• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Skattenmust med så "allvarliga" tabletter så är det ju inte konstigt att du börjar över antalet.
    Ja fy fan, jobbigt o pinsamt för båda två i ett sånt läge men vad gör man lixom, jag hade ju hellre haft min egen gubbe att förlösa mig igen istället.

Mulan91 det är fullt normalt, tror alla bli arga nångång lixom, tror inte det finns nån som jag känner som aldrig blivit arga på sina barn.
    Här ha vi en extrem 5-åring som ha lika mycket energi som de andra fyra tillsammans så han kan verkligen ha en på nerverna särskilt när han ska va kaxig o uppkäftig rent ut sagt.
    Gäller väl att man kan bli vänner igen o prata om varför det blev som det blev

• Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-04-04 07:33:15 följande:

Jag kommer inte heller amma. Är en av de "hemska" ersättningsmammorna. ;)

Ha ha ha "hemska ersättningsmammorna" :D
    Jag var en hemsk ersättningsmamma med dottern och det endast för att jag blev så jäkla uppstressad över att amningen eventuellt inte skulle fungera så jag sket i det helt.
    Har en bröstreduktion i bagaget så det är faktiskt inte säkert att det är fysiskt möjligt för mig att amma.
    Dottern har då aldrig klagat plus att det var fantastiskt att pappan kunde gå upp och mata på nätterna ;)
    Alla har vi olika anledningar till att amma eller inte amma och det går faktiskt lika bra vilket som.
    Jag själv är ett flaskbarn och jag vill nog tro att om jag klarat mig utan sjukdomar, allergier osv efter att ha ätit ersättningen som fanns på början av 80-talet så ska nog våra ungar klara sig på den som finns idag ;)

Idag är jag mer trygg som mamma så jag vill se om amningen funkar (plus att det är smidigare att bara kunna stoppa tutten i munnen på bebis på natten när sambon jobbar och jag är ensam med två barn) men funkar det inte så vet jag att dom överlever på flaska också :)

Det viktiga är att barnen får mat, inte hur <3
  • Nmg

Nej allt gick bra sist

Mika86 skrev 2016-04-04 18:52:44 följande:

Nmg. Usch vad jobbigt att va nervös för sånt.

Va förra förlossningen problematisk?

Tycker du bör prata med din BM om det, kanske kan få ett tul

Hjohannesson jo det bruka lösa sig på nåt vis, är min erfarenhet

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-04-04 21:30:17 följande:
    Eftersom dottern föddes med planerat snitt pga sätesbjudning så ser jag verkligen fram emot denna med skräckblandad förtjusning ha ha ha....
    Vill inte gå miste om upplevelsen samtidigt som jag är lite nervös för vad som komma skall. Vet ju inte hur jag kommer att känna med smärta osv. Men det ska nog gå bra till slut :)
    Åh extra spännande o bli ju helt nytt då
    Förstår att det bli lite skräckblandat iom att det bli så nytt.
    Ut kommer bebisen iaf :)
  • Mika86
    Nmg skrev 2016-04-04 21:59:29 följande:

Nej allt gick bra sist

Skönt det, då ha du nog inte mycket att oroa dig över, bruka ju va första som är värst på alla vis, ha för mig att många säger att smärtan är högre första än andra gången o ja längden med.

Sen kommer den luriga trean för er som vänta barn nr 3
  • Curlingmorsan

Jag försöker förtränga förlossningen, är riktigt rädd och nervös. Hade en hemsk förlossning med första barnet. Hade en hemsk bm, fick panik och hela upplevelsen var verkligen jättejobbig. Med barn nr 2 blev jag igångsatt i v 38+2. Tyckte det var underbart att hinna komma in i lugn och ro, prata med personalen och förklara hur jag upplevt förra förlossningen. Fick panik igen under förlossningen men inte lika hemsk som med dottern. Är livrädd för en förlossning liknande den första. Är även orolig att min sambo inte kommer vara lika stöttande som mina andra barns pappa var, han är lite okänslig eller vad man ska kalla det. Min BM har sagt att jag ska få gå på Aurorasamtal, men när det blir vet jag inte. Rädd att det inte kommer bli av pga deras semestrar. Hade helst velat bli igångsatt igen, men orolig för att det denna gången kanske blir så hemskt som många igångsättningar tydligen är. Då kanske det blir ännu värre.

• Curlingmorsan
    Mika86 skrev 2016-04-04 22:07:09 följande:
    Skönt det, då ha du nog inte mycket att oroa dig över, bruka ju va första som är värst på alla vis, ha för mig att många säger att smärtan är högre första än andra gången o ja längden med.

Luriga trean??? Skräm mig inte mer nu!! ;)
  • Mika86
    Curlingmorsan skrev 2016-04-04 22:30:00 följande:
    Luriga trean??? Skräm mig inte mer nu!! ;)
    Usch låter verkligen inte som några positiva upplevelser  
    Du bör ju få "extra" hjälp i form av samtal o igångsättning tycker man, va tydlig både med din BM o i förlossningsbrevet om du skriver sånt.
    Än är det ju inte semester så du bör ju inte ha några problem att få komma dit.
    Luriga trean säger många o jag håller med, här trodde vi att vattnet gick en månad innan bf men va "bara" slemproppen i väldigt flytande form o sen förvärkar i 1,5 dygn.
    Är just så den luriga trean bruna va, man tror att det är på gång men man bli lurad
  • Skogsnorpan

Till er som vill köpa en ny vagn kan jag tipsa er om att ha is i magen (Om ni vågar). De rear nämligen ut vagnar i juli/aug för då släpps nästa års modeller och färger. 
    Vi köpte våran vagn på det viset till dottern och fick ett jättebra paket till ett riktigt fint pris! Beställde den då på nätet så fick den hemlevererad. Älskar den vagnen och kommer använda den till Liten oxå! Hoppas bara stora tjejen vill släppa den ifrån sig.....

Berättade för dottern igår att mamma har en bebis i magen och hon blev jätte glad å pratade om det hela kvällen! Jätte sött! Hon är säker på att det är en lillebror, vi får väl se om vi har rätt för det tror jag oxå. 

• skattenmust
    Zarizen skrev 2016-04-04 21:00:37 följande:
    Gud så bra! Vad var det för märke? Man kan göra riktiga fynd på beg barnvagnar. Köpa ny kändes bara som att slänga pengar i sjön.. Sen hade jag inte 10.000:- att lägga heller!
    hehe jaa jättenöjd, en svart Maxi Cosi, jag tänkte att blir det sulky längre fram så köper man kanske en ny sådan istället för bebis lär ju inte märka om vagnen är helt oanvänd eller ej :) Sedan tycker jag med att det är onödiga pengar att lägga på en ny vagn, då lägger jag hellre undan dom pengarna till henne på ett sparkonto :)
    Mika86 skrev 2016-04-04 21:37:04 följande:

Skattenmust med så "allvarliga" tabletter så är det ju inte konstigt att du börjar över antalet.
    Ja fy fan, jobbigt o pinsamt för båda två i ett sånt läge men vad gör man lixom, jag hade ju hellre haft min egen gubbe att förlösa mig igen istället.

Mulan91 det är fullt normalt, tror alla bli arga nångång lixom, tror inte det finns nån som jag känner som aldrig blivit arga på sina barn.
    Här ha vi en extrem 5-åring som ha lika mycket energi som de andra fyra tillsammans så han kan verkligen ha en på nerverna särskilt när han ska va kaxig o uppkäftig rent ut sagt.
    Gäller väl att man kan bli vänner igen o prata om varför det blev som det blev

ja det var en pärs igår, fram tills jag å min man låg å myste framför en film, han vilade handen på min mage och fick en sådan rejäl spark rakt in i handen så hela magen gungade, hahah han blev så berörd å lycklig att han blev tårögd, pussade magen å sa- som jag älskar dig, mer än ord kan beskriva , DÄR blev jag väldigt känslosam...Hjärta
    Skulle aldrig låta min mans bror förlösa mig, hahaha Nu har inte maken någon familj i Sverige heller, men inte ens om han hade.
    Mika86 skrev 2016-04-04 22:07:09 följande:

Stämmer mycket bra att nr 2 brukar vara väldigt mycket lättare än första gången, men nu blev jag med lite orolig över luriga 3an, hahaha shit aså..hahaha

Svar på tråden BF Augusti 2016