• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Skattenmust haha senildosa, skulle jag med behöva känna det som, bruka komma ihåg medicinen men nångång fundera man på om man tog den, o ändå ha jag bara medicin mot sköldkörteln.
    Oj jisses, andrers måste känt lite panik för ju, förlösa nån annan än sin tjej lixom.
    Här blev gubben kallad BM

Muöan91,andra förlossningen bruka ju gå bättre o fortare än första.
    Jag upplevde inte smärtan alla så jobbig, typ en halvering i skala o sen tiden va under halva tiden (5 vs 1,5)
    Hoppas den bli bättre än du förväntar dig

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-04 19:11:39 följande:

Skattenmust haha senildosa, skulle jag med behöva känna det som, bruka komma ihåg medicinen men nångång fundera man på om man tog den, o ändå ha jag bara medicin mot sköldkörteln.
    Oj jisses, andrers måste känt lite panik för ju, förlösa nån annan än sin tjej lixom.
    Här blev gubben kallad BM

Muöan91,andra förlossningen bruka ju gå bättre o fortare än första.
    Jag upplevde inte smärtan alla så jobbig, typ en halvering i skala o sen tiden va under halva tiden (5 vs 1,5)
    Hoppas den bli bättre än du förväntar dig

hahaha ja men nu har jag nojjat heeela dagen om jag tagit en eller 2 tabletter, 2 tabletter kan döda både mig å lillan, å eftersom jag lever å förhoppningsvis lillan med så borde det varit en, fast jag känner alla tecken på överdos...suck..

ja Aners fick ju lite panik, när syrran skrek från sin lägenhet, å dessutom förlösa sin brors fru, hahahahaha fy satan i gatan.

Håller med, andra förlossningen brukar gå mycket lättare :)
  • Mulan91

Haha åh hoppas den går bättre än första! Tack för det :)

Sitter här och känner mig skyldig :( blev arg på min som för han spillde ner sin säng med blåbärssoppa (igår spillde han också trots förbud med dricka i sängen). Hormonerna fick mig extra arg buhuu :( hur fungerar det med era andra barn spec du Mika dom har så många? Tar ert tålamod slut också? Jag har haft bra med tålamod men nångång så har det kokat över.. :(((( #skyldigmorsa

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-04 19:50:46 följande:

Haha åh hoppas den går bättre än första! Tack för det :)

Sitter här och känner mig skyldig :( blev arg på min som för han spillde ner sin säng med blåbärssoppa (igår spillde han också trots förbud med dricka i sängen). Hormonerna fick mig extra arg buhuu :( hur fungerar det med era andra barn spec du Mika dom har så många? Tar ert tålamod slut också? Jag har haft bra med tålamod men nångång så har det kokat över.. :(((( #skyldigmorsa

nej nej , du är inte mer än människa, jag kan med bli arg på mina barn och jag tror inte någon mamma går igenom 9 månader gravid som icke gravid och alltid är glad, man får lov att bli arg, det ingår i att vara mänsklig även om jag förstår din känsla,
    Kram
  • Zarizen
    Mulan91 skrev 2016-04-04 19:03:07 följande:

Wow jag är rädd för att föda, igen! Haha jag tyckte det var förjävligt och hoppas bara på att det ska gå bättre och snabbare denna gång. Det gick ganska snabbt egentligen så borde väl inte klaga haha but the pain, the pain..!

Jag är också ute efter en brio smile! Varför har jag inte tänkt på blocket :o

Man kan fynda på blocket! Så kolla där! Våran vagn är från oktober -13, Ligg+sittdel+chassi. Fick med fotsack (oanvänd), 2 regnskydd (ett oanvänt), Brio åkpåse + fårskinnsåkpåse samt Brio organiser. Allt för 3900:- Nypris på allt skulle varit över 10.000:-
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-04-04 20:32:48 följande:
    Man kan fynda på blocket! Så kolla där! Våran vagn är från oktober -13, Ligg+sittdel+chassi. Fick med fotsack (oanvänd), 2 regnskydd (ett oanvänt), Brio åkpåse + fårskinnsåkpåse samt Brio organiser. Allt för 3900:- Nypris på allt skulle varit över 10.000:-
    hehe budade hem vår fina på tradera, den ser helt ny ut med sittdel, liggdel, regn skydd, fotsack ,pump för 1254 :)
  • Snuttispluttis

Önskar att Tradera och blocket fanns i Norge. Andrahandsmarknaden är inte alls lika bra här :/

Fast sen är jag en sån där som älskar att köpa nytt...

För mig funkar det så bra med meditation så hoppas klara mig hela vägen på det den här förlossningen. Förra tog jag lustgas åtta till tio cm. Hade tyvärr en dålig musiklista så klarade inte att hålla fokus när smärtan eskalerade. Nu har jag redan fixar en flera timmar lång lista, så bebis, bring it on! ;)

• Zarizen
    skattenmust skrev 2016-04-04 20:44:45 följande:

hehe budade hem vår fina på tradera, den ser helt ny ut med sittdel, liggdel, regn skydd, fotsack ,pump för 1254 :)

Gud så bra! Vad var det för märke? Man kan göra riktiga fynd på beg barnvagnar. Köpa ny kändes bara som att slänga pengar i sjön.. Sen hade jag inte 10.000:- att lägga heller!
  • Line9
    HJohannesson skrev 2016-04-04 12:03:43 följande:

Jag hoppas att jag kan amma!

Det går att använda amningsnapp i början när det blöder så jag ska köpa hem det för säkerhets skull.

Jag vill amma mest för att jag är lat haha. Jag orkar inte gå upp mitt i natten och fixa en flaska. Lättare att rulla ut tutten så får bebisen ta vad den vill ha och jag kan sova vidare (troligt).

Men man ska ju verkligen inte plåga sig om det gör för ont. Då blir det ju att man blir ledsen och arg varje gång man ska amma och det blir ju ganska många gånger per dag.

Och det är helt okej att inte amma av andra orsaker också. Liksom att det är okej att hellre vilja ha kejsarsnitt.
    Man får ta det som passar en själv bäst helt enkelt.

Har ni börjat köpa bebissaker ännu? Jag tycker det är jättesvårt att köpa något. Kanske blir lättare längre fram i graviditeten

Vi har köpt nästan allt till bebis redan, jag är i vecka 24 nu hehe. Vagnen köpte vi i vecka 15 och för 3 veckor sedan satte vi upp skötbordet i badrummet. Det enda som är kvar är babyskyddet och det ska vi köpa i sommar när min kompis bebis växt ut det :) Det vi har kvar är att måla och tapetsera bebis rum men det ska vi ta tag i snart. Känner att jag vill få allt klart så jag kan slappna av och njuta av bebis i magen sista tiden <3
  • Kela1981
    Mika86 skrev 2016-04-04 18:27:33 följande:
    Haha då är vi två, riktigt längtar till förlossningen dels för att få träffa bebisen men även för att det faktiskt är så häftig upplevelse.
    Hade varit kul med en hemmaförlossning men rädd att nåt gå fel.

Hur känner ni andra inför förlossningen? Eller kanske inte ens börjat tänka på det än
    Eftersom dottern föddes med planerat snitt pga sätesbjudning så ser jag verkligen fram emot denna med skräckblandad förtjusning ha ha ha....
    Vill inte gå miste om upplevelsen samtidigt som jag är lite nervös för vad som komma skall. Vet ju inte hur jag kommer att känna med smärta osv. Men det ska nog gå bra till slut :)
Svar på tråden BF Augusti 2016