vill dela resten av mitt liv med, och han delar min sorg, oro och glädje med skratt med mig, just nu så känner jag inte ens igen mig själv....Vem är detta gravidmonster?? För jag är inte sådan...kan bara utgå ifrån att det är just pga hormoner, och hoppas att jag kan bli mitt vanliga glada, spralliga jag igen när lillan kommer ut..

Vilket tålamod min man har, vilken kärlek han ger, vilken tur jag har. Allah shukur för min älskade make. Hjärta

• Mulan91

Tycker att brösten lever sina egna liv nu haha, pirrar, ilar, ömmar you name it. Jag har gått upp lite mer än två storlekar och lär nog gå upp lite mer. Ser rätt ådrigt ut haha inte nice :( jag har läckt råmjölk redan, kanske för att det är andra barnet? Hände under natten, tror jag sov på brösten haha..

Ska alla amma här? :) jag ska om Gud låter mig !

• Mulan91
    skattenmust skrev 2016-04-03 23:10:39 följande:

Måste säja en sak så det inte blir missförstånd, jag pendlar oerhört mycket i mitt humör, första gången jag är gift och lever ihop med någon 24/7 så allt detta är en stor omställning för mig, har bott ensam i 22 år trots tidigare barn så var vi inte sambos ;)

Min man är den mest underbara som finns och jag älskar honom oerhört mycket, skulle inte vilja vara utan honom en dag, Skulle det inte vara för honom så hade jag nog mått betydligt mycket värre, jag gnäller på honom, ja det gör jag, jag skäller på stackarn, ja det gör jag...men jag älskar honom innerligt mycket med.

Han är den jag vill dela resten av mitt liv med, och han delar min sorg, oro och glädje med skratt med mig, just nu så känner jag inte ens igen mig själv....Vem är detta gravidmonster?? För jag är inte sådan...kan bara utgå ifrån att det är just pga hormoner, och hoppas att jag kan bli mitt vanliga glada, spralliga jag igen när lillan kommer ut..

Vilket tålamod min man har, vilken kärlek han ger, vilken tur jag har. Allah shukur för min älskade make. 

Kärlek är vackert!
  • Mika86

Åh fan vad skönt skattenmust, blev ju orolig där en stund, så pass att jag gjorde allt för att känna rörelser själv, har moderkakan i framvägg så känner bara små lätta sparkar.

Japp amma har jag tänkt göra iaf, t.o.m köpt amningsbh så hoppas det funkar, ammat de fyra äldsta till de va 10 månader men tösen gav jag upp efter 5 då det inte funkade alls, men va nog för att hon inte orkade duga igång maten från början o vi gick koppmata efter varje mål i typ 1-1,5 månad för att sen börja med flaska istället 

Haft två riktigt jävliga nätter nu, drömt konstigt o skit jobbiga drömmar o mardrömmar, önskar att man kunde hålla dig vaken o skita i sömnen, påverka ju hela dagen sen o man må bara skit

• Nmg

Jag vill inte amma pga olika anledningar, däremot kan jag tänka mig att prova pumpa ur, kan man göra det redan på bb?

Svar på tråden BF Augusti 2016