• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86
    Nmg skrev 2016-04-04 06:43:03 följande:

Jag vill inte amma pga olika anledningar, däremot kan jag tänka mig att prova pumpa ur, kan man göra det redan på bb?

Ja det går utmärkt, det finns plumpar på neo iaf
    Jag har pumpat på barn/ungdomsavdelningen så BB bör ju ha pumpar de med
  • Snuttispluttis

Jag ska amma om det funkar. Dottern var lite lat och orkade inte få igång tillräcklig mängd (hon somnade hela tiden) så fick ge ersättning också.

Är klokare denna gången också så vet vad som funkar och inte funkar för mig :)

Verkligen inget fel med att inte amma, ni som väljer det! Har man rätt inställning går inte flaskbarn miste om närhet och mys bara för att de inte ammar. Och näringsmässigt tror jag att ersättning kan vara bättre ibland.

Fast åh så gosigt det är att ligga i sängen med en liten plutt som ligger bredvid och snuttar <3

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-04 05:07:04 följande:

Åh fan vad skönt skattenmust, blev ju orolig där en stund, så pass att jag gjorde allt för att känna rörelser själv, har moderkakan i framvägg så känner bara små lätta sparkar.

Japp amma har jag tänkt göra iaf, t.o.m köpt amningsbh så hoppas det funkar, ammat de fyra äldsta till de va 10 månader men tösen gav jag upp efter 5 då det inte funkade alls, men va nog för att hon inte orkade duga igång maten från början o vi gick koppmata efter varje mål i typ 1-1,5 månad för att sen börja med flaska istället 

Haft två riktigt jävliga nätter nu, drömt konstigt o skit jobbiga drömmar o mardrömmar, önskar att man kunde hålla dig vaken o skita i sömnen, påverka ju hela dagen sen o man må bara skit

hahaha Mika86 du är för skön {#emotions_dlg.flower} 
    Ang drömmar så är vi 2 iallafall, har mycket konstiga drömmar å det känns som om den ena avlöser den andra, jag håller med dig, det påverkar verkligen hela dagen, men tack å lov så sov jag gott inatt trots drömmar.

När jag anmälde mig till baby boxen på nätet så ringde trygghansa upp mig ang en försökring på bebis, så han ska komma hem idag kl 17, är det någon som har erfarenhet av detta?
    Mulan91 skrev 2016-04-03 23:12:20 följande:
    Kärlek är vackert!
    ja kärlek är vackert men ibland smärtsamt ..
    Snuttispluttis skrev 2016-04-04 09:40:58 följande:

Jag ska amma om det funkar. Dottern var lite lat och orkade inte få igång tillräcklig mängd (hon somnade hela tiden) så fick ge ersättning också.

Är klokare denna gången också så vet vad som funkar och inte funkar för mig :)

Verkligen inget fel med att inte amma, ni som väljer det! Har man rätt inställning går inte flaskbarn miste om närhet och mys bara för att de inte ammar. Och näringsmässigt tror jag att ersättning kan vara bättre ibland.

Fast åh så gosigt det är att ligga i sängen med en liten plutt som ligger bredvid och snuttar <3

Jag respekterar att vi alla är olika, och tänker olika men jag måste ändå säja att jag inte håller med dig angående att ersättning skulle vara mer näringsrikt än mammans egen mjölk, alla forskningar tyder på tvärtom, Om jag ser till min egen erfarenhet, ammade dottern endast i 7 veckor, hon har atopisk eksem, korsallergi emot föda, dammallergiker, osv. Min son ammade jag i 3 år, och han har inget av detta alls. Sedan så dömer jag inte dom som väljer att inte amma, även om jag själv kommer att göra det lång tid igen om jag kan, dock inte 3 år, hahaha

Håller med, det är sååå mys å ligga med en liten som suttar, dom brukar ju hålla sin lilla hand ovanpå boobsen med, goa ongar :)

OBS- jag dömer inte någon som väljer att göra annorlunda. :)
  • Emmasofiabe

Drömmar!!!!!

Herregud asså fyfan drömmer såna obehagliga jävla drömmar , var på stan med mina kompisar och helt plötsligt börjar någon skjuta , kulor flög överallt och män liknande i bröderna Lejonhjärta som bara kommer fram och plockar dig ur mängden fy var och varannan natt och vågar inte somna om, ligger och kollar på sovrumsdörren i panik att nån ska komma in och ha ihjäl mig ! Usch

• skattenmust
    Emmasofiabe skrev 2016-04-04 10:20:06 följande:

Drömmar!!!!!

Herregud asså fyfan drömmer såna obehagliga jävla drömmar , var på stan med mina kompisar och helt plötsligt börjar någon skjuta , kulor flög överallt och män liknande i bröderna Lejonhjärta som bara kommer fram och plockar dig ur mängden fy var och varannan natt och vågar inte somna om, ligger och kollar på sovrumsdörren i panik att nån ska komma in och ha ihjäl mig ! Usch

hahahahhahah tack för ett gott skratt, behövde det efter att ha läst artikeln...
  • Mulan91

Jag hade mer jobbiga drömmar tidigare i graviditeten, nu är det lugnt. Haha stackarna jag vet hur det känns :( det går över !

Jag håller inte heller riktigt med om amning. Sålänge man inte röker, dricker eller får i sig annan skadlig substans tycker jag att amning är det bästa för barnet. Sen har vi ju alla olika omständigheter... Stressar man eller mår dåligt av amning ska man såklart inte göra det. Har också en syster som fick en massa allergier och hon blev inte ammad, jag har inga och blev ammad. Kanske är ett sammanträffande bara vem vet! Jag fasar dock över att få såriga bröstvårtor igen... :(((( tyckte nästan det var värre än att föda haha. Kunde svära på att mina bröstvårtor skulle ramla av x(

• Nmg

Va bra! Lånar man en pump? Jag försökte amma dottern men det var det värsta jag gjort, smärtan och sår som blödde, blä, amma några dagar och sen pumpade jag 10 dagar men mjölken sinade så det blev ersättning till slut. Denna gång ska jag inte ens försöka amma, det blir pump eller ingenting.

Läste att du oxå har moderkakan i fram, känner du rörelser? Igår började jag känna lite små sparkar faltiskt, livlig liten kille på kvällen

Mika86 skrev 2016-04-04 07:12:19 följande:

Ja det går utmärkt, det finns plumpar på neo iaf

Jag har pumpat på barn/ungdomsavdelningen så BB bör ju ha pumpar de med

Svar på tråden BF Augusti 2016